Βενζινοκυνηγοί έγιναν πάλι από χτες οι οδηγοί, οι οποίοι έσπευσαν κυριακάτικα να «φουλάρουν» τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους, καθώς για δεύτερη φορά μέσα στο τελευταίο δίμηνο οι ιδιοκτήτες των φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ. απειλούν να προχωρήσουν από σήμερα σε «παύση εργασιών», μπλοκάροντας τον εφοδιασμό των πρατηρίων και της αγοράς με καύσιμα και αγαθά.

Oι περίπου 32.000 μεταφορείς, παρότι βρίσκονται σε καθεστώς επίταξης- από την προηγούμενη κινητοποίησή τους- σχεδιάζουν να κάνουν σήμερα δυναμική εισβολή στο κέντρο της Αθήνας με φορτηγά και βυτιοφόρα, από πολλά και διαφορετικά σημεία. Στόχος τους είναι ο αποκλεισμός της Βουλής αλλά και η παράδοση των οχημάτων τους – όπως υποστηρίζουν- στις νομαρχίες και στο υπουργείο Υποδομών.

Ηδη έχουν κάνει και την… κατάλληλη προεργασία γι΄ αυτό! Συγκεκριμένα, με εξώδικα που έχουν στείλει εδώ και περίπου 10 μέρες σε όλες τις νομαρχίες της χώρας, ζητούν να τους υποδείξουν χώρους προκειμένου να σταθμεύουν ασφαλώς τα επιταγμένα φορτηγά και βυτιοφόρα τους. Ομως, μέχρι στιγμής όπως υποστηρίζουν, δεν έχουν λάβει οποιαδήποτε απάντηση από τους νομάρχες. Δεδομένου- όπως λένε- ότι η επίταξή τους εξακολουθεί να είναι σε ισχύ, σκοπεύουν από σήμερα να παραδώσουν τα οχήματα και τα κλειδιά τους στις νομαρχίες, ώστε να διαχειρίζονται οι ίδιες τα δρομολόγια που θα εκτελούνται. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των μεταφορέων, από σήμερα δεν θα εκτελείται κανένα δρομολόγιο «μέχρι η κυβέρνηση να αλλάξει το νομοσχέδιο» που απελευθερώνει το κλειστό επάγγελμά τους και να άρει το μέτρο της επίταξής τους.

«Η κοινωνία δεν εκβιάζεται»

Από την πλευρά της η κυβέρνηση, η οποία δεν αναμένεται να άρει το μέτρο της επίταξης πριν από την ψήφιση (στα τέλη Σεπτεμβρίου) του σχετικού νομοσχεδίου- έχει ήδη κατατεθεί στη Βουλή- είναι αποφασισμένη να προχωρήσει τη συγκεκριμένη μεταρρύθμιση χωρίς αλλαγές. «Η κοινωνία δεν εκβιάζεται», επαναλαμβάνει ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας, ο οποίος ήδη έχει διαμηνύσει στους μεταφορείς πως αν προβούν σε νέες κινητοποιήσεις θα καταργήσει με τροπολογία την τριετή μεταβατική περίοδο και θα προχωρήσει σε άμεσο άνοιγμα του επαγγέλματος. Η πρόθεση αυτή, ανέφεραν χτες κυβερνητικές πηγές, «πολύ σύντομα θα γίνει πράξη αν οι μεταφορείς επιμείνουν στη σκληρή γραμμή τους».

Πάντως, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υποδομών, οι μεταφορείς κινδυνεύουν ακόμα και με ανάκληση των αδειών τους αν προχωρήσουν σε παύση εργασιών, καθώς η εγκύκλιος της επίταξής τους προς τις νομαρχίες αναφέρει ρητά την υποχρέωσή τους να εκτελούν στο ακέραιο τα καθήκοντα που εκτελούσαν και πριν από τη λήψη του μέτρου.

«Από όλη την Ελλάδα»

Οι μεταφορείς αποφάσισαν τις μελλοντικές κινήσεις τους στη νέα γενική συνέλευση που είχαν χθες. «Ζητήσαμε την κάθοδο όλων των συναδέλφων με τα οχήματά τους απ΄ όλη την Ελλάδα στην Αθήνα, ώστε όλοι μαζί να κάνουμε μηχανοκίνητη πορεία προς τη Βουλή. Τα υπόλοιπα θα τα δείτε αύριο» δήλωσε με νόημα χτες ο πρόεδρος του Συντονιστικού των Μεταφορέων, κ. Γιώργος Τζωρτζάτος.

Το ραντεβού των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων από όλη την Ελλάδα θα είναι σήμερα στις εθνικές οδούς, ώστε στη συνέχεια να κατευθυνθούν με μορφή… φάλαγγας προς τη Βουλή, προκειμένου να επιδώσουν ψήφισμα διαμαρτυρίας.

ΣΤΟΧΟΣ Η ΒΟΥΛΗ

32.000 μεταφορείς σχεδιάζουν να κάνουν σήμερα εισβολή στο κέντρο της Αθήνας με φορτηγά και βυτιοφόρα και να αποκλείσουν τη Βουλή

Η κερδοσκοπία φέρνει πλαφόν από σήμερα

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Φιντικάκης

ΣΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ πανελλαδικού πλαφόν στα καύσιμα προχωρά εκτάκτως η κυβέρνηση, μπροστά στη βροχή καταγγελιών που δέχτηκαν χθες οι αρμόδιες υπηρεσίες για όργιο κερδοσκοπίας στην αγορά με πρόσχημα την επικείμενη σημερινή απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών δημοσίας χρήσεως και των βυτιοφορέων. Σύμφωνα με τις καταγγελίες, πρατηριούχοι εκμεταλλευόμενοι τη μεγάλη ζήτηση που παρατηρήθηκε χθες έβαζαν στα οχήματα των οδηγών σούπερ αμόλυβδη αντί για απλή, υποστηρίζοντας ότι τα αποθέματά τους έχουν τελειώσει, χωρίς ωστόσο αυτό να ισχύει και κερδίζοντας με τον τρόπο αυτό 20% παραπάνω. Κι αυτό διότι η πρώτη κοστίζει 1,70-1,80 ευρώ το λίτρο έναντι περίπου 1,50 ευρώ της δεύτερης. Σε άλλες πάλι περιπτώσεις, οι καταγγελίες έκαναν λόγο για υπερτιμολογήσεις και πρατηριούχους που πωλούσαν την απλή αμόλυβδη σε τιμές πολύ πάνω από το 1,50 ευρώ, επίπεδα στα οποία κινείται την περίοδο αυτή ο μέσος όρος πανελλαδικά.

Ετσι, εκτάκτως χθες το βράδυ και με πρωτοβουλία του υπουργού Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη ελήφθη η απόφαση σε συνεργασία με τα υπουργεία Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας να προχωρήσουν στην επιβολή πλαφόν στα καύσιμα, το ύψος του οποίου θα ανακοινωθεί σήμερα.

Η εντολή δόθηκε αργά χθες το βράδυ στη ΡΑΕ προκειμένου να γνωμοδοτήσει σχετικά με την επιβολή του πλαφόν, η εισήγηση της οποίας αναμενόταν να εκδοθεί σήμερα το πρωί.

«Στόχος της κυβέρνησης είναι να αντιμετωπιστούν και να αποφευχθούν τα φαινόμενα αισχροκέρδειας όπως αυτά που παρατηρήθηκαν σήμερα Κυριακή στα πρατήρια», αναφέρει χαρακτηριστικά η χθεσινή ανακοίνωση των τριών υπουργείων. Ταυτόχρονα εντείνονται σε όλη τη χώρα οι έλεγχοι από τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου μαζί με τις Νομαρχίες. Και όπως καταλήγει η ανακοίνωση, στους παραβάτες θα επιβάλλονται τσουχτερά πρόστιμα.

Στη φωτογραφία, χθεσινή ουρά σε βενζινάδικο της Θεσσαλονίκης.

Παρακάμπτουν την επίταξη με… παύση εργασιών

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Μίνα Μουστάκα

«ΤΑΚΤΙΚΗ πλαγιοκόπησης της κυβέρνησης» και «μεταφοράς του φορτίου της αποκλειστικής ευθύνης για τα δρομολόγια των βυτιοφόρων στα όργανα της Πολιτείας» χαρακτηρίζουν νομικοί την απόφαση των ιδιοκτητών των φορτηγών, οι οποίοι παραμένουν εδώ και περίπου δύο μήνες σε καθεστώς επίταξης, να προχωρήσουν σε νέες κινητοποιήσεις βαφτίζοντας αυτές «παύση εργασιών». Από τις 28 Ιουλίου 2010 όπως είναι γνωστό, λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων που είχαν προκαλέσει αλυσιδωτά προβλήματα στη μεταφορά καυσίμων, ισχύει η απόφαση του Πρωθυπουργού για «πολιτική κινητοποίηση των ιδιοκτητών και οδηγών αυτοκινήτων φορτηγών Δημόσιας Χρήσης και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων και εξουσιοδότηση υπουργών και νομαρχών να προβούν σε επίταξη των υπηρεσιών τους, καθώς και επίταξη των πιο πάνω φορτηγών». Η απόφαση αυτή περί της επίταξης των οχημάτων και υπηρεσιών των οδηγών εξακολουθεί να βρίσκεται σε ισχύ μέχρι σήμερα.

Η απόφαση πάντως των ιδιοκτητών βυτιοφόρων να προχωρήσουν σε παύση εργασιών, μετά τη σιωπηρή άρνηση των κατά τόπους Νομαρχιών να τους υποδείξουν κατά τα προβλεπόμενα από τον νόμο μετά την επίταξή τους δρομολόγια για την κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών και την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς δεν εγκυμονεί ποινικούς κινδύνους για αυτούς.

Και αυτό γιατί, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις νομικών κύκλων, οι ιδιοκτήτες των βυτιοφόρων με αυτή την επιλογή τους επιχειρούν να εκμεταλλευτούν την αδυναμία της Πολιτείας να τους υποδείξει τα ακριβή δρομολόγια που πρέπει να πραγματοποιούν σε καθημερινή βάση και ουσιαστικά… επιστρέφουν το «μπαλάκι» των ευθυνών στους αρμοδίους.

Επιπλέον, με την τακτική τους οι ιδιοκτήτες πετυχαίνουν να αποφύγουν τον σκόπελο ενδεχόμενων ποινικών κυρώσεων, καθώς όχι μόνο δεν αρνούνται να επιτάξουν τα οχήματα και τις υπηρεσίες τους, όπως ορίζει ο νόμος, αλλά αντίθετα εμφανίζονται απολύτως εναρμονισμένοι με τη στενή έννοια του μέτρου της επίταξης.