Χάος στο αεροδρόμιο της Αθήνας, καθώς και στα μεγάλα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, προκάλεσε η χτεσινή απόφαση των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας για «πιστή εφαρμογή των κανονισμών του Eurocontrol» και για αποχή από την υπερεργασία.

Οι καθυστερήσεις στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», λόγω της μείωσης της χωρητικότητας του FIR Αθηνών, σε ορισμένες περιπτώσεις άγγιξαν και τις έξι ώρες, ενώ σημειώθηκαν και τέσσερις ματαιώσεις πτήσεων (τρεις στο εσωτερικό και μια προς το Μόναχο).

Βάσει των στοιχείων του Αεροδρομίου, από τις 9 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα, παρουσιάστηκαν μεγάλες καθυστερήσεις συνολικά σε 61 πτήσεις. Πάνω από 15 πτήσεις αναχώρησαν με έξι ώρες καθυστέρηση, σε 19 πτήσεις ο μέσος όρος καθυστέρησης ήταν 80 λεπτά, ενώ σε άλλες 42 πτήσεις οι επιβάτες χρειάστηκε να περιμένουν έως και δύο ώρες μέχρι να φύγουν για τον προορισμό τους.

Μεγάλη ήταν η ταλαιπωρία των επιβατών και στα άλλα αεροδρόμια, ενώ εξαιτίας της στάσης αυτής των ελεγκτών που συνεχίζεται για τρίτη εβδομάδα (αντιδρούν στην ένταξή τους στο νέο μισθολόγιο), προβλήματα παρουσιάστηκαν και στις υπερπτήσεις αεροσκαφών προερχόμενων από την Κύπρο, το Ισραήλ και το Κάιρο.

Οι καθυστερήσεις είναι εντονότερες τις μέρες υψηλής αεροπορικής κίνησης (Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή). Ωστόσο, λόγω της προχτεσινής 24ωρης απεργίας, αρκετές πτήσεις μετατέθηκαν για χτες, με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετηθούν στην ώρα τους από τους ελεγκτές.

Εχει και συνέχεια. Τα προβλήματα αναμένεται να συνεχιστούν και τις επόμενες μέρες, καθώς οι ελεγκτές δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τη διαμαρτυρία τους, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα την εξυπηρέτηση των μισών υπερπτήσεων και την απώλεια εσόδων για το Δημόσιο, καθώς οι εταιρείες θα επιλέξουν άλλες διαδρομές.

Οι ελεγκτές ανακοίνωσαν ότι θα ζητήσουν να μειωθεί η χωρητικότητα στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας, βάσει των κανονισμών του Εurocontrol, στελέχη του οποίου έχουν κληθεί στην Ελλάδα για την ερχόμενη Δευτέρα. Παράλληλα, η Ενωσή τους καλεί τα μέλη της να παραιτηθούν από τις θέσεις ευθύνης που κατέχουν (προϊστάμενοι και διευθυντές), ενώ ανακοίνωσε ότι θα απέχουν και από όλες τις εκπαιδεύσεις.

Οι ελεγκτές υποστηρίζουν ότι ενώ ψηφίστηκε νόμος για τη λειτουργία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που προβλέπει τον διαχωρισμό των υπηρεσιών της αεροναυτιλίας από τις υπόλοιπες λειτουργίες των αεροδρομίων, μέχρι σήμερα δεν έχει εφαρμοστεί.

Ακόμα αναφέρουν ότι η υπαγωγή τους στο ενιαίο μισθολόγιο θα μειώσει τελικά και τα έσοδα του Δημοσίου, καθώς το σύνολο των αμοιβών τους (μισθοί, συντάξεις, εκπαιδεύσεις), είναι ανταποδοτικό και προέρχεται από τα τέλη υπέρπτησης (τέλη διαδρομής) που πληρώνουν οι αεροπορικές εταιρείες για τη χρήση του FIR Αθηνών.