Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που κυκλοφόρησε στην αγορά το πρώτο iPad. Το νέο τότε (πολυ)εργαλείο της Apple έμοιαζε σχεδόν άχρηστο στα μάτια των περισσότερων καταναλωτών που δεν γνώριζαν ούτε την ονομασία του.

Το 2010 μόνο οι ψαγμένοι της ψηφιακής τεχνολογίας μπορούσαν να αντιληφθούν τη χρησιμότητα μιας ταμπλέτας. Σήμερα ακόμα και οι ψηφιακά αναλφάβητοι έχουν δει τουλάχιστον κάποιον στο διπλανό κάθισμα του μετρό να κρατά στα χέρια του μια λεπτή όσο ένα περιοδικό οθόνη. Κι ας αγνοούν ακόμα «τι ακριβώς μπορείς να κάνεις μ’ αυτό το μαραφέτι». Οι ταμπλέτες είναι αναμφίβολα μια εμπορική επιτυχία. Μέσα σε λιγότερο από τρία χρόνια οι πωλήσεις έχουν εκτοξευθεί πάνω από τα 200 εκατ. παγκοσμίως και αναμένεται να διπλασιαστούν πάνω από τα 400 εκατ. τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Θα περίμενε κανείς ότι οι εκτιμήσεις αυτές θα έκαναν την Apple, τη Samsung και τους άλλους κατασκευαστές να πλέουν σε πελάγη ευτυχίας. Ωστόσο αυτό δεν συμβαίνει και ο λόγος είναι απλός: οι ταμπλέτες δεν έχουν καταφέρει ακόμα να δημιουργήσουν μια νέα αγορά και τρώνε… από τα έτοιμα. Η αλματώδης άνοδος πωλήσεων στις ταμπλέτες αντισταθμίζει απλώς τη χασούρα από τη βουτιά των πωλήσεων στους συμβατικούς υπολογιστές. Για τους σημερινούς πιτσιρικάδες τα PC μοιάζουν με εργαλεία της παλαιολιθικής εποχής. Η εξέλιξη αυτή δεν είναι κατ’ ανάγκη κακή για το αγοραστικό κοινό. Ομως εταιρείες όπως η Microsoft και η Dell, που δεν έχουν καταφέρει να πιάσουν τον σφυγμό της αγοράς, βλέπουν προς το παρόν τα τρένα των νέων τεχνολογιών να περνούν.