Νέα ερωτήματα για τους χειρισμούς του πλοιάρχου του «Costa Concordia» προκαλεί ερασιτεχνικό βίντεο που μεταδόθηκε από την ιταλική τηλεόραση και δείχνει μέλη του πληρώματος να υποδεικνύουν στους τρομοκρατημένους επιβάτες να επιστρέψουν στις καμπίνες τους την ώρα που το πλοίο είχε βυθιστεί στο σκοτάδι. «Επιστρέψτε στις καμπίνες σας παρακαλώ, η κατάσταση είναι υπό έλεγχο» επαναλαμβάνουν τα μέλη του πληρώματος στον κόσμο που έχει συγκεντρωθεί στη γέφυρα φορώντας σωσίβια. «Επιδιορθώνουμε την ηλεκτρική βλάβη που προκλήθηκε στη γεννήτρια, εάν θέλετε να μείνετε εδώ όρθιοι εντάξει, αλλά σας παρακαλώ να πάτε στις καμπίνες σας και να καθήσετε εκεί ήρεμα». Το πλήρωμα εκτελούσε προφανώς εντολές του πλοιάρχου.

Το ερώτημα που τίθεται όμως είναι εάν ο ίδιος αποφάσιζε μόνος του ή εάν είχε προχωρήσει σε αυτές τις ενέργειες έπειτα από συνεννόηση από την πλοιοκτήτρια εταιρεία. Ο πλοίαρχος επιμένει ότι η Carnival γνώριζε τα πάντα. H Carnival, όμως, παίρνει αποστάσεις δηλώνοντας ότι έπεσε και η ίδια θύμα παραπλάνησης από τον πλοίαρχο, όπως είχαν πέσει οι επιβάτες του πλοίου της και η Ακτοφυλακή. Σχεδόν μία βδομάδα αφότου ο Φραντσέσκο Σκετίνο εγκατέλειψε το πλοίο του, η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Costa Concordia» εγκαταλείπει τον καπετάνιο. Οπως ανακοίνωσε ο νομικός εκπρόσωπος της Carnival, η εταιρεία αφαίρεσε από τον Σκετίνο την ευθύνη της διοίκησης, δεν πρόκειται να καλύψει τα νομικά του έξοδα ενώ θα ζητήσει τη συμπερίληψή της στους ενάγοντες που έχουν υποστεί ζημία από το ναυάγιο.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία προτίθεται να αποδείξει ότι έπεσε θύμα παραπλάνησης καταφεύγοντας στην κοινή λογική. Λίγο μετά τη σύγκρουση, ο Σκετίνο επικοινωνεί με εκπρόσωπο της εταιρείας. Το περιεχόμενο της συζήτησης δεν είναι γνωστό. Αλλά από την κίνηση του εκπροσώπου να απευθυνθεί σε μια εταιρεία για να πιστοποιήσει εάν υπάρχει δυνατότητα άμεσης επέμβασης στο σημείο που είχε χτυπηθεί η λαμαρίνα, αποδεικνύει (σύμφωνα με τον ίδιο) ότι δεν είχε ενημερωθεί πως από το χτύπημα δεν είχε προκληθεί απλώς ένα τραύμα αλλά ένα ολόκληρο ρήγμα σαράντα μέτρων.

Με άλλα λόγια, η εταιρεία υποστηρίζει ότι ο Σκετίνο επιχείρησε να υποβαθμίσει το περιστατικό εκτιμώντας ενδεχομένως ότι θα καταφέρει να σώσει το πλοίο και μάλλον υπερεκτιμώντας τις δικές του δυνάμεις. Εάν οι Αρχές δεχτούν τις αιτιάσεις της εταιρείας, η αποζημίωση που θα δοθεί θα μπορούσε να φτάσει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ σπάζοντας κάθε ρεκόρ τουλάχιστον στην πρόσφατη ιταλική ιστορία.

Αιτήματα αποζημίωσης θα μπορούσαν να υποβάλουν η εταιρεία, οι ναυαγοί, το ιταλικό κράτος και οι περιφέρειες. «Αν στην ανθρώπινη τραγωδία προστεθεί και η περιβαλλοντική, το κόστος για τους ασφαλιστές δεν θα είναι πλέον αντιμετωπίσιμο» δηλώνει στην εφημερίδα «Κοριέρε ντέλα Σέρα» ο Γκουίντο Φεραντίνι, ειδήμων στον τομέα των ασφαλιστικών αποζημιώσεων και του εργατικού δικαίου. Κατά του πλοιάρχου δεν κινείται, πάντως, μόνο η εταιρεία αλλά και η Εισαγγελία του Γκροσέτο καταθέτοντας ένσταση με την οποία ζητεί να επανεξεταστεί η απόφαση του ανακριτή να θέσει σε κατ’ οίκον περιορισμό τον Φραντσέσκο Σκετίνο.

Οι εισαγγελείς θεωρούν ότι ο πλοίαρχος προσπαθεί να αποκρύψει αποδεικτικά στοιχεία και για τον λόγο αυτόν πρέπει να επιστρέψει στη φυλακή. Οι Αρχές συνεχίζουν στο μεταξύ τις ανακρίσεις μελών του πληρώματος, των στενών συνεργατών του πλοιάρχου και ιθυνόντων της πλοιοκτήτριας εταιρείας προκειμένου να ρίξουν φως σε μια υπόθεση με πολλά σκοτεινά σημεία.