Με αυξήσεις διοδίων, που σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούν και το 60% για όλες τις κατηγορίες οχημάτων, αρχίζουν οι εργασίες στους αυτοκινητόδρομους. Ετσι, το κόστος των διοδίων για τη διαδρομή από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, από 24,15 ευρώ σήμερα, θα φθάσει τα 30,40 ευρώ, με την ένραξη των έργων.

Οι νέες τροποποιημένες συμβάσεις κατατέθηκαν χθες στη Βουλή. Ο στόχος είναι οι εργασίες στα εργοτάξια να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη από τον ερχόμενο Μάρτιο και τα έργα να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2015 ή το αργότερο μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2016.

Σε ό,τι αφορά τις αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, όπως αναφέρθηκε χθες κατά την παρουσίαση των νέων συμβάσεων, θα εφαρμοστούν με την έναρξη των εργασιών. Για παράδειγμα, σε σταθμούς διοδίων, όπως Αφιδνών, Μαλακάσας, Οινοφύτων και Θήβας, ο μέσος όρος της αύξησης είναι περίπου 60%. Για την Πελασγία, που βρίσκεται στο τμήμα Μαλιακού – Κλειδιού, το κόστος από 2,70 ευρώ για τα Ι.Χ. θα αναπροσαρμοστεί στα 3,50 ευρώ (αύξηση 30%). Αντίστοιχα θα προστεθούν τρεις νέοι σταθμοί στο τμήμα Ελευσίνας – Κορίνθου (Νέα Πέραμος, Πάχη, Αγίοι Θεόδωροι) άλλοι δύο στην Αττική (Αγιος Στέφανος, Βαρυμπόμπη), ενώ προβλέπεται γενναία εκπτωτική πολιτική έως 80% για τους συχνούς χρήστες.

Ο χρόνος πλέον κυλάει αντίστροφα, αφού οι συμβάσεις πρόκειται να συζητηθούν την ερχόμενη εβδομάδα προκειμένου να έχουν κυρωθεί το αργότερο έως τις 9 Δεκεμβρίου.

20.000 νέες θέσεις εργασίας. Μέσα στο πρώτο οκτάμηνο –από την έναρξη των εργασιών –αναμένεται να δημιουργηθούν πάνω από 20.000 νέες θέσεις εργασίας, ενώ η επίδραση στο ΑΕΠ θα είναι 1,2% μέσα στην επόμενη τριετία έως το 2015.

«Επενδύονται στην Ελλάδα από διεθνείς και ελληνικές τράπεζες περισσότερα από 1,6 δισ. ευρώ και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων 650 εκατομμύρια ευρώ για τον δρόμο Πάτρας – Αθήνας – Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ)», επισήμανε μεταξύ άλλων χθες ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Οπως ειπώθηκε μετά τη συμφωνία που επήλθε προκειμένου να αρχίσουν τα έργα, η αποζημίωση –για την καθυστέρηση των έργων –είναι 170 εκατομμύρια ευρώ για τους παραχωρησιούχους και 350 εκατομμύρια ευρώ για τους κατασκευαστές.

Αλλαγές στον σχεδιασμό. Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου -Τσακώνας, συνολικού μήκους 280 χιλιομέτρων θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο. Δεν θα γίνει νέος δρόμος στο τμήμα Πύργου – Καλού Νερού, παρά μόνο αναβάθμιση του υπάρχοντος δικτύου, έπειτα από προσφυγές κατοίκων στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ενώ θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο ο αυτοκινητόδρομος Καλού Νερού – Τσακώνας.

Παράλληλα, εκτός κατασκευής μένουν στον αυτοκινητόδρομο Ε-65 (είναι αυτός που συνδέει την ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό) 140 από τα 231 χιλιόμετρα που προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός. Δεν θα κατασκευαστούν τα τμήματα Λαμίας – Ξυνιάδας και Τρικάλων – Γρεβενών, ενώ θα κατασκευαστεί το τμήμα Ξυνιάδας – Τρικάλων.