Στην πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΘ, γύρω στο 51%, έχει καταλήξει το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), δεν ισχύει όμως το ίδιο για τον ΟΛΠ όπου συνεχίζονται οι διαβουλεύσεις με την κινεζική Cosco.

Μετά και τις επαφές Σαμαρά στην Κίνα, το ΤΑΙΠΕΔ έχει ξεκινήσει διαβουλεύσεις με την Cosco, καθώς και με άλλους επενδυτές προκειμένου να γίνει σαφές ποιο ακριβώς από τα δύο μοντέλα που βρίσκονται στο τραπέζι, επιθυμούν : Την παραχώρηση των επιμέρους δραστηριοτήτων του λιμανιού ή την ενιαία παραχώρηση (Μaster Concession) κάθε δραστηριότητας μέσω πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών και την ταυτόχρονη επαναδιαπραγμάτευση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης του λιμανιού μεταξύ του Δημοσίου και της εταιρείας.

Αλλά και στη Θεσσαλονίκη, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Μπορεί το Ταμείο να έχει καταλήξει ότι η καλύτερη λύση είναι αυτή της πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΘ, αλλά οι αντιδράσεις είναι μεγάλες.

Η στάση του ΠΑΣΟΚ στη Θεσσαλονίκη είναι πως το λιμάνι πρέπει να παραμείνει, ως προς το ιδιοκτησιακό καθεστώς υπό δημόσιο έλεγχο, όχι μόνο για οικονομικούς λόγους με βάση την κερδοφορία του, αλλά και για εθνικούς. Πρέπει η όποια διαδικασία να αφορά μακροχρόνια παραχώρηση – αξιοποίηση χώρων και να μην αγγίζει την μετοχική σύνθεση του ΟΛΘ.

Αυτοί είναι και οι λόγοι που η διαδικασία ιδιωτικοποίησης των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας καθυστερεί.

Πάντως το πλάνο ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ που πρόκειται να παρουσιαστεί στα συναρμόδια υπουργεία, και μετά στη Βουλή, προβλέπει την πώληση και του 74,27% των μετοχών του Δημοσίου που έχει το ΤΑΙΠΕΔ στα χέρια του, και όχι τη μακροχρόνια παραχώρηση των δραστηριοτήτων του λιμανιού.

Σε πρώτη φάση, δηλαδή τον Ιούλιο, εξετάζεται να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου (γύρω στο 51%), και σε δεύτερη φάση, όταν το οικονομικό κλίμα θα είναι καλύτερο, να πωληθεί και το υπόλοιπο ποσοστό του Δημοσίου που ελέγχει το Ταμείο ώστε να επιτευχθεί όσο το δυνατόν υψηλότερο τίμημα.