Ελλάδα

Συμβιβασμός στις αποζημιώσεις

Κάτω από 1.200 ευρώ μεικτά το 85% των εργαζομένων
Σχόλια
3 λεπτά
Με δύο βελτιώσεις στο «παρά πέντε», όσον αφορά τις αποζημιώσεις λόγω απόλυσης, επιτεύχθηκε η συμφωνία για τα εργασιακά. Σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα στη Βουλή, το θέμα έκλεισε με βελτιώσεις όσον αφορά το διάστημα προειδοποίησης απόλυσης κατά έναν μήνα, αλλά και το ποσό υπολογισμού των αποζημιώσεων για τους εργαζόμενους πάνω από 17 χρόνια.
Ειδικότερα, ο χρόνος προειδοποίησης απόλυσης ορίστηκε στους 4 μήνες, ενώ σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους με 17 χρόνια και πάνω, στην αποζημίωση των 12 μισθών θα προστίθεται ένας μισθός για κάθε χρόνο μετά τον 16ο, με ανώτατο πλαφόν στον μισθό επί του οποίου θα υπολογίζεται η αποζημίωση τα 2.000 ευρώ (από τα 1.800 ευρώ της προηγούμενης συμφωνίας Βρούτση – τρόικας).
Οσον αφορά την «έξτρα» αποζημίωση λόγω απόλυσης πάνω από τους 12 μισθούς, δηλαδή πάνω από τα 16 έτη στον ίδιο εργοδότη, η τρόικα υπαναχώρησε και αποδέχθηκε την πρόταση για όριο στα 2.000 ευρώ (αντί των 1.800 ευρώ) με κάλυψη όλων των ετών υπηρεσίας έως και τα 28 έτη. Αυτό σημαίνει ότι για τα πρώτα 16 χρόνια εργασίας η αποζημίωση διατηρείται ως έχει και θα δίνονται 12 μισθοί. Για τα υπόλοιπα έτη – μέχρι τα 28 – οι παλαιοί εργαζόμενοι θα έπαιρναν αποζημίωση επιπλέον έως και 12 μισθούς με πλαφόν, ωστόσο, τα 1.800 ευρώ. Τώρα η τρόικα δέχεται το πλαφόν αυτό να αυξηθεί στις 2.000 ευρώ. Εξάλλου ο χρόνος προειδοποίησης της απόλυσης θα είναι στους 4 μήνες κατ’ ανώτατο όριο, από τους 6 σήμερα (διευκολύνοντας την καταβολή μειωμένης κατά 50% αποζημίωσης) ενώ για τις απροειδοποίητες αποζημιώσεις λόγω απόλυσης τίθεται όριο τα 12 μηνιάτικα για τους νεοπροσλαμβανόμενους.
Θα πρέπει να τονιστεί ότι η αλλαγή που επέρχεται στον τρόπο υπολογισμού της αποζημίωσης λόγω απόλυσης μπορεί να οδηγήσει σε μείωση έως και κατά 60% για τους εργαζόμενους με αυξημένη προϋπηρεσία (έως 28 χρόνια) στον ίδιο εργοδότη.
Επίσης διατηρούνται παγωμένες οι τριετίες, όπως είναι σήμερα. Ωστόσο οι δανειστές απέρριψαν τη διατήρηση του επιδόματος γάμου για όσους αμείβονται με την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας – που σημαίνει μείωση του μισθού κατά 58 ευρώ.
Οσον αφορά την εφαρμογή ελαστικών ωραρίων, γίνεται αποδεκτό από την τρόικα υποχρεωτικά να υπάρχει συλλογική σύμβαση, κλαδική ή επιχειρησιακή, ή συμφωνία με ένωση προσώπων στις μικρές επιχειρήσεις, όπου δεν μπορεί να συσταθεί σωματείο.

Κάτω από 1.200 ευρώ μεικτά το 85% των εργαζομένων
Κάτω από 1.200 ευρώ μεικτά παίρνει το 85% των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα (1.800.000 συνολικά απασχολούμενοι) σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ και αυτό λόγω της μείωσης έως και 40% τα τελευταία χρόνια στους μισθούς.
Τα στοιχεία αυτά έρχονται να αντιπαρατεθούν στα στατιστικά του υπουργείου Εργασίας, σύμφωνα με τα οποία το 85% των εργαζομένων είχε μεικτό μισθό κάτω των 2.000 ευρώ με παλαιότερα στοιχεία, δηλαδή πριν από τις περικοπές. Σήμερα κύκλοι του υπουργείου εκτιμούν ότι είναι μικρός ο αριθμός όσων έχουν μισθό άνω των 2.000 ευρώ.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Nvidia: Το διοικητικό συμβούλιο εξετάζει την απομάκρυνση του CEO Jensen Huang
  2. Παρίσι: Φρουρός κατέρρευσε δίπλα στον Μακρόν στο Μέγαρο των Ηλυσίων (vid)
  3. Χέγκσεθ: Φρουρός τον επέπληξε για φασαρία στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη (vid)

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies