Η οικονομική κρίση επηρέασε δραματικά την πορεία της αγοράς του αυτοκινήτου στη χώρα μας, όπου το 2011 πωλήθηκαν λιγότερα από 98.000 καινούργια επιβατικά μοντέλα παραπέμποντας σε νούμερα του 1985-86. Η διοίκηση μιας μάρκας γοήτρου, όπως η BMW, σε μια τόσο δύσκολη περίοδο αποτελεί σίγουρα πρόκληση, στην οποία ανταποκρίθηκε με επιτυχία ο Σπύρος Φίλιππας.

Ο 45χρονος μηχανολόγος-μηχανικός, με ειδίκευση στην παραγωγή και ΜΒΑ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, πέρασε από διάφορες οικονομικές και εμπορικές θέσεις στην καριέρα του προτού αναλάβει να οργανώσει το 2006 τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (Financial Services) του ομίλου BMW στη χώρα μας. Από τον Οκτώβριο του 2011 κρατά στα χέρια του το πηδάλιο της BMW Hellas από τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου και διατηρεί την αισιοδοξία του παρά τις αντιξοότητες τις οποίες αντιμετωπίζει ολόκληρη η ελληνική κοινωνία.

Η BMW Hellas κατέγραψε μεν πτώση της τάξεως του 29,6% στις πωλήσεις της το 2011 σε σύγκριση με το 2010 (2.021 ταξινομήσεις έναντι 2.870), παραμένει όμως απόλυτος ηγέτης στην κατηγορία των premium μοντέλων άνω των δύο λίτρων, ενώ εξαιρετική απήχηση είχε στους πελάτες η MINI με αύξηση της τάξεως του 6,4% (946 κομμάτια το 2011, 889 έναν χρόνο νωρίτερα). Η προσαρμογή στα νέα δεδομένα ήταν απαραίτητη, έγινε όμως με ψυχραιμία και πάντα με κριτήριο τα ποιοτικά στάνταρντ, τα οποία επιβάλλει το υψηλό κύρος της βαυαρέζικης μάρκας.

Ο Σπύρος Φίλιππας θεωρεί ότι η ελληνική αγορά αυτοκινήτου πέρασε από τον φούρνο στην κατάψυξη, πιστεύει όμως ότι πλησιάζουμε στο τέλος της διόρθωσης και σε μια αλλαγή της ψυχολογίας των πελατών που βρίσκονται υπό την επήρεια σοκ και απέχουν προς το παρόν από την κατανάλωση.

Ελκυστικά πακέτα. Η μητρική εταιρεία στηρίζει τις προσπάθειες της ελληνικής αντιπροσωπείας, έχει επενδύσει πάνω από 50 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας και ποντάρει στη λύση ολοκληρωμένων πακέτων. Καθοριστική αποδεικνύεται εδώ η δραστηριοποίηση της BMW Bank με έδρα την Αυστρία, η οποία παρέχει λύσεις στο επίσημο δίκτυο εμπόρων και στους πελάτες με συμφέρουσες δανειοδοτήσεις, ασφαλιστικές καλύψεις και μισθώσεις. Ετσι, έχουν δημιουργηθεί ευέλικτα προγράμματα, όπως το χρηματοδοτικό πακέτο Select μικρής διάρκειας και χαμηλών δόσεων, που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την ασφάλιση και τη συντήρηση, γι’ αυτό και τα προτιμά περίπου το 25% των πελατών. Ανάλογες υπηρεσίες προβλέπονται και στις μοτοσικλέτες με το πρόγραμμα Easy Ride, ενώ για τους πιστούς πελάτες της BMW με μοντέλα πενταετίας και άνω έχει δημιουργηθεί το πακέτο Value Line με ελκυστικά κόστη σέρβις. Το συγκεκριμένο πακέτο πρόκειται να επεκταθεί τους επόμενους μήνες και στους κατόχους αυτοκινήτων BMW και MINI ηλικίας τριών ετών.

Οι προοπτικές της BMW είναι ευοίωνες ακόμη και σε μια δύσκολη αγορά, όπως η ελληνική. Το πακέτο «ποιοτικό προϊόν, σωστές υπηρεσίες, υψηλή υπολειμματική αξία» βρίσκει μεγάλη ανταπόκριση στη χώρα μας, γι’ αυτό οι πελάτες επιλέγουν και πάλι ένα μικρότερο μοντέλο BMW ή MINI, αν θελήσουν να κατέβουν κατηγορία. Ο έλληνας αγοραστής έχει αναπτύξει, σύμφωνα με τον κ. Φίλιππα, ορθολογικότερα κριτήρια, εξετάζει πλέον το κόστος χρήσης και απαιτεί ευέλικτες προτάσεις χωρίς μακροπρόθεσμες δεσμεύσεις.

Ο πρόεδρος της BMW Hellas χαλαρώνει με ποδηλασία δρόμου, διατηρείται σε καλή φυσική κατάσταση με το τρέξιμο και λατρεύει τα θαλάσσια σπορ. Ετσι νιώθει ιδιαίτερα υπερήφανος για το γεγονός ότι η εταιρεία που διευθύνει είναι χορηγός και αποκλειστικός αυτοκινητιστικός εταίρος οχημάτων της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής. Τονίζει μάλιστα ότι τα ολυμπιακά ιδεώδη και οι αξίες της ευγενούς άμιλλας, της αλληλεγγύης, του σεβασμού, της ομαδικής συνεργασίας και της τελειότητας ενσωματώνουν τα ιδανικά της φιλοσοφίας του BMW Group.

Πρωτοπορεί. Ως πατέρας δύο παιδιών νοιάζεται για την προστασία του περιβάλλοντος, τομέας όπου πρωτοπορεί η BMW. Τα επόμενα δύο χρόνια θα λανσαριστούν το ηλεκτρικό μοντέλο πόλης i3 και το υβριδικό σπορ i8, που δίνουν έμφαση στη χρήση ανθρακονημάτων για χαμηλότερο βάρος και υψηλότερη αντοχή. Πρόκειται για μια τεχνολογία στην οποία ανήκει το μέλλον, εφαρμόζεται μεταξύ άλλων στη Φόρμουλα 1 και την οραματίστηκε πρώτη η BMW σε επίπεδο μαζικής παραγωγής. Σημειώστε επίσης τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων του i8 Concept, ο οποίος αποδίδει 220 ίππους και αναμένεται να τοποθετηθεί στο μέλλον σε μοντέλα παραγωγής της εταιρείας!

Νέα μοντέλα. Αρκετά νωρίτερα, και συγκεκριμένα μέσα στο 2012, θα λανσαριστούν στην ελληνική αγορά η νέα τρίθυρη BMW σειρά 1 με καταπληκτικούς κινητήρες τούρμπο, διάφορες ντιζελοκίνητες εκδόσεις υψηλότατων προδιαγραφών, μία σπορ κουπέ εκδοχή του MINI Countryman και το κουκλίστικο MINI Roadster.

Δίτροχη… επανάσταση συνιστά η είσοδος της BMW το 2012 στην κατηγορία των σκούτερ με δύο τέτοια μοντέλα. Είναι η πρώτη φορά που δραστηριοποιείται μια μάρκα γοήτρου στη συγκεκριμένη κατηγορία, η οποία αναπτύσσεται ταχύτατα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καθώς ανταποκρίνεται στις ανάγκες των καθημερινών μετακινήσεων, αλλά και στην τάση για περισσότερο και καλόγουστο lifestyle.