«Θα φανταζόσασταν την Ελλάδα χωρίς τρένα;». Η αφίσα των συνδικαλιστών του ΟΣΕ ήταν αναρτημένη, χθες, σε κολόνες και στύλους στο κέντρο της Αθήνας, την ώρα που οι πολίτες έλειωναν μέσα στα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα, προσπαθώντας να πάνε στις δουλειές τους ή να φύγουν από αυτές.

Η χθεσινή στάση εργασίας των εργαζομένων στον ΟΣΕ, στον προαστιακό και στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, σε ένδειξη συμπαράστασης για τις αλλαγές που κυοφορούνται στον καταχρεωμένο οργανισμό των σιδηροδρόμων της χώρας (και στα αστικά λεωφορεία), ήταν ακόμα μια παράσταση από τα παλιά.

Ηταν μια απελπισμένη χειρονομία των συνδικαλιστών να πιέσουν για να μη γίνει καμία αλλαγή σε έναν οργανισμό που ζημιώνει τον έλληνα φορολογούμενο με 3 εκατομμύρια ευρώ τη μέρα! Και πώς πιέζουν; Ταλαιπωρώντας τους πολίτες, που δεν πληρώνουν απλώς το μάρμαρο της κρίσης, αλλά και τα σπασμένα οργανισμών όπως ο εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσών ΟΣΕ.

Οι συνδικαλιστές, βεβαίως, θα ισχυριστούν ότι για τις κακές υπηρεσίες του ΟΣΕ φταίει το κράτος. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι πολιτικές ηγεσίες έχουν μεγάλη ευθύνη. Αλλά συνήθως η κεντρική πολιτική υποκύπτει στα αιτήματα των κομματικών στρατών, που θεωρούν τις ΔΕΚΟ λάφυρο προς κατάκτηση. Κι αυτή την πτυχή των πραγμάτων την παραβλέπουν όσοι χρησιμοποιούν τη ρητορική της «λαϊκής διεκδίκησης».

Συμπεριφερόμενοι σαν εκφραστές σκληρών συντεχνιακών ομάδων, οι συνδικαλιστές στην πραγματικότητα υπονομεύουν τα συμφέροντα ακόμα και των εργαζομένων τους οποίους εκπροσωπούν. Η αδιαλλαξία, ως στάση στην περίπτωση των σιδηροδρόμων, θα οδηγήσει απλώς σε οδυνηρότερες λύσεις, αφού θα αφαιρέσει από τα συνδικάτα κάθε δυνατότητα διαπραγμάτευσης.

Και τι θα μπορούσαν άραγε να διαπραγματευθούν οι σιδηροδρομικοί; Υπάρχει έστω κι ένας πολίτης που να είναι ευχαριστημένος με τις υπηρεσίες των σιδηροδρόμων; Υπάρχει κανείς που θεωρεί ότι η Ελλάδα έχει, όντως, τρένα;

Κι όμως, τα τρένα χρειάζονται, όπως έχει αποδείξει η εμπειρία άλλων χωρών, όπου αναπτύχθηκαν με σύστημα και μέθοδο. Οι σιδηρόδρομοι πρέπει να αναπτυχθούν και στην Ελλάδα. Για να γίνει αυτό, όμως, πρέπει να αναδιαρθρωθούν, να εξορθολογιστούν, να ανασχεδιαστούν και να εκσυγχρονιστούν. Ολα αυτά δεν μπορούν να γίνουν χωρίς να θιγούν κάποια «κεκτημένα».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από