Την «ανάδυση» των αυτοκινήτων Datsun προετοιμάζουν πυρετωδώς οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρείας Nissan, σχεδόν 40 χρόνια μετά την απόσυρση της θρυλικής φίρμας από την παγκόσμια αγορά. Βέβαια η επιτυχία των αγροτικών αλλά και των οικογενειακών οχημάτων με το λογότυπο της Datsun τις δεκαετίες 1970 και 1980 δεν εγγυάται την επιτυχημένη επαναφορά στην κυκλοφορία, σε μια περίοδο που η αγορά αυτοκινήτου παρουσιάζει κάμψη στις άλλοτε ισχυρές ευρωπαϊκές οικονομίες.
Για τον λόγο αυτόν ο επικεφαλής της Renault-Nissan Κάρλος Γκον έχει προαναγγείλει την κυκλοφορία των νέων Datsun αρχικά στη Ρωσία, στην Ινδονησία και στη Νότια Αφρική και μετά το 2015 σε άλλες αναδυόμενες οικονομίες.
Πάντως τα νέα μοντέλα της εταιρείας - το πρώτο από τα οποία θα παρουσιαστεί τις προσεχείς ημέρες στην Ινδία - θα παραμείνουν πιστά στην παλιά φιλοσοφία της εταιρείας: αξιόπιστα οχήματα με μικρό κόστος απόκτησης.
Το πρώτο Datsun της νέας γενιάς θα στοιχίζει «πολύ λιγότερο από 5.000 ευρώ», όπως δήλωσε ο Γκον σε συνέντευξη Τύπου. Η σειρά των Datsun προορίζεται να καλύψει το κενό της Nissan στη χαμηλότερη (βάσει κόστους αγοράς) κατηγορία οχημάτων, η οποία αντιστοιχεί στο 40% των πωλήσεων αυτοκινήτων παγκοσμίως.
Στόχος των ιαπώνων κατασκευαστών είναι να προσελκύσουν τους πελάτες που αγοράζουν για πρώτη φορά καινούργιο αυτοκίνητο και δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πλησιάσουν τις πολύ υψηλότερες τιμές των μικρών οχημάτων άλλων εταιρειών. Οπως σημειώνουν χαρακτηριστικά οι αναλυτές, τα Datsun θα είναι για τη Nissan ό,τι τα Dacia για τη Renault.
ΤΑ ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ. Για να περιοριστεί το κόστος παραγωγής, οι κατασκευαστές θα στήσουν τα νέα μοντέλα πάνω σε ήδη υπάρχοντα αμαξώματα οχημάτων όπως το Lada Kalina της ρωσικής Avtovaz, που ανήκει επίσης στον όμιλο Renault Nissan Alliance. Αλλωστε η γαλλοϊαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει καταφέρει ήδη να εδραιώσει την παρουσία της στις αναδυόμενες αγορές της Ρωσίας, της Ινδίας και της Βραζιλίας με τα χαμηλού κόστους οχήματα Dacia. Η εταιρεία προσδοκά να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερα μερίδια αγοράς στις αναδυόμενες οικονομίες που παρουσιάζουν τις υψηλότερες προοπτικές ανάπτυξης την ερχόμενη πενταετία.
Αντίθετα, η ευρωπαϊκή αγορά συνεχίζει την καθοδική της πορεία, καθώς εκτιμάται ότι θα συρρικνωθεί περαιτέρω κατά 3% το 2013. Το πρόβλημα είναι ότι τα κέρδη από την αύξηση των πωλήσεων στις ταχέως αναπτυσσόμενες οικονομίες δεν αντισταθμίζουν τις απώλειες της ευρωπαϊκής αγοράς.
Ετσι η γαλλική Renault έχει προαναγγείλει μεγάλη μείωση προσωπικού (7.500 θέσεις εργασίας μέχρι το 2016) και κλείσιμο εργοστασίων για να καλύψει τις ζημιές από την πτώση των ευρωπαϊκών πωλήσεων κατά 18% το 2012.
Σε παγκόσμια κλίμακα ο όμιλος πούλησε πέρυσι για πρώτη φορά σχεδόν 1,3 εκατ. οχήματα, εκ των οποίων ποσοστό μεγαλύτερο του 50% εκτός Ευρώπης. Αντίστοιχη είναι η τάση και για τη Nissan, η οποία καταγράφει σημαντική αύξηση πωλήσεων εκτός Ιαπωνίας και συγκεκριμένα στις αγορές της Κίνας και των Ηνωμένων Πολιτειών.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από