Μια ομάδα που έμελλε να στήσει ένα νέο μοντέλο δουλειάς, όπου τα έσοδα προορίζονται για τους μισθούς τους και όχι για τη διαφήμιση των παραστάσεων και το ενοίκιο, γεννήθηκε πριν από τέσσερα χρόνια. Από την αρχή οι So7 έμαθαν να κάνουν θέατρο δίχως κρατικές επιχορηγήσεις. Δεν αναζήτησαν ποτέ σανίδα σωτηρίας. Ακριβώς επειδή δεν την χρειάστηκαν.

«Δεν χρωστάμε σε κανέναν. Ελεύθερος είναι εκείνος που δεν αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα και δεν εξαρτάται οικονομικά από τρίτους. Είμαστε κύριοι του εαυτού μας», λένε στα «ΝΕΑ».

Ευκίνητοι και ανοιχτοί σε νέες ιδέες, εκφράζουν τις ανησυχίες τους όπου βρουν, στο σανίδι, σε μπαρ, στον πεζόδρομο, σε εγκαταλειμμένα κτίρια και εργοστάσια.

Στο γκαράζ του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης ανεβάζουν την «Πολιτική ανυπακοή» του Χένρι Ντέιβιντ Θορό, ένα κείμενο – μανιφέστο που μιλάει για την υγιή αντίδραση σε ένα άδικο κράτος.

Παράλληλα οι So7 γράφουν το δικό τους μανιφέστο ανεβάζοντας παραστάσεις όπως τους αρέσει, μακριά από τις απαιτήσεις των παραγωγών.

«Η επιλογή των παραστάσεων με βάση τον εμπορικό παράγοντα είναι κάτι που θέλουμε να αποφύγουμε», λέει στα «ΝΕΑ» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Δημήτρης Κουρούμπαλης, ιδρυτικό μέλος της ομάδας μαζί με τη Φρόσω Κορρού. «Δεν θέλω να συνεργάζομαι με μεγάλους οργανισμούς που χρηματοδοτούν τη δουλειά μου με αποτέλεσμα να δουλεύω σύμφωνα με τα σχέδιά του».

Τους αρέσει να κάνουν θέατρο δίχως τον «εργοδότη – συνεργάτη που δεν σέβεται τον εργαζόμενο». Στον δρόμο τους συναντούν κάθε φορά νέους με έντονη την ανάγκη για δημιουργία, που επιθυμούν μια συνεργασία.

Η ομάδα αναζητά τρόπους ώστε να είναι ικανοποιημένοι οι συντελεστές. «Είναι ωραίο να ζεις από αυτό που αγαπάς», λέει ο 32χρονος ηθοποιός που έγινε γνωστός από την κωμική σειρά «Δέκα λεπτά κήρυγμα».

«Οι τηλεοπτικές σειρές μειώθηκαν, η ανεργία αυξήθηκε. Μπορεί οι παραστάσεις να αυξάνονται, αλλά οι ηθοποιοί είναι απλήρωτοι».

Αντιδρώντας σε αυτά η ομάδα επιλέγει να μη σπαταλά τα έσοδα και τον προϋπολογισμό στη διαφήμιση της δουλειάς της, τα τεχνικά μέσα και τα ενοίκια θεάτρων, αλλά να τα επενδύει στους μισθούς των συντελεστών.

Προτείνει ακόμη ένα διαφορετικό μοντέλο εργασίας στο θέατρο πληρώνοντας τους ηθοποιούς κατά την περίοδο της προετοιμασίας με τις πρόβες, κάτι που δεν συνηθίζεται. «Ο τρόπος μας είναι ιδεαλιστικός. Δεν μπορεί να υλοποιηθεί κάθε φορά. Αξίζει όμως να το προσπαθείς», λέει ο Δημήτρης Κουρούμπαλης.