Κι αυτοί που δεν γνώριζαν προσωπικά τον Μορίς Λεβί, αντιλαμβάνονταν ότι για τον γάλλο μάνατζερ η τελετή υπογραφής της συγχώνευσης της Publicis με την Omnicom ήταν η καλύτερη στιγμή της καριέρας του. Επικοινωνιακός και προσηνής έλαμπε ολόκληρος στην ταράτσα του κτιρίου της Publicis στο Παρίσι, όταν φωτογραφιζόταν με φόντο την Αψίδα του Θριάμβου. Οχι επειδή υπήρχε η σύγκριση με τον σαφώς πιο συνεσταλμένο Αμερικανό επικεφαλής της Omnicom Τζον Ρεν, αλλά επειδή είναι παγκοίνως γνωστό ότι η συμφωνία που θα δημιουργήσει τον μεγαλύτερο διαφημιστικό όμιλο στον κόσμο αποτελεί επίτευγμα του Λεβί.
«Γάμο μεταξύ ίσων», χαρακτήρισε τη συμφωνία ο διευθύνων σύμβουλος της Publicis. Και όταν ρωτήθηκε για τη δυνατότητα που θα έχει ο νέος όμιλος να αντιμετωπίσει καλύτερα τον ανταγωνισμό νέων, δυνατών παικτών στον κλάδο της διαφήμισης, όπως είναι η Google και η Facebook, είπε ότι είναι πολύ δύσκολο να προβλέψει το μέλλον. Μοιραία η κουβέντα ήλθε στο δικό του μέλλον. «Να πρόκειται για το κύκνειο άσμα μου; Δεν ξέρω. Ξέρω πως όταν ένας κύκνος τραγουδά, μετά πεθαίνει. Δεν θέλω να το σκέφτομαι», είπε ο Λεβί ο οποίος συμπλήρωσε φέτος τα 71 έτη της ηλικίας του.
Φυσικά όταν μιλά για θάνατο εννοεί επαγγελματικό. Η αλήθεια είναι ότι δεν του φαίνονται τα χρόνια του Μορίς Λεβί. Και καλοστεκούμενος είναι και μιαν αξιοζήλευτη επιχειρηματική ζωτικότητα εμφανίζει. Αυτός, άλλωστε, είναι ο ενορχηστρωτής της φρενήρους πορείας ανάπτυξης που πέτυχε η Publicis. Μια πορεία που ξεκίνησε το 1987 για να φθάσει σήμερα ο όμιλος να απασχολεί 60.000 εργαζομένους, να έχει ετήσιο τζίρο περί τα 6,6 δισ. ευρώ και πελάτες μερικούς από τους μεγαλύτερους παίκτες στο διεθνές επιχειρηματικό στερέωμα (McDonald's, Walmart, General Motors, Coca Cola, Microsoft, Walt Disney, Procter & Gamble, Nestlé, JP Morgan Chase).
Την περίοδο 1987-2013 η γαλλική διαφημιστική εταιρεία, που φέτος κλείνει 87 χρόνια ζωής, ξεπέρασε μεγάλες επωνυμίες του κλάδου, όπως είναι η Saatchi & Saatchi, η Leo Burnett και η Bartle Bogle Hegarty για να φθάσει, συγχωνευόμενη με την Omnicom, να ξεπεράσει και την WPP του εμβληματικότερου διαφημιστή όλων των εποχών (μετά τον εκλιπόντα το 1999 Ντέιβιντ Ογκιλβι βεβαίως), Μάρτιν Σορέλ. Αυτό είναι το επίτευγμα του Μορίς Λεβί, ο οποίος όλο «απειλεί» ότι θα επιστρέψει σπίτι του, στην επί 50 συναπτά έτη σύζυγό του, στα τρία παιδιά και στα έξι εγγόνια του, και όλο στο γραφείο ξημεροβραδιάζεται.
Κάποιοι λένε ότι εκείνο που ίσως τον αναγκάσει να συνταξιοδοτηθεί είναι το ότι έχει γίνει στόχος κάποιων μέσων ενημέρωσης, επειδή πέρυσι έλαβε μπόνους 16 εκατ. ευρώ την ώρα που τα εισοδήματα του μέσου Γάλλου συρρικνώνονταν και ο Φρανσουά Ολάντ προανήγγειλε αύξηση της φορολόγησης των πλουσίων. Η αλήθεια είναι ότι, ως άλλος Γουόρεν Μπάφετ, είχε από χρόνια (επί Προεδρίας Σαρκοζί) προτείνει να φορολογούνται περισσότερο ο ίδιος και οι άλλοι υπερευκατάστατοι συμπατριώτες του.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από