Ελλάδα

Η μεταρρύθμιση έγινε ρύθμιση

Υπάλληλος της Εφορίας ελέγχει φορολογικές δηλώσεις. Νέο γύρο επιβαρύνσεων αναμένεται να φέρει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο

Υπάλληλος της Εφορίας ελέγχει φορολογικές δηλώσεις. Νέο γύρο επιβαρύνσεων αναμένεται να φέρει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο

Σχόλια
4 λεπτά
Σε παρεμβάσεις εισπρακτικού χαρακτήρα και μερικής αναδιανομής των φορολογικών επιβαρύνσεων περιορίζεται η πρώτη απόπειρα «μεταρρύθμισης» του φορολογικού από την οποία απουσιάζει η ουσιαστική μεταρρύθμιση.
Η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, έπειτα από αλλεπάλληλα πρόχειρα σενάρια αλλαγών που έφταναν ακόμα και να τιμωρούν φορολογικά όσους έχουν παιδιά, περιορίζει τις διατάξεις του νομοσχεδίου που θα κατατεθεί την ερχόμενη εβδομάδα στη Βουλή σε αλλαγές στην κλίμακα  φορολογίας εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων ενώ προωθούνται και όλες εκείνες οι διατάξεις για τη φορολόγηση ενοικίων και τόκων καταθέσεων που περιλαμβάνονται στα προαπαιτούμενα του Μνημονίου για την επόμενη δόση.
Η μεταρρύθμιση μετατίθεται με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης του σχετικού νομοσχεδίου τον Ιούνιο του 2013, με τη σύμφωνη γνώμη της τρόικας, καθώς όπως υποστηρίζουν πλέον υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών «πρέπει να γίνει σοβαρή μελέτη»…
Στο υπό κατάθεση φορολογικό νομοσχέδιο, η τελική πρόταση του υπουργείου Οικονομικών, η οποία έως την Τρίτη δεν αποκλείεται για μία ακόμη φορά να υποστεί τροποποιήσεις της τελευταίας στιγμής, προβλέπει:

Κλίμακα μισθωτών – συνταξιούχων
Το αφορολόγητο των 5.000 ευρώ καταργείται και στη θέση του καθιερώνεται σταθερή έκπτωση φόρου 1.950 ευρώ την οποία κερδίζουν στο σύνολό της όσοι έχουν εισοδήματα έως 18.000 ευρώ. Η νέα κλίμακα καθιερώνει τους εξής συντελεστές:
– 21% για εισοδήματα έως 25.000 ευρώ
– 36% για τα επόμενα 15.000 ευρώ (από 25.001 έως 40.000 ευρώ) και
– 40% για εισοδήματα άνω των 40.001 ευρώ
Ολοι οι μισθωτοί και συνταξιούχοι με εισόδημα έως 18.000 ευρώ δικαιούνται σταθερή έκπτωση φόρου 1.950 ευρώ. Για υψηλότερα εισοδηματικά κλιμάκια, η έκπτωση φόρου μειώνεται κατά 50 ευρώ για κάθε 1.000 ευρώ εισοδήματος για εισοδήματα έως 29.000 ευρώ και κατά 100 ευρώ ανά 1.000 ευρώ εισοδήματος μέχρι να μηδενιστεί.
Η έκπτωση φόρου των 1.950 ευρώ σβήνει για εισοδήματα άνω των 42.000 και πρακτικά όσοι έχουν υψηλότερο εισόδημα χάνουν εντελώς το αφορολόγητο. Από την άλλη πλευρά όμως, για χαμηλά εισοδήματα το αφορολόγητο πρακτικά διευρύνεται από τα 5.000 ευρώ σήμερα στα 9.000.
Η νέα κλίμακα φορολογίας εισοδήματος θα ισχύσει από τα εισοδήματα του 2013, τα οποία θα δηλωθούν το 2014. Από τις αρχές του 2013 όμως θα τεθεί σε ισχύ η νέα κλίμακα παρακράτησης επηρεάζοντας τις καθαρές μηνιαίες αποδοχές μισθωτών και συνταξιούχων. Μέχρι χθες στις διατάξεις του νομοσχεδίου δεν είχε προβλεφθεί τι θα γίνει με τη συλλογή αποδείξεων.

Επιδόματα σε οικογένειες
Στη θέση του πρόσθετου αφορολογήτου το οποίο καταργείται καθιερώνονται δύο επιδόματα: το πολυτεκνικό επίδομα που δικαιούνται όσοι έχουν τρία και περισσότερα παιδιά και το επίδομα τέκνων που δικαιούται κάθε οικογένεια ακόμα κι αν έχει ένα ή δύο παιδιά. Το μηνιαίο επίδομα τέκνων ανέρχεται σε 40 ευρώ για καθένα από τα δύο πρώτα παιδιά και κατά 50 ευρώ για το τρίτο και κάθε επόμενο και χορηγείται με εισοδηματικά κριτήρια. Για παράδειγμα, οικογένεια με ένα παιδί και εισόδημα έως 9.000 ευρώ δικαιούται το σύνολο του επιδόματος, για εισόδημα από 9.000 έως 18.000 το επίδομα περιορίζεται κατά ένα τρίτο και για εισόδημα άνω των 27.000  χορηγείται μόνο το ένα τρίτο του επιδόματος. Τα όρια αυτά αυξάνονται ανάλογα με τον αριθμό των τέκνων. Παράλληλα όμως, και αυτό είναι το κλειδί των ελαφρύνσεων σε σχέση με τις αρχικές προτάσεις, καθιερώνεται ετήσιο πολυτεκνικό επίδομα 500 ευρώ για κάθε παιδί, εφόσον οι οικογένειες έχουν εισόδημα έως 45.000 ευρώ και τρία ή περισσότερα παιδιά.  
Ελεύθεροι επαγγελματίες
Θα φορολογούνται από το 2014 με κλίμακα στην οποία ο πρώτος συντελεστής είναι 26% για φορολογητέο εισόδημα έως 50.000 ευρώ και 32% για το υπερβάλλον. Παράλληλα αυξάνεται το τέλος επιτηδεύματος από τα 500 ευρώ στα 650 για τους ελεύθερους επαγγελματίες και 1.000 ευρώ για τις επιχειρήσεις.
Επιχειρήσεις
Ο συντελεστής φορολόγησης των αδιανέμητων κερδών αυξάνεται από το 20% στο 26% ενώ προβλέπεται μείωση του φόρου στα μερίσματα από το 25% στο 10%.
Τόκοι καταθέσεων
Αυξάνεται ο συντελεστής φόρου επί των τόκων καταθέσεων από το 10% στο 15%.
Αγρότες
Από τα εισοδήματα του 2014 θα ισχύσει η καθιέρωση βιβλίων και στοιχείων για τη φορολόγηση ενός εκατομμυρίου φορολογουμένων που δηλώνουν και αγροτικά εισοδήματα. Από τα εισοδήματα του 2013 θα επιβάλλεται σε αυτούς συντελεστής φόρου 13%.
Ενοίκια
Από το 2013 εισοδήματα από ενοίκια έως 12.000 ευρώ θα φορολογούνται  με συντελεστή 10% ενώ για υψηλότερα ποσά ο φόρος θα υπολογίζεται με συντελεστή 33%. Σήμερα τα εισοδήματα από ενοίκια προστίθενται στο γενικό εισόδημα και φορολογούνται στην κλίμακα.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. New York Post: Τριμερής συνάντηση Τραμπ, Σι, Πούτιν την Πέμπτη στην Κίνα
  2. Ομπράντοβιτς: «Ποτέ δε σταθώ στα τελευταία δευτερόλεπτα, αλλά σε όλα τα προηγούμενα»
  3. Τραγωδία στο Μπρούκλιν: Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες των επιζώντων – Τα προειδοποιητικά σημάδια και το ιστορικό του εργοταξίου

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies