Αλλαγές στο σχέδιο πλήρους απελευθέρωσης των φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ. που είχε εισαχθεί στο πολυνομοσχέδιο επέβαλε το τεχνικό κλιμάκιο της τρόικας κατά τη διάρκεια προχθεσινής συνάντησης που είχε με στελέχη του υπουργείου Μεταφορών.

Οι εκπρόσωποι της τρόικας δεν έκαναν αποδεκτή διάταξη του σχεδίου, σύμφωνα με την οποία στο νέο απελευθερωμένο περιβάλλον θα μπορούσαν να δραστηριοποιηθούν μόνο πολίτες και εταιρείες μεταφορών από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Οι ίδιοι επέμεναν ότι θα πρέπει να επιτραπεί και σε μεταφορείς τρίτων χωρών να δραστηριοποιηθούν στην ελληνική αγορά.

Οι ελεγκτές ανέφεραν ρητά ότι δεν μπορούσαν να αποδεχτούν έναν τέτοιον όρο, ο οποίος «κλείνει» την αγορά. Από την πλευρά της η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών αρχικά φέρεται να εμφανίστηκε ανυποχώρητη, θεωρώντας ότι αυτός ο περιορισμός αποτελούσε το μοναδικό ανάχωμα στον αθέμιτο ανταγωνισμό των μεταφορέων τρίτων χωρών.

Τροπολογία. Ωστόσο, η οριστική ρήξη φαίνεται ότι αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή, καθώς αργά το βράδυ της Τετάρτης ο υπουργός Μεταφορών Μάκης Βορίδης κατέθεσε στη Βουλή τροπολογία, με την οποία εισάγει τον όρο της αμοιβαιότητας και δίνει τη δυνατότητα σε πολίτες τρίτων χωρών να δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα αμοιβαία.

Συγκεκριμένα, ως προς το συγκεκριμένο ζήτημα η τροπολογία αναφέρει: «Οι διατάξεις του νόμου αυτού εφαρμόζονται χωρίς καμία διάκριση ως προς την εθνικότητα όσων αιτούνται άδειες σύμφωνα με τα άρθρα 4 και 5, σύμφωνα με τις διεθνείς δεσμεύσεις της χώρας μας με τον όρο της αμοιβαιότητας». Κύκλοι του υπουργείου Μεταφορών ανέφεραν χθες ότι η συγκεκριμένη αλλαγή έγινε ήδη αποδεκτή από την τρόικα, όπως προκύπτει από την ανταλλαγή σχετικής αλληλογραφίας (e-mails).