Πριν από τη χθεσινή απόφασή της, η Κομισιόν προχώρησε σε διεξοδική έρευνα η οποία, όπως ανέφερε χθες ο κ. Αλμούνια, «έδειξε καθαρά ότι η Olympic είναι ούτως ή άλλως προβληματική επιχείρηση και πως σύντομα θα έπαυε να λειτουργεί». Η Olympic ουδέποτε υπήρξε κερδοφόρα μετά την ιδιωτικοποίησή της το 2009 και ελάμβανε έκτοτε σημαντική χρηματοδοτική στήριξη από τον μοναδικό της μέτοχο, τη Marfin Investment Group (MIG), τονίζει η Κομισιόν ενώ η διεξοδική ανάλυση των επιχειρηματικών προοπτικών της επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία είναι εξαιρετικά απίθανο να καταστεί κερδοφόρα στο άμεσο μέλλον, με οποιοδήποτε επιχειρηματικό σχέδιο.

Η MIG είχε συνεπώς αποφασίσει να διακόψει τη στήριξη που παρείχε στην Olympic και αν αυτή δεν πωλούνταν στην Aegean βραχυπρόθεσμα θα έπαυε οριστικά η λειτουργία της.

Επιπλέον, η έρευνα αγοράς επιβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει άλλος αξιόπιστος αγοραστής που να ενδιαφέρεται να αποκτήσει την Olympic εκτός από την Aegean.

Η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τυχόν αρνητικές συνέπειες στον ανταγωνισμό από την απομάκρυνση της Olympic ως ανεξάρτητου ανταγωνιστή δεν θα οφείλονται στη συγκέντρωση των δύο εταιρειών. Κατά συνέπεια, η συγκέντρωση είναι συμβατή με την εσωτερική αγορά και πρέπει να εγκριθεί.

Η Ο. Κεφαλογιάννη. Η υπουργός Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη αναφερόμενη στην εξαγορά της Olympic Air από την Aegean και τις επιδράσεις στον ελληνικό τουρισμό δήλωσε: «Η εξαγορά αποτελεί θετική εξέλιξη για τον χώρο των αερομεταφορών και τον τουρισμό της χώρας. Δημιουργεί τις προϋποθέσεις λειτουργίας ενός ισχυρού ελληνικού αερομεταφορέα, κάτι εξαιρετικά σημαντικό για τον ελληνικό τουρισμό. Η απόσταση της Ελλάδας από κρίσιμες αγορές προέλευσης επισκεπτών και η γεωγραφική ιδιαιτερότητα της χώρας, με πολλά μεγάλα και μικρά νησιά, καθιστούν τις αερομεταφορές κομβικής σημασίας για τον ελληνικό τουρισμό. Το υπουργείο Τουρισμού έχει θέσει ως στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού μας προϊόντος. Ο στόχος αυτός μπορεί να εξυπηρετηθεί μέσα από τέτοιες κινήσεις εξωστρέφειας».

ΤΟ ΠΑΣΟΚ. Για «ενταφιασμό» της Ολυμπιακής κάνει λόγο ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ για θέματα Υποδομών Νίκος Σηφουνάκης και προσθέτει: «Η ΝΔ και οι αρμόδιοι υπουργοί της, που επί χρόνια αγωνίσθηκαν για την απαξίωση της Ολυμπιακής με στόχο ένα ιδιωτικό εγχώριο μονοπώλιο στις αερομεταφορές, μπορούν σήμερα να επιχαίρουν».

Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, λέει ο κ. Σηφουνάκης, επιβεβαιώνει τις θέσεις που το ΠΑΣΟΚ διατύπωσε όταν η κυβέρνηση Καραμανλή είχε σπεύσει το 2009 να πωλήσει την Ολυμπιακήστη MIGτου κ. Βγενόπουλου, στο όνομα της δήθεν ανάπτυξης και βιωσιμότητας της εταιρείας.«Μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια από την ιδιωτικοποίησή της, η Ολυμπιακή έφτασε στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, αφού βεβαίως ο ιδιοκτήτης της φρόντισε να την απαξιώσει και να την μετατρέψει σε… τοπικό ΚΤΕΛ, διακόπτοντας δρομολόγια στο εσωτερικό και το εξωτερικό, ξεπουλώντας σημαντικό τμήμα της περιουσίας της, όπως τα slots, καταστρέφοντας και κλείνοντας την τεχνική της βάση στην οποία συντηρούνταν όλες οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και βεβαίως με τη νέα Ολυμπιακή να μη διαθέτει ούτε ένα ιδιόκτητο πτητικό μέσο», τονίζει ο κ. Σηφουνάκης. Και συμπληρώνει: «Αλήθεια, έχουν να πουν κάτι σήμερα στον ελληνικό λαό όσοι τότε θριαμβολογώντας πώλησαν έναντι σχεδόν συμβολικού τιμήματος την Ολυμπιακή στον… σωτήρα αγοραστή, αφού φρόντισαν πρώτα να μεταφέρουν όλες τις υποχρεώσεις της ύψους 1,8 δισ. ευρώ στο Ελληνικό Δημόσιο;».