Για τον 49χρόνο πλοίαρχο του «Blue Star Delos» Δημήτρη Διονυσάτο, η Τήνος είναι το πιο επικίνδυνο λιμάνι. «Δοκίμασαν να κάνουν λιμάνι, αλλά στη διαδρομή είδαν ότι απέτυχαν και το παράτησαν», επισημαίνει. «Η είσοδος είναι στενή, με συνέπεια να έχεις σχεδόν πάντα τον καιρό στην μπάντα. Δεν έχεις καθόλου χώρο για στροφή και ο καιρός σε ρίχνει στα βράχια…».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο πλοίαρχος του «Αρτεμις» Στέλιος Περιστεράκης. Το επιβατηγό εκτελεί δρομολόγια σε Ηρακλειά – Σχοινούσα – Κουφονήσι – Αμοργό και Δονούσα. «Στις Κυκλάδες, λιμάνι με την κυριολεκτική έννοια του όρου λειτουργεί ουσιαστικά μόνο στη Σύρο, αλλά και στη Μήλο, όπου ο φυσικός όρμος του νησιού προστατεύει τα πλοία από τους ανέμους», λέει. Και συμπληρώνει: «Ειδικά στην Τήνο, το λιμάνι της είναι το πλέον επικίνδυνο, λόγω της γεωγραφικής θέσης του. Τώρα το καλοκαίρι, οι άνεμοι που πνέουν γύρω από αυτό είναι οι πιο ισχυροί σε όλες τις Κυκλάδες – όταν στη Νάξο έχει οκτώ μποφόρ, στην Τήνο έχει δεκάρι».

Χαρακτηριστικά είναι, άλλωστε, όπως επισημαίνει, και τα δύο πρόσφατα ατυχήματα: τον Σεπτέμβριο του 2010, το «Super Ferry II» προσέκρουσε κατά την είσοδό του στον λιμενοβραχίονα, καθώς το ημιτελές χρόνια τώρα έργο κατασκευής κυματοθραύστη έχει περιορίσει αρκετά, στα μόλις 170 μέτρα, την είσοδο του λιμανιού. Και φέτος, το «Νήσος Χίος» παρασύρθηκε, επίσης στην Τήνο, από τους δυνατούς ανέμους, με αποτέλεσμα να προσκρούσει σε ποντισμένους τσιμεντένιους όγκους – θεμέλια της προέκτασης του λιμανιού. «Αυτοί ακριβώς οι βοριάδες, τα μελτέμια, αυξάνουν και τις πιθανότητες για πρόσκρουση στον εγκαταλελειμμένο – υπό κατασκευή βραχίονα. Οσο μάλιστα μένουν ανεκτέλεστα τα έργα αυτά του λιμανιού, δεν είναι δυνατή πλέον η προσέγγιση από κρουαζιερόπλοια, όπως γινόταν στο παρελθόν…», τονίζει ο καπετάνιος του «Αρτεμις».