Την εκτίμηση ότι πληρούνται πλέον οι προϋποθέσεις για την επίτευξη συμφωνίας, η οποία εφόσον εγκριθεί από τη Βουλή θα μπορούσε τάχιστα να οδηγήσει στην επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων, εξέφρασε σήμερα, Τρίτη, από τις Βρυξέλλες ο επικεφαλής της Ομάδας Δράσης της Κομισιόν για την Ελλάδα (Task Force) Χόρστ Ράιχενμπαχ.

Μιλώντας στην Επιτροπή Ελέγχου του Προϋπολογισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, σε δημόσια ακρόαση, με θέμα την εφαρμογή της χρηματοδοτικής βοήθειας από τον προϋπολογισμό της ΕΕ στην Ελλάδα, ο κ. Ράιχενμπαχ προέβη σε απολογισμό των ενεργειών της Task Force στην Ελλάδα, επισημαίνοντας την υλοποίηση συγκεκριμένων προτάσεών της, όπως η εξωδικαστική διευθέτηση των διαφορών, αλλά και η σύσταση γενικής γραμματείας συντονισμού του κυβερνητικού έργου.

Ανέφερε, επίσης, ότι η Ομάδα Δράσης αναμένεται να παραμείνει δύο ακόμη χρόνια στην Ελλάδα και υπογράμμισε ότι η επιτυχία της αποστολής της εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη διάθεση της ελληνικής πλευράς να προωθήσει διαρθρωτικές αλλαγές στην οικονομία.

Ο κ. Ράιχενμπαχ ανέφερε ότι η σημερινή κυβέρνηση έχει επιτελέσει σημαντικό έργο, το οποίο πρέπει να συνεχισθεί.

Προέβλεψε, ωστόσο, ότι ο ελληνικός τραπεζικός τομέας θα αντιμετωπίζει προβλήματα για πολύ καιρό ακόμη και σημείωσε ότι οι πόροι των διαρθρωτικών ταμείων θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην υπέρβαση του προβλήματος ρευστότητας που ταλανίζει την ελληνική οικονομία.

Ο πρώην υπουργός Στέφανος Μάνος, στη διάρκεια της παρέμβασής του, υπογράμμισε ότι το μείζον πρόβλημα στην Ελλάδα είναι η έλλειψη πολιτικής βούλησης για δραστικές παρεμβάσεις στον δημόσιο τομέα προς την κατεύθυνση της συρρίκνωσής του, όπως άλλωστε και στον τομέα της φοροδιαφυγής.

Κάλεσε δε τον κ. Ράιχεμπαχ να επικεντρώσει την προσοχή του στην προώθηση όχι μόνο των μεγάλων αλλά και των μικρών έργων.

Τέλος, εκπρόσωπος της Κομισιόν ανέφερε ότι ως σήμερα η Ελλάδα έχει απορροφήσει το 56% των πόρων των διαρθρωτικών ταμείων, δηλαδή πάνω από το μέσο κοινοτικό όρο, ενώ εκπρόσωπος του οικονομικού ινστιτούτου Bruegel επέκρινε την Κομισιόν για τις «αστοχίες» της σε σχέση με την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.