Το Concordia είχε μετακινηθεί κατά εννέα εκατοστά κάθετα και ενάμιση εκατοστά οριζόντια.

Τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, αναφερόμενα σε πηγές της γερμανικής κυβέρνησης, μεταδίδουν ότι στην λίστα των αγνοουμένων φέρονται να συμπεριλαμβάνονται και τουλάχιστον δέκα γερμανοί πολίτες.

Αυτό που φοβούνται οι υπεύθυνοι των επιχειρήσεων διάσωσης είναι ότι, εάν δεν βελτιωθούν σταθερά οι καιρικές συνθήκες, το κρουαζιερόπλοιο, το οποίο έχει ακουμπήσει σε «σκαλί» από βράχια στα 30 μέτρα βάθους, μπορεί να γλιστρήσει πολύ πιο κάτω, στα 70 μέτρα και να βυθιστεί εντελώς.

Ο δήμαρχος του νησιού Τζίλιο, Σέρτζιο Ορτέλλι, δήλωσε ότι «οι ελπίδες να βρεθούν και άλλοι επιζώντες είναι, δυστυχώς, πλέον ελάχιστες. Το μόνο στο οποίο θα μπορούσαμε να βασιστούμε είναι ότι ενδεχομένως να υπάρχει ακόμη κάποιος χώρος, στα κάτω πατώματα του πλοίου, που να μην έχει καλυφθεί ολοκληρωτικά από το νερό».

Ο τελευταίος απολογισμός από το ναυάγιο είναι έξι νεκροί και 29 αγνοούμενοι, ενώ μείζον πρόβλημα αποτελεί το γεγονός ότι οι ηλεκτρονικές κλειδαριές στις καμπίνες μπορεί να έχουν μπλοκάρει λόγω του μπλακ άουτ που προκλήθηκε κατά την πρόσκρουση.

Ο καπετάνιος του κρουαζιερόπλοιου έχει κριθεί προφυλακιστέος, ενώ υποστηρίζει ότι δεν έκανε κανένα λάθος, σε αντίθεση με την διαχειρίστρια εταιρεία που του αποδίδει λάθος.

Ο 52χρονος καπετάνιος Φραντσέσκο Σκετίνο, ο οποίος αντιμετωπίζει την κατηγορία της ανθρωποκτονίας, αρνείται ότι υπέπεσε σε λάθη και υποστηρίζει ότι ο ύφαλος στον οποίο προσέκρουσε το υπερπολυτελές κρουαζιερόπλοιο δεν ήταν χαρτογραφημένος.

Στις καταγγελίες ότι ήταν από τους πρώτους που εγκατέλειψαν το πλοίο, απαντά ότι τόσο ο ίδιος όσο και οι άλλοι αξιωματικοί του Costa Concordia ήταν οι τελευταίοι που έφυγαν. Πάντως, ο Σκετίνο έχει προφυλακιστεί, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας La Stampa, φέρεται να σχεδίαζε τη διαφυγή του στο εξωτερικό. Υπό κράτηση βρίσκεται και ο υποπλοίαρχος Τσίρο Αμπρόσιο.

Η κατάθεση του αρχισερβιτόρου

Εν τω μεταξύ, η ιταλική εφημερίδα Corriere della Serra αναφέρει πως ο καπετάνιος του Costa Concordia πέρασε πάρα πολύ κοντά από τις ακτές του νησιού Τζίλιο, θέλοντας να ευχαριστήσει τον προϊστάμενο των σερβιτόρων του κρουαζιερόπλοιου, ο οποίος κατάγεται από το ιταλικό νησί.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα, ο καπετάνιος είχε απευθυνθεί λίγο πριν από το δυστύχημα στον επικεφαλής των σερβιτόρων Αντονέλο Τιέβολι, καλώντας τον στη γέφυρα του πλοίου.

Ο Τιέβολι θα έπαιρνε άδεια την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά λόγω έλλειψης αντικαταστάτη αναγκάστηκε να παραμείνει στο πλοίο. Ο καπετάνιος Σκετίνο ήθελε ως εκ τούτου να τον ευχαριστήσει και πέρασε το τεράστιο κρουαζιερόπλοιο κοντά από τις βραχώδεις ακτές του νησιού της Τοσκάνης.

Ο Τιέβολι ανέβηκε στη γέφυρα, έσκυψε στην κουπαστή και βλέποντας το πλοίο να πλησιάζει επικίνδυνα στο νησί, φώναξε στον καπετάνιο: «Προσοχή, είμαστε πάρα πολύ κοντά στην ακτή». Όμως το πλοίο προσάραξε ακριβώς μετά την προειδοποίηση αυτή, σύμφωνα με την Corriere della Serra.

Ο προϊστάμενος των σερβιτόρων κατέθεσε στην ακτοφυλακή και αναμένεται να επαναλάβει την κατάθεσή του στους καραμπινιέρους, στο πλαίσιο της έρευνας για την εξακρίβωση των συνθηκών του δυστυχήματος, σημειώνει η εφημερίδα.