Λιμάνι για μεγάλα σύγχρονα κρουαζιερόπλοια (πάνω από 300 μέτρα μήκος) πρόκειται να κατασκευαστεί, όπως ανακοινώθηκε χθες από την κυβέρνηση. Οι συναρμόδιοι υπουργοί Ανάπτυξης, Ναυτιλίας και Τουρισμού κρατούν το στόμα τους κλειστό αλλά, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών, μεταξύ των τριών δυνάμει περιοχών είναι το Φάληρο και ο Φλοίσβος. Ωστόσο δεν θα πρέπει να αποκλειστεί και το ενδεχόμενο μεγάλο home porting να παραμείνει το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο διαθέτει σήμερα προβλήτα κρουαζιερόπλοιων για 11 θέσεις, ενώ ο ΟΛΠ που διαχειρίζεται το λιμάνι είναι έτοιμος να προχωρήσει στην προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για τη δημιουργία άλλων πέντε θέσεων για μεγάλα κρουαζιερόπλοια.

Χθες ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης ανακοίνωσε, έπειτα από σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, ότι για το νέο λιμάνι εξετάζονται δύο έως τρεις περιοχές στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά. Ο κ. Χατζηδάκης πάντως απέφυγε να γίνει πιο σαφής για τη χωροθέτηση του νέου λιμανιού, τονίζοντας ότι το σχέδιο είναι σε αρχικό στάδιο.

Οπως προκύπτει από στελέχη της ελληνικής αγοράς κρουαζιέρας, για ελληνικά λιμάνια έχει εκδηλωθεί έντονο ενδιαφέρον από μεγάλους ομίλους κρουαζιερόπλοιων. Ο όμιλος, για παράδειγμα, Carnival έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον εκμετάλλευσης της προβλήτας κρουαζιέρας του λιμανιού του Ηρακλείου Κρήτης. Οπως σχολίασε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Νότης Μηταράκης, υπάρχουν μελέτες που αποδεικνύουν 8πλάσιο και 10πλάσιο όφελος για την οικονομία και τον τουρισμό μιας χώρας όταν ξεκινά το καράβι από αυτές αντί να λειτουργεί σαν διαμετακομιστικό κέντρο, όπως συμβαίνει σήμερα για τα περισσότερα ελληνικά λιμάνια.