Η καταβολή του Επιδόματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΚΑΣ) για το έτος 2012, καθώς και των αναδρομικών από 1/1/2012 μέχρι 31/5/2012 στους συνταξιούχους, θα γίνει στο ΙΚΑ αύριο Τρίτη 22 Μαΐου, με την πίστωση της σύνταξης μηνός Ιουνίου 2012. Από την ίδια ημερομηνία ξεκινά ο νέος γύρος περικοπών στις συντάξεις. Ειδικότερα:
ΕΚΑΣ. Με τις συντάξεις του μηνός Ιουνίου (στις 22/5) και τα εισοδηματικά κριτήρια του 2011 θα καταβάλει το ΙΚΑ – ΕΤΑΜ τα ίδια ποσά ΕΚΑΣ που δόθηκαν πέρυσι στους χαμηλοσυνταξιούχους. Σύμφωνα με εγκύκλιο του ΙΚΑ, τα εισοδηματικά κριτήρια θα ελέγχονται με βάση τη δήλωση εισοδήματος του 2011 ενώ θα λαμβάνονται υπόψη και τα ποσά που φορολογήθηκαν αυτοτελώς (ενοίκια, κέρδη ατομικής επιχείρησης κ.ά.). Προϋπόθεση είναι το ύψος της καταβαλλόμενης ακαθάριστης μηνιαίας κύριας και επικουρικής σύνταξης – στην οποία συμπεριλαμβάνονται και τα πάσης φύσεως επιδόματα, εκτός από τα επιδόματα εορτών και αδείας – να μην υπερβαίνει τα 850 ευρώ από τις 5/3/2012. Τα ποσά του ΕΚΑΣ θα καταβάλλονται ως εξής:
– Για ατομικό εισόδημα μέχρι 7.715,65 ευρώ, 230 ευρώ τον μήνα.
– Από 7.715,66 έως 8.018,26 ευρώ, 172,50 ευρώ.
– Από 8.018,27 έως 8.219,93 ευρώ, 115 ευρώ.
– Από 8.219,94 έως 8.472,09 ευρώ, 57,50 ευρώ.
– Για εισοδήματα από 8.472,10 έως 9.200 ευρώ (και οικογενειακό 13.500 ευρώ) 30 ευρώ.
ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ. Από τη σύνταξη του Ιουνίου που θα καταβληθεί αύριο αρχίζει ο νέος γύρος μειώσεων στις συντάξεις του ΙΚΑ. Οι αναδρομικές περικοπές που αφορούν τις συντάξεις Ιανουαρίου μέχρι και τον Μάιο θα παρακρατηθούν σε οκτώ ισόποσες μηνιαίες δόσεις, αρχής γενομένης από τη σύνταξη Ιουνίου μέχρι και τη σύνταξη του Ιανουαρίου 2013. Σε ό,τι αφορά τις κύριες συντάξεις άνω των 1.300 ευρώ, η μείωση ανέρχεται στο 12% για το τμήμα της σύνταξης που υπερβαίνει τα 1.300 ευρώ. Οι επικουρικές συντάξεις μειώνονται:
– Μέχρι 250 ευρώ, κατά 10% στο συνολικό ποσό. Η σύνταξη μετά τη μείωση δεν θα υπολείπεται του ποσού των 200 ευρώ.
– Από 250,01 έως 300 ευρώ, κατά 15% στο συνολικό ποσό. Μετά τη μείωση η σύνταξη δεν θα υπολείπεται του ποσού των 225 ευρώ.
– Από 300,01 ευρώ και πάνω, κατά 20% στο συνολικό ποσό. Μετά τη μείωση η σύνταξη δεν θα υπολείπεται του ποσού των 255 ευρώ.