Αλκοόλ, η αιτία;

Σε κατανάλωση αλκοόλ αποδίδουν τον θάνατο της Εϊμι Γουάινχαουζ, χωρίς όμως αυτό να είναι βέβαιο. Συγκεκριμένα, στην χθεσινή της έκθεση η ιατροδικαστής Σούζαν Γκρίναγουεϊ αναφέρει: «Ακούσια συνέπεια της κατανάλωσης αλκοόλ σε δυνητικά θανατηφόρα επίπεδα υπήρξε ο αιφνίδιος θάνατός της», σημειώνει, καθώς η τραγουδίστρια ξανάρχισε να πίνει έπειτα από πολλές εβδομάδες αποχής. Απαγορευμένες ουσίες δεν ανιχνεύτηκαν στον οργανισμό της. Οι τοξικολογικές εξετάσεις έδειξαν πως η άτυχη τραγουδίστρια είχε 416 mg αλκοόλ ανά 100 ml αίματος, δηλαδή είχε 0,4% αλκοόλ στο αίμα της (το ανώτατο επιτρεπτό όριο αλκοόλ για την οδήγηση σε Αγγλία και Αμερική είναι 0,08%). Τέτοια ποσότητα αλκοόλ στον οργανισμό της (σημείωσε ο παθολόγος Σ. Μπάιθουν στην εξέταση) θα μπορούσε θεωρητικά να σταματήσει την αναπνοή της και να την ρίξει σε κώμα. Η Γουάινχαουζ είχε βρεθεί νεκρή στο σπίτι της στο Β. Λονδίνο, τον περασμένο Ιούλιο.

Ανέμου επιτρέποντος

Μπορεί με μπουνάτσες και μποφόρια να ταξιδεύουν τα βαπόρια, που λέει και το άσμα, αλλά όχι και τα γλυπτά από τον Παρθενώνα. Με αποτέλεσμα τα χθεσινά μποφόρ – πέντε στο έδαφος, αλλά περί τα έξι στην κορυφή του Ιερού Βράχου, σύμφωνα με τους ειδικούς – να μην επιτρέψουν να κατέβει από τον Παρθενώνα η βορειοδυτική μετόπη, η λεγόμενη «του Ευαγγελισμού», επειδή δεν απολαξεύτηκε από τους χριστιανούς καθώς θεωρήθηκε πως απεικόνιζε τη σκηνή του Ευαγγελισμού. Η καταβίβασή της είχε προγραμματιστεί για χθες νωρίς το πρωί, αλλά ο δυνατός άνεμος και οι ανεμοριπές ανάγκασαν τους ανθρώπους της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως να αναβάλουν την προσπάθεια. Στην απόφασή τους συνέτεινε και το γεγονός ότι δεν πρόκειται για έναν ιδιαίτερα βαρύ λίθο και άρα πιο ευάλωτο στον δυνατό άνεμο. Ετσι η δεύτερη από τις επτά μετόπες που προγραμματίζεται να κατέβουν από το μνημείο και να αντικατασταθούν από χυτά αντίγραφα αναμένεται να εγκαταλείψει τη 2.500 ετών θέση της τη Δευτέρα. Ανέμου επιτρέποντος.

Κάλλας στο Μπρόντγουεϊ

Στο Μπρόντγουεϊ θα ταξιδέψει το έργο «Morendo» της Ολγας Λασκαράτου με θέμα τη ζωή της Μαρίας Κάλλας μετά τις περσινές παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη (Θέατρο Σοφούλη) και την Αθήνα (Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και Θέατρο Ειλισσός). Ο μονόλογος τον οποίο θα ερμηνεύσει η Εύα Κεχαγιά στο Snapple Theater Center στη Νέα Υόρκη αφορά σημαντικούς σταθμούς της ελληνίδας σοπράνο. Απομονωμένη στο διαμέρισμά της στο Παρίσι, η Μαρία Κάλλας αναπολεί στιγμές από τα παιδικά της χρόνια στην Αμερική, την καταξίωση στη Σκάλα του Μιλάνου, την καθημερινότητα στην Αθήνα. Αυτό το κείμενο της μουσικού και ραδιοφωνικής παραγωγού Ολγας Λασκαράτου είναι αποτέλεσμα έρευνας δύο ετών. Από το 2007 διάβαζε βιβλία για την ελληνίδα ντίβα, άκουγε ηχογραφήσεις, έβλεπε αφιερώματα στο DVD καθώς και μαγνητοσκοπημένες συνεντεύξεις, επιδιώκοντας να μπει στο μυαλό και τον ψυχισμό μιας γυναίκας που πίστευε στον έρωτα και έτρεφε μεγάλο πάθος για τη δουλειά της. Η παράσταση στη Νέα Υόρκη θα δοθεί απόψε σε συνεργασία με το Ιδρυμα Ελληνικής Μουσικής και Τέχνης «Ορφέας» (στα ελληνικά με αγγλικούς υπότιτλους).