Το «πράσινο φως» έδωσαν το ΚΥΣΕΑ και η διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων στη σύμβαση για τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από την ThyssenKrupp Marine Systems στην Abu Dhabi Mar.

Σειρά έχει η κατάθεση του κυρωτικού νομοσχέδιο για τη μεταβίβαση του 75,1% των ναυπηγείων στη Βουλή, με στόχο η συμφωνία να τεθεί σε ισχύ μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2010.

Την ικανοποίησή του για την έγκριση της μεταβίβασης εξέφρασε με δηλώσεις του ο υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, τονίζοντας ότι με την εξέλιξη αυτή κόβεται ένας «γόρδιος δεσμός που ταλαιπωρούσε το Δημόσιο επί δέκα χρόνια».

«Αυτή τη στιγμή έχουμε αποκτήσει εγγυήσεις, τα υποβρύχια περιέρχονται στο Πολεμικό Ναυτικό και πιάνουν τόπο δύο δισεκατομμύρια ευρώ που είχε πληρώσει το δημόσιο τα προηγούμενα χρόνια, δίχως να έχει πάρει στα χέρια του τίποτα στην πραγματικότητα», υπογράμμισε, ενώ έκανε λόγο για «νέα ατμόσφαιρα στο δημόσιο βίο», αφού, όπως είπε, η σύμβαση περιβάλλεται από θεσμούς διαφάνειας.

Σημείωσε ακόμη ότι η διαδικασία αυτή εφαρμόζεται για πρώτη φορά και ότι η Βουλή είναι στο επίκεντρο της προσπάθειας, «έτσι ώστε οι πάντες να γνωρίζουν τα πάντα και να σπάσει ο αδιανόητος φαύλος κύκλος, όπως είπε, που δηλητηριάζει το δημόσιο βίο».

Διαβεβαίωσε δε ότι οι εργαζόμενοι, είναι απολύτως διασφαλισμένοι καθώς εφαρμόζεται η εργατική και ασφαλιστική νομοθεσία ανεξαιρέτως, ενώ ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει καμία διαδικασία ομαδικών απολύσεων ούτε κάποιο ειδικό προνόμιο για τους νέους ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Ερωτηθείς εάν οι εργαζόμενοι επηρεάζονται από την παύση της μη στρατιωτικής λειτουργίας των ναυπηγείων δήλωσε ότι η νέα ιδιοκτησία ξέρει πολύ καλά ποιοι περιορισμοί έχουν επιβληθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή γιατί -όπως είπε- έπρεπε να λυθεί το ζήτημα της επιστροφής των κρατικών ενισχύσεων και επισήμανε ότι στη διαπραγμάτευση με την Κομισιόν μετείχαν όλες οι ενδιαφερόμενες πλευρές.

Σύμφωνα με τις συμβάσεις, για τις οποίες το ΚΥΣΕΑ έδωσε τη συγκατάθεσή του, το 75,1% των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά περνά στην Abu Dadhi Mar και το 24,9% παραμένει στην ThyssenKrupp Marine Systems.

Η κατασκευή των δύο υποβρυχίων θα συνεχιστεί ενώ το ελληνικό δημόσιο διατηρεί το βέτο για τυχόν αλλαγές της μετοχικής σύνθεσης των ναυπηγείων και της σύνθεσης του διοικητικού συμβουλίου.

Τέλος, αναφέρεται ότι θα απορροφηθούν στο ναυπηγείο οι 150 περίπου εργαζόμενοι της παλαιότερα αποσχισμένης εταιρίας τροχαίου υλικού.