Πριν από δύο χρόνια με χλιδή σε στυλ βλαχο-Χόλιγουντ. Μια χλιδή που άφησε πίσω μερικές δεκάδες εκατομμύρια απλήρωτους λογαριασμούς. Ακόμα και στα κομμωτήρια της συμπρωτεύουσας. Τώρα, το 52ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (4 με 13 Νοεμβρίου) πρόκειται να λειτουργήσει με πενταροδεκάρες από τους λογαριασμούς του ΕΣΠΑ.

Τουτέστιν τους λογαριασμούς θα τους κοσκινίζουν οι άνθρωποι της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, δηλαδή ο αδελφός του Παναγιώτη Ψωμιάδη. Τουτέστιν φιλοξενούμενοι μόνο σαράντα δημοσιογράφοι (με πληρωμένα τα αεροπορικά εισιτήρια και τα ξενοδοχειακά καταλύματα, μόνο στο Kapsis). Τουτέστιν το προσωπικό μειώθηκε κατά τα δύο τρίτα. Και τουτέστιν το αφεντικό του φεστιβάλ, ο Δημήτρης Εϊπίδης, έχει μεταμορφωθεί σε κάτι μεταξύ νοικοκυράς και Σκρουτζ. Ούτε για τσιγάρα!

Για να δούμε λοιπόν τι θα δούμε στη Θεσσαλονίκη. Προς το παρόν ανακοινώθηκαν οι ελληνικές συμμετοχές. Δηλαδή καμιά τριανταριά παραγωγές. Μα πώς συμβαίνει αυτό; Μια καταχρεοκοπημένη χώρα καταφέρνει να παράγει τριάντα ταινίες; Απλό. Θαύμα, θαύμα νεοελληνικό. Εχουμε και λέμε λοιπόν:

Τα βραβεία του Διεθνούς Διαγωνιστικού θα διεκδικήσουν φέτος οι ταινίες «JACE» του Μενέλαου Καραμαγγιώλη και «Παράδεισος» του Παναγιώτη Φαφούτη. Ο «Αδικος κόσμος» του Φίλιππου Τσίτου, με δύο βραβεία από το Φεστιβάλ Σαν Σεμπαστιάν, καθώς και το «Man at sea» του Κωνσταντίνου Γιάνναρη έχουν συμπεριληφθεί στις ειδικές προβολές. Επίσης θα προβληθούν τα «Magic hour» του Κώστα Καπάκα, «Η πόλη των παιδιών» του Γιώργου Γκικαπέππα, «Σωτηρία» του Ιάσονα Τζαβέλλα, «Σούπερ Δημήτριος» του Γιώργου Παπαϊωάννου, «FLS» του Θάνου Τσαβλή, «Η Αφροδίτη στην αυλή» του Τηλέμαχου Αλεξίου, «Το κορίτσι με τα μεγάλα μάτια» του Αλέξη Τσάφα και «Loveless Zoritsa» των Χριστίνας Χατζηχαραλάμπους και Ράντοσλαβ Πάβκοβιτς.

Στην Αγορά του 52ου Φεστιβάλ θα προβληθούν σε market screenings για επαγγελματίες τα «3ος Κόσμος» του Βασίλη Μπλιούμη, «Πανταχόθεν ελεύθεροι» του Σπύρου Βρεττού, «Ο άνθρωπος που δε μιλούσε» του Βαγγέλη Ρικούδη, «Βίοι Αγίων» του Γιάννη Σολδάτου, «Οι δαιμονισμένοι» του Γιώργου Μπακόλα, «Περί έρωτος λόγοι – Συμπόσιο του Πλάτωνα» του Δημήτρη Μακρή, «Σαπίλα, ξεφτίλα και τεκίλα» του Νίκου Ζερβού, «Athens through the mobile eye» του Αγγελου Θεοδωρόπουλου και «Breakdown reward» του Ηλία Γεωργόπουλου, «Wasted Youth» των Αργύρη Παπαδημητρόπουλου και Γιαν Βόγκελ, «Αμνηστία» του Μπουγιάρ Αλιμάνι, «Fish & Chips» του Ηλία Δημητρίου, «4ever» του Γιώργου Πυρπασόπουλου, «Τρεις μέρες ευτυχίας» του Δημήτρη Αθανίτη, «Κόκκινος ουρανός» της Λάγιας Γιούργου κ.ά.