Με ούριο άνεµο την αποδοχή του εγχώριου σινεµά από τους σινεφίλ και τα εκατοντάδες χιλιάδες εισιτήρια που κόβουν οι ελληνικές ταινίες – πέρυσι, για παράδειγµα, έκοψαν συνολικά 3.000.000 εισιτήρια! – κόντρα στους χαλεπούς οικονοµικά καιρούς µας, παλιοί και νέοι σκηνοθέτες µας µε κάθε είδους φιλµ δηλώνουν το «παρών» και στη νέα σεζόν. Πρόκειται για φαινόµενο µε διαρκώς αυξητική τάση καθώς την τελευταία δεκαετία είναι πολλές οι ελληνικές ταινίες που µπαίνουν στο top-10 της κάθε χρονιάς και συναγωνίζονται χολιγουντιανές υπερπαραγωγές. Φέτος, λ.χ., η «Νήσος» ήρθε δεύτερη σε εισιτήρια (550.000) µετά το υπερδιαφηµισµένο και 3D «Αvatar». Ενώ άλλες τρεις ταινίες µπήκαν στο τελικό top-10 («Ι love Κarditsa», «Η κληρονόµος», «Ψυχή βαθιά»).

Το κρατικό Ελληνικό Κέντρο Κινηµατογράφου έχει, µάλιστα, επενδύσει γύρω στα 4 εκατ. ευρώ, πλην της ταινίας του Θ. Αγγελόπουλου. Και για φέτος ετοιµάζονται 24 νέες ταινίες, το συνολικό κόστος παραγωγής των οποίων ξεπερνάει τα 12 εκατ.

– πάλι εκτός της ταινίας του Θόδωρου Αγγελόπουλου – κάτι που εµπορικά σηµαίνει πως αυτά τα χρήµατα κυκλοφορούν στη στεγνή αγορά.

Οσον αφορά τη θεµατολογία αυτών των νέων ταινιών, παρατηρούµε πως έχουν στραµµένο το βλέµµα τους στη σαλεµένη ελληνική κοινωνική πραγµατικότητα («Μαχαιροβγάλτης» του Γιάννη Οικονοµίδη, «J.a.c.e» του Μενέλαου Καραµαγκιώλη, «45 τετραγωνικά» του Στράτου Τζίτζη, «Κόκκινος ουρανός» της Λάγιας Γιούργου, «Παράδεισος» του Παναγιώτη Φαφούτη, «Απνοια» του Αρη Μπαφαλούκα, «Η ανταρσία της κόκκινης Μαρίας» του Κώστα Ζάππα, «Χώρα προέλευσης» του Σύλλα Τζουµέρκα). Στην ανατροπή της εικόνας της νέας ελληνικής κοινωνίας από τη σύγκρουση ή τη συνύπαρξη µε το νέο σώµα των εκατοµµυρίων µεταναστών που αλλάζουν δεδοµένα («Το γάλα» του Γιώργου Σιούγα, «Κανένας» του Χρήστου Νικολέρη, «Μan in the sea» του Κωνσταντίνου Γιάνναρη). Σε σατιρικές πικρές κωµωδίες µιας µεταλλαγµένης Ελλάδας («Τα οπωροφόρα της Αθήνας» του Νίκου Παναγιωτόπουλου, «Απ’ τα κόκαλα βγαλµένα» του Σωτήρη Γκορίτσα, «Show bitch» του Νίκου Ζερβού, «Οι ιππείς της Πύλου» του Νίκου Καλογερόπουλου). Και, φυσικά, σε ερωτικά δράµατα και αδιέξοδα («Το χάρισµα» της Χριστίνας Ιωακειµίδη, «Τρεις µέρες ευτυχίας» του Δηµήτρη Αθανίτη).

Ζωγραφικό µυστήριο


Στην «Υπογραφή» του Στέλιου Χαραλαµπόπουλου, η Αννα (Μαρία Πρωτόπαππα), νεαρή ιστορικός της τέχνης, εργάζεται για µια αναδροµική έκθεση στο έργο της ζωγράφου Μαρίας Δήµου, που είχε βρεθεί νεκρή πριν από µερικά χρόνια κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Συλλέγοντας πίνακες και στοιχεία φτάνει στον Αγγελο (Γιώργο Χωραφά), σύντροφο της ζωγράφου το τελευταίο διάστηµα της ζωής της, ο οποίος δείχνει να ξέρει περισσότερα από όσα λέει. Τα µυστικά που θα αποκαλυφθούν θα έχουν να κάνουν µε την αλήθεια της ζωής αλλά και µε την οµορφιά της τέχνης. Παίζουν επίσης η Αλεξία Καλτσίκη και ο Νίκος Κουρής, ενώ η µουσική είναι του Νίκου Κυπουργού.