Τη δωρεάν διαφήμιση της Ελλάδας με τη χρήση ιδιαίτερων σουπλά με εικαστικές δημιουργίες ελλήνων ζωγράφων στα τραπέζια όλων των εστιατορίων της Ομογένειας στην Αμερική περιλαμβάνει μια νέα πρωτοβουλία για την ενίσχυση της εικόνας της χώρας στο κοινό των ΗΠΑ, η οποία ξεκινά σύντομα στο πλαίσιο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας Συμμαχία για την Ελλάδα.
Είκοσι γνωστοί έλληνες ζωγράφοι διέθεσαν αφιλοκερδώς τα πνευματικά δικαιώματα δύο έργων του ο καθένας, τα οποία θα τυπωθούν σε 6,5 - 7,5 εκατομμύρια αντίτυπα σε σουπλά και θα στρώνονται στα τραπέζια των περίπου 3.500 εστιατορίων που έχει ο ελληνοαμερικανικός οργανισμός εστιατορίων Pan Gregorian.
«Συζητούσαμε με τον υφυπουργό Τουρισμού Γιώργο Νικητιάδη πώς θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε την πατρίδα μας σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση», λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Pan Gregorian, Γιώργος Σιαμπούλης. Ο ίδιος ζει στην Αμερική τα τελευταία 50 χρόνια και είναι ιδιοκτήτης του εστιατορίου «Tom Sawyer Diner» με ιταλική, αμερικάνικη και φυσικά ελληνική κουζίνα στο Νιου Τζέρσεϊ. Οπως δηλώνει, οι Ελληνες της Διασποράς έχουν ενοχληθεί εξαιρετικά από τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζουν τους τελευταίους μήνες την Ελλάδα και τους Ελληνες τα ξένα μέσα ενημέρωσης. «Γι' αυτό αποφασίσαμε να αναλάβουμε δράση».
Βασικός στόχος της προσπάθειας τουριστικής προβολής μέσω των σουπλά, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της πρωτοβουλίας Συμμαχία για την Ελλάδα Γιώργο Καλούδη, είναι αφενός η γνωριμία του αμερικανικού κοινού με τη σύγχρονη ελληνική τέχνη και δημιουργία και αφετέρου η ενδυνάμωση του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα.
Σε πρώτη φάση δύο εκατομμύρια σουπλά θα στρωθούν σε εστιατόρια στο Νιου Τζέρσεϊ, στη Nέα Υόρκη, στο Κονέκτικατ, στη Βόρεια & Νότια Καρολίνα και στο Mέριλαντ. Το κόστος της συγκεκριμένης επικοινωνιακής δράσης ανέρχεται περίπου στα 6 εκατ. ευρώ, τα οποία καλύπτονται από την ιδιωτική πρωτοβουλία, χωρίς ο ΕΟΤ να βάλει ούτε ευρώ. Ανάμεσα στους χορηγούς, ο ΟΠΑΠ και η ομογενειακή τράπεζα Marathon Bank.
Οπως ανέφερε ο υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Γ. Νικητιάδης στη χτεσινή παρουσίαση της δράσης, η σημασία της αμερικανικής αγοράς για τον ελληνικό τουρισμό είναι πολύ μεγάλη και θα ακολουθήσουν και άλλες αντίστοιχες επικοινωνιακές ενέργειες.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΟΠΑΠ Ιωάννης Σπανουδάκης, υπογράμμισε ότι ο οργανισμός κάνει πράξη την εταιρική κοινωνική ευθύνη και είναι παρών στις δράσεις που ωφελούν τη χώρα. Πρόσθεσε ότι δεν είναι πρώτη φορά που ο ΟΠΑΠ συμβάλλει ενεργά στην προβολή της χώρας, υπενθυμίζοντας ότι ήταν και χορηγός στον Κλασικό Μαραθώνιο που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες.
Η πρωτοβουλία. Η Συμμαχία για την Ελλάδα είναι μία πρωτοβουλία που ξεκίνησε από τους θεσμικούς φορείς του ευρύτερου κλάδου της επικοινωνίας, ενώ σήμερα έχουν ενταχθεί και νέοι φορείς και επιχειρήσεις από τον ευρύτερο κλάδο της αγοράς, καθώς και μεμονωμένες επιχειρήσεις. Είναι η πρώτη φορά που φορείς της αγοράς προσφέρουν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους, με σκοπό την εκτέλεση επικοινωνιακών προγραμμάτων που έχουν στόχο να ενεργοποιήσουν την κοινωνία και να στηρίξουν με δράσεις τομείς, όπως είναι ο πολιτισμός, ο εθελοντισμός και ο τουρισμός.