Τη διεύρυνση της παραγωγικής της δραστηριότητας στην Ελλάδα εξετάζει η διοίκηση της Kraft Hellas AE. Η θυγατρική του πολυεθνικού ομίλου Mondelez International (μέχρι πρόσφατα Kraft Foods) που δεσπόζει στην ευρωπαϊκή αγορά των σνακ προϊόντων διαθέτει ήδη παραγωγική βάση στην ελληνική αγορά από τα τέλη της δεκαετίας του 1980, όταν εξαγόρασε τη σοκολατοβιομηχανία Παυλίδης. Στο εργοστάσιο της οδού Πειραιώς συνεχίζει και παράγει τις σοκολάτες Παυλίδη, αυξάνοντας μάλιστα την τελευταία περίοδο το αριθμό των γεύσεων. Οπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Λεφτέρης Χαλουλάκος, στη διάρκεια των τελευταίων πέντε χρόνων η εταιρεία έχει κάνει επενδύσεις ύψους 8 εκατ. ευρώ και έχει αποφασίσει να επενδύσει άλλα 5 εκατ. Ερωτηθείς σχετικά με την πρόθεση του ομίλου να αυξήσει την παραγωγή της με προϊόντα που σήμερα εισάγει είπε πως το ενδεχόμενο αυτό εξετάζεται και συζητείται σοβαρά με τα υψηλόβαθμα στελέχη της αμερικανικής πολυεθνικής. Πρόσθεσε μάλιστα ότι η συζήτηση για τις επενδύσεις των πολυεθνικών ομίλων στην Ελλάδα, που έχει ανοίξει το τελευταίο διάστημα με πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, είναι εξαιρετικά σημαντική και τους βοηθάει στις συζητήσεις που κάνουν με τους προϊσταμένους τους στην Ευρώπη, ενώ παράλληλα οι στόχοι τους οποίους θέτουν είναι υψηλοί, διότι αν μη τι άλλο θέλουν να αποδείξουν ότι η ελληνική αγορά έχει δυνατότητες που μπορούν να αξιοποιηθούν.

Γενικότερα πάντως στη διάρκεια του 2012 οι πωλήσεις της Kraft Hellas ΑΕ μειώθηκαν κατά περίπου 2%-3%, κυρίως λόγω της μεγάλης συρρίκνωσης που παρουσίασε το κανάλι των μικρών σημείων πώλησης (περίπτερα κ.λπ.). Αντιθέτως αυξήθηκαν οι πωλήσεις στην κατηγορία των σουπερμάρκετ, και το ισχυρό της προϊόν είναι η Μερέντα, της οποίας οι πωλήσεις αυξήθηκαν πέρυσι κατά περίπου 30%, ενώ η αγορά της τσίχλας βρίσκεται υπό κατάρρευση, οι πωλήσεις της έχουν συρρικνωθεί κατά περίπου 40%.

Οπως εξήγησε, πρόκειται για προϊόν «αυθόρμητης αγοράς» και επειδή η «αυθόρμητη αγορά προϊόντων έχει συρρικνωθεί σημαντικά, αντίστοιχη πορεία έχει ακολουθήσει και η τσίχλα».   

Επίσης οι μηχανές παρασκευής ροφημάτων με τη χρήση κάψουλας υπερβαίνουν τις 150.000 – αριθμός μεγαλύτερος του αρχικού στόχου -, γεγονός που οφείλεται στην αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών λόγω της κρίσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η προσπάθεια που καταβάλλεται από την Kraft Hellas ΑΕ για παραγωγική υποκατάσταση μέρους των εισαγωγών της έρχεται να προστεθεί στα όσα προσφάτως έχουν ανακοινώσει η Unilever Hellas, η Henkel Hellas, η Procter & Gamble ΑΕ – χωρίς να συνυπολογιστούν οι επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στη διάρκεια των δύο τελευταίων χρόνων.

Η Unilever Hellas  σκοπεύει να παράγει περισσότερες από 30 κατηγορίες προϊόντων που σήμερα εισάγει στην ελληνική αγορά. Η Henkel μετέφερε από την Ιταλία την παραγωγή περίπου του 70% των απορρυπαντικών τα οποία διακινεί στην ελληνική αγορά και η Procter & Gamble ανακοίνωσε την δημιουργία Κέντρου Ερευνας και Καινοτομίας στην Αθήνα, το τρίτο που λειτουργεί στην Ευρώπη.