Οικονομία

Κατάτμηση σε δύο περιόδους

Κατάτμηση σε δύο περιόδους
Σχόλια
2 λεπτά
Ρυθμίζεται εκ νέου η διαδικασία κατάτμησης της ετήσιας κανονικής άδειας των εργαζομένων. Οπως τονίζεται στην εγκύκλιο, είναι επιτρεπτή κατ’ εξαίρεση, η κατάτμηση του χρόνου άδειας εξαιτίας ιδιαίτερα σοβαρής ή επείγουσας ανάγκης που προκύπτει στο πλαίσιο της επιχείρησης ή εκμετάλλευσης. Η κατάτμηση μπορεί να γίνει από τον εργοδότη σε δύο περιόδους και εντός του αυτού ημερολογιακού έτους.
Η πρώτη περίοδος της άδειας που χορηγείται με αυτόν τον τρόπο δεν μπορεί να είναι μικρότερη των έξι εργάσιμων ημερών επί εξαημέρου εβδομαδιαίας εργασίας και των πέντε εργάσιμων ημερών επί πενθημέρου ή δώδεκα εργάσιμων ημερών εάν πρόκειται για ανήλικο εργαζόμενο. Με τη νέα διάταξη από τις 12-11-2012, ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου 4093/2012, η δυνατότητα κατάτμησης από τον εργοδότη κατά τον τρόπο αυτόν δεν απαιτεί έγκριση από την Κοινωνική Επιθεώρηση Εργασίας και υπάγεται σε όλες τις σχετικές ρυθμίσεις της νομοθεσίας για την άδεια.
ΜΕ ΑΙΤΗΣΗ. Περαιτέρω προβλέπεται η διαδικασία κατάτμησης του χρόνου άδειας και σε περισσότερες των δύο περιόδων. Η διαδικασία αυτή, η οποία προβλέπει έγγραφη αίτηση του εργαζομένου προς τον εργοδότη, θα πρέπει να περιλαμβάνει τη χορήγηση ενιαίου τμήματος άδειας δέκα εργάσιμων ημερών επί πενθημέρου ή δώδεκα εργάσιμων ημερών επί εξαημέρου εβδομαδιαίας εργασίας ή δώδεκα εργάσιμων ημερών, εάν πρόκειται για ανήλικο εργαζόμενο. Η προηγούμενη διαδικασία υπάγεται στις σχετικές διατάξεις της νομοθεσίας για την άδεια, οι οποίες προβλέπουν τη χορήγηση άδειας ή τμήματος άδειας από τον εργοδότη στον εργαζόμενο έπειτα από συνεννόηση των δύο μερών (άρθρο 4 του ΑΝ 539/45 όπως ισχύει).
Ειδικότερα σε περιπτώσεις επιχειρήσεων που απασχολούν τακτικό προσωπικό με συμβάσεις αορίστου χρόνου και έκτακτο προσωπικό με συμβάσεις ορισμένου χρόνου και παρουσιάζουν, σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο του έτους, μεγάλη σώρευση εργασίας εξαιτίας του είδους ή του αντικειμένου εργασιών τους, ο εργοδότης μπορεί να χορηγεί στο τακτικό προσωπικό το ενιαίο τμήμα των 10 ή 12 εργάσιμων ημερών αδείας, επί πενθημέρου ή εξαημέρου αντίστοιχα, σε οποιοδήποτε χρονικό σημείο του ημερολογιακού έτους, εντός του οποίου πρέπει να χορηγηθεί η άδεια και ιδιαιτέρως σε σημείο κατά το οποίο έχει μειωθεί η ιδιαίτερη ένταση εργασίας.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Ο ΛΕΞ επέστρεψε: Κυκλοφόρησε το νέο άλμπουμ «MPASTARD0S» με δέκα τραγούδια
  2. Κίνηση στους δρόμους: Καθυστερήσεις έως 20 λεπτά στην Αττική Οδό – Aυξημένη κυκλοφορία στον Κηφισό
  3. Άγιος Παντελεήμονας: Θρίλερ δίχως τέλος – Στη Γαλλία διέφυγε ο βασικός ύποπτος

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies