Η περιοχή έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον πολλών ναυτιλιακών παραγόντων, αλλά αναλυτές της ναυτιλιακής αγοράς προειδοποιούν ότι θα χρειαστούν αρκετά χρόνια μέχρι το προσβάσιμο μόνο για λίγους μήνες πέρασμα να αναδειχθεί σε ουσιαστική εναλλακτική λύση για τις ναυτιλιακές που μεταφέρουν εμπορεύματα. Σήμερα δεν θεωρείται ότι απειλεί τη Διώρυγα του Σουέζ, από όπου μόνο το 2012 πέρασαν περισσότερα από 17.000 πλοία.

Υπάρχουν τρεις κύριες ναυτιλιακές οδοί που διασχίζουν την Αρκτική: το Βορειοανατολικό Πέρασμα, το Βορειοδυτικό Πέρασμα και η Κεντρική Διαδρομή. Καθώς λειώνουν οι πάγοι, το Βορειοανατολικό Πέρασμα ανοίγει από το τέλος Ιουλίου για τέσσερις ή περισσότερους μήνες. Η Κεντρική Διαδρομή ανοίγει από το τέλος Αυγούστου για έναν περίπου μήνα. Το Βορειοανατολικό Πέρασμα, με μήκος 5.437 χιλιόμετρα, αποτελεί την πιο οικονομική διαδρομή για τα πλοία που θέλουν να διασχίσουν την Αρκτική. Τα πλοία από την Κίνα πλέουν δυτικά περνώντας από τα Στενά του Βεριγγείου για να φτάσουν σε διάφορους ευρωπαϊκούς προορισμούς. Με το 90% των εμπορευμάτων που παράγει η Κίνα να διακινούνται μέσω θαλάσσης, είναι φυσικό το Πεκίνο και οι εταιρείες της χώρας να προσπαθούν να εκμεταλλευθούν κάθε διαδρομή που τους επιτρέπει να κερδίσουν χρόνο και χρήμα.