Κοινό μέτωπο

Το μερίδιο των λαθραίων τσιγάρων στην ελληνική αγορά έχει εκτιναχθεί το τελευταίο διάστημα στο 15% της συνολικής κατανάλωσης, πλήττοντας τα κρατικά έσοδα και το νόμιμο εμπόριο. Το 2010 η πτώση στο βιομηχανοποιημένο τσιγάρο έφθασε το 15%. Το 2011 ο κλάδος έχασε επιπλέον 13% και το πρώτο πεντάμηνο του 2012 η μείωση της ζήτησης ξεπέρασε το 18%. Ετσι, τόσο το κράτος που χάνει φόρους όσο και οι εταιρείες που καταγράφουν ζημιές, δημιουργούν κοινό μέτωπο αντιμετώπισης του φαινομένου.

Ο ειδικός γραμματέας του ΣΔΟΕ Ιωάννης Διώτης συναντήθηκε χθες με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Παπαστράτος, Νικήτα Θεοφιλόπουλο, και συζήτησαν το πλαίσιο συνεργασίας των δύο πλευρών για την καταπολέμηση του παράνομου εμπορίου τσιγάρων στην Ελλάδα.

Ως πρώτο βήμα αυτής της συνεργασίας, η Παπαστράτος θα καλύψει εξ ολοκλήρου το κόστος καταστροφής μεγάλης ποσότητας κατασχεμένων τσιγάρων, πρώτων υλών και μηχανημάτων. Επιπλέον, προσφέρθηκε να παράσχει τεχνογνωσία, εκπαίδευση και πόρους για την ενημέρωση του εμπορίου και των καταναλωτών. Αραγε, πόσο πρόθυμοι είναι οι καταναλωτές να κόψουν την κακή συνήθεια των λαθραίων τσιγάρων;

Το τάιμινγκ…

Σε τετραήμερη επίσκεψη στο Λονδίνο (επιστρέφει το Σάββατο) βρίσκεται από χθες το απόγευμα η υπουργός Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη, «για τη βελτίωση της εικόνας του ελληνικού τουρισμού, την ανάκαμψη του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας και τη δημιουργία ισχυρών βάσεων για την επόμενη χρονιά».

Στο πλαίσιο αυτό, όπως προαναγγέλλει σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, «η κυρία Κεφαλογιάννη θα παραχωρήσει σειρά συνεντεύξεων σε μεγάλα ευρωπαϊκά και αμερικανικά ΜΜΕ και θα έχει διαδοχικές συναντήσεις με εκπροσώπους ταξιδιωτικών οργανισμών». Μακάρι να καταφέρει να πείσει τους Βρετανούς μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες να έλθουν για διακοπές στην Ελλάδα (!), σχολίαζε χθες σημαίνων παράγων από τον επιχειρηματικό κόσμο του τουρισμού.

Ωστόσο, όπως ο ίδιος παρατηρούσε, «το τάιμινγκ δεν είναι και το καλύτερο, δεδομένου ότι οι Βρετανοί αυτή την περίοδο ασχολούνται περισσότερο με τους δικούς τους επισκέπτες λόγω της Ολυμπιάδας».

… και το μάρκετινγκ

Πάντως, πριν από την αναχώρησή της για το Λονδίνο, η υπουργός Τουρισμού παρέστη στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ), όπου τόνισε ότι «την ευθύνη για το μάρκετινγκ του τουρισμού θα έχει ο ΕΟΤ», στο πλαίσιο και της νομοθετικής παρέμβασης που θα προωθηθεί άμεσα με στόχο «την ενίσχυση των αρμοδιοτήτων τόσο του υπουργείου όσο και του ρόλου του ΕΟΤ». Να το θυμηθείτε ότι σε σχέση με το τουριστικό μάρκετινγκ θα υπάρξουν μπερδέματα, καθώς πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση δίνει ρόλο και στον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Αναζητείται ρόλος

Συμμετοχή της ΔΕΠΑ στο σχήμα που θα φέρει εις πέρας τον αγωγό TAP ο οποίος σχεδιάζεται να περάσει από τη χώρα μας, επιφυλάσσει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Μιλώντας χθες για τον διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη σε επίπεδο ΕΕ σχετικά με την όδευση που θα ακολουθήσει το φυσικό αέριο του Αζερμπαϊτζάν προς τη Δύση, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Ασημάκης Παπαγεωργίου ανέφερε ότι το υπουργείο θέτει τρεις προϋποθέσεις για την υποστήριξη του TAP: πρώτον, να εξυπηρετεί τα στρατηγικά συμφέροντα της χώρας• δεύτερον, να διαθέτει διακρατικές συμφωνίες με άλλες χώρες και, τρίτον, τα εμπορικά στοιχεία του να δημιουργούν οφέλη για ελληνικές εταιρείες, εννοώντας φυσικά συμμετοχή στο σχήμα και της ΔΕΠΑ.