Αργησε η ΕΕ
Την άποψη ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση καθυστέρησε να αντιμετωπίσει την οικονομική κρίση, ευρισκόμενη πάντα ένα βήμα πίσω από τις αγορές και έχοντας μεγάλες ευθύνες γι' αυτό, εξέφρασε ο Γιώργος Παπανδρέου, ο οποίος με την ιδιότητα του προέδρου της Σοσιαλιστικής Διεθνούς μίλησε στη συνάντηση ηγετών σοσιαλιστικών κομμάτων της ΝΑ Ευρώπης που πραγματοποιήθηκε χθες σε ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης.
Την αντιπροσωπεία των σοσιαλιστών ηγετών υποδέχθηκε το μεσημέρι στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης ο Γιάννης Μπουτάρης.
Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, ο πρώην πρωθυπουργός σημείωσε ότι το 2012 είναι ιστορική χρονιά καθώς συμπληρώνονται 100 χρόνια από την απελευθέρωσή της, ενώ χαρακτήρισε τον Ι. Μπουτάρη «καινοτόμο και ως επιχειρηματία και ως δήμαρχο». Ο τελευταίος είπε ότι αισθάνεται τιμή για την επίσκεψη και δήλωσε πως νιώθει υπερήφανος γιατί είναι «στο πνεύμα των προσπαθειών του για την ανάδειξη της πολυπολιτισμικής ταυτότητας της Θεσσαλονίκης».

Επεσαν σε τοίχο
Η διοίκηση του κλάδου εστίασης της Vivartia (Goody's, Everest, La Pasteria, Flocafe κ.ά.) έχει καταφέρει έπειτα από διαπραγματεύσεις με τους ιδιοκτήτες να μειώσει τα ενοίκια σε πολλά από τα καταστήματά της ανά την επικράτεια κατά 25%-50%. Εκεί που συνάντησε «τοίχο» είναι στα malls. Λόγω της μικρής υποχώρησης της επισκεψιμότητας στα εμπορικά κέντρα, αλλά και της μικρότερης μείωσης του τζίρου σε σχέση με τη λοιπή αγορά, οι διοικήσεις των malls δύσκολα βάζουν νερό στο κρασί τους. Αλλωστε ξέρουν ότι, αν κλείσει ένα μαγαζί, θα βρεθεί άλλος επιχειρηματίας να δοκιμάσει την τύχη του.
Από την πλευρά τους, οι μάνατζερ της Vivartia γνωρίζουν ότι δεν μπορείς να αγνοήσεις ένα κέντρο που συγκεντρώνει χιλιάδες κόσμο, όλων των ηλικιών, σχεδόν όλη την ημέρα.

Ο,τι πήραν, πήραν
Το ενδιαφέρον κινεζικών ομίλων κυρίως από τους χώρους της ναυτιλίας και γενικώς των μεταφορών, όπως η Cosco για παράδειγμα, για τα μεγάλα ελληνικά λιμάνια, αλλά και το εμπορευματικό κέντρο του Θριάσιου Πεδίου μέχρι στιγμής παραμένει στα χαρτιά. Και αυτό όχι μόνο επειδή οι Κινέζοι είναι απαιτητικοί, αλλά και γιατί η ελληνική πλευρά έχει κατά καιρούς τις δικές της επιφυλάξεις και αντιρρήσεις. Τελευταία, για παράδειγμα, οι Κινέζοι της Cosco άρχισαν να καλοβλέπουν και την προβλήτα 1 του εμπορευματικού σταθμού του Πειραιά, εκτός από τους 2 και 3 που έχουν παραχωρηθεί στον κινεζικό όμιλο.
Ελα όμως που λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο... Η ελληνική κυβέρνηση δεν επιθυμεί με κανέναν τρόπο να μετατρέψει τον ΟΛΠ σε ιδιωτικό μονοπώλιο. Αυτό σημαίνει ότι οι Κινέζοι θα πρέπει όσον αφορά τον Πειραιά να αρκεστούν σε ό,τι έχουν σήμερα. Για τα άλλα μεγάλα λιμάνια, ειδικά της Θεσσαλονίκης, μπορούν να ελπίζουν.

Ευήκοα ώτα
«Η κυβέρνηση δεν επιζητεί απλώς και μόνο τη συνεργασία με τους παραγωγικούς φορείς, αλλά θέλει να στηριχτεί στις απόψεις των ανθρώπων της αγοράς για την ανάκαμψη της οικονομίας και να επιτευχθεί το συντομότερο δυνατόν η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας», δήλωσε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Παναγιώτης Μηταράκης στις συναντήσεις με τη Διοικητική Επιτροπή του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών και την Κεντρική Ενωση Επιμελητηρίων Ελλάδος.
Οι εκπρόσωποι της αγοράς έθεσαν ακόμη μία φορά το θέμα της αναμόρφωσης του αναπτυξιακού νόμου με την παροχή ειδικών κινήτρων για την ελληνική περιφέρεια, καθώς και τη δημιουργία Ειδικών Οικονομικών Ζωνών (ΕΟΖ) στις παραμεθόριες περιοχές.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από