Η νέα έκδοση RS του σπορτίβ Geopolis της Ρeugeot με το ελληνικότατο όνομα διαθέτει πλέον κινητήρα 278 κυβικών εκατοστών, ενώ παραμένουν όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη σειρά: βραβευμένη σχεδίαση, άνεση, καλές επιδόσεις, άριστη οδική συμπεριφορά και υψηλή ποιότητα κατασκευής
Η κατηγορία των σκούτερ με μεγάλους τροχούς αποκτά όλο και περισσότερες νέες παρουσίες αφού αυτά τα σκούτερ παρέχουν ταυτόχρονα άνεση και πολύ καλές επιδόσεις, ενώ η μόνη παραχώρηση που απαιτούν είναι ο λίγο ρηχότερος- και όχι απαραίτητα μικρότερος- αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα.

Η σειρά Geopolis της Ρeugeot από την πρώτη ημέρα της παρουσίας της κατέχει αρκετά υψηλή θέση στην κατηγορία, και ως προς τη συνολική άνεση όπως και ως προς τη σχεδίαση, αφού με την εμφάνισή του το πρώτο Geopolis απέσπασε βραβείο ως το ομορφότερο σκούτερ του 2006 από τη διεθνή επιτροπή ΜDΑ (Μotorcycle Design Αssociation)! Φυσικά όχι αδίκως, αφού η επιθετική εμφάνιση και οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες περιλαμβάνονται στα χαρακτηριστικά που σε κερδίζουν από την πρώτη ματιά. Τo νέο 300 RS αντικαθιστά το 250 και φυσικά διαθέτει αρκετές σπορτίβ πινελιές δικαιολογώντας τον λογότυπό του. Τα υπόλοιπα τα ανακαλύπτεις μόλις ξεκινήσεις.

Η αίσθηση όλης της κατασκευής θυμίζει άμεσα μοτοσυκλέτα, ενώ ανάλογη είναι και η οδική συμπεριφορά. Οι μεγάλοι τροχοί διαμέτρου 16 ιντσών εμπρός και πίσω με ανάλογα φαρδιά ελαστικά και οι μέτριας σκληρότητας αλλά με σωστή απόσβεση αναρτήσεις συμβάλλουν πολύ θετικά στην άνεση και την ευελιξία του στην πόλη, ενίοτε και έξω από αυτήν, ενώ άψογα σε αίσθηση και ισχύ κρίνονται και τα φρένα, ακόμα και σε καταστάσεις πανικού, συντελώντας στην ενεργητική ασφάλεια. Η συμπεριφορά στις στροφές συγκαταλέγεται στις καλύτερες μεταξύ των σκούτερ και οφείλεται στην ακαμψίας του σωληνωτού πλαισίου που κρύβεται επιμελώς κάτω από τα πλαστικά, αλλά και στη βελτίωση της έδρασης του συνόλου ψαλιδιού- κινητήρα πάνω στο πλαίσιο, ενώ ανάλογη είναι και η κατευθυντικότητα στις ευθείες. Εκείνο που αδικεί τη συνολική εικόνα είναι τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, που αποδεικνύονται αρκετά σκληρά για τα ελληνικά οδοστρώματα, Φυσικά, ένα από τα βασικά ατού του Geopolis είναι ο δυνατός τετράχρονος υγρόψυκτος κινητήρας που προέρχεται από την Ρiaggio. Τα 278 κυβικά εκατοστά του μαζί με την τετραβάλβιδη κεφαλή αποδίδουν την ίδια ισχύ των 22 ίππων που απέδιδε και ο 250άρης, με καλύτερα χαρακτηριστικά ροπής ειδικά από τις χαμηλές στροφές- και αυτό φαίνεται στον δρόμο. Σβέλτη και δυναμική επιτάχυνση από στάση (που παραπέμπει σε κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού), αλλά και ευκολία στο να διατηρεί τριψήφιο αριθμό χιλιομέτρων ακόμα και με δύο άτομα στην ευρύχωρη και αναπαυτική σέλα μαρτυρούν στη πράξη τα αποθέματα δύναμης του κινητήρα, ενώ εύκολα θα δει κανείς και 145 στο ταχύμετρο. Παράλληλα εντυπωσιάζουν η απουσία θορύβου και κραδασμών όπως φυσικά και η εντελώς γραμμική λειτουργία του από κατώτατους ρυθμούς περιστροφής.

Οσο για την εμφάνιση, με τις καμπύλες αλλά και τις γωνίες που προσφέρουν σε άλλα σημεία ρετρό χαρακτήρα και σε άλλα έναν εντελώς μοντέρνο, το Geopolis στην έκδοση RS εντυπωσιάζει, αλλά και ξεχωρίζει όπου και να βρεθεί.

Σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί η αυξημένη χωρητικότητα (13,5 λίτρα) του ρεζερβουάρ καυσίμου που κάνει πιο σπάνιες τις επισκέψεις σε βενζινάδικα, ενώ επιπλέον υπάρχει το ευρύχωρο ντουλαπάκι στην ποδιά. Η κίνηση μαζί του στην πόλη είναι πολύ ευχάριστη εμπειρία, αφού η ευχρηστία και η ευελιξία κυριαρχούν σε κάθε είδους μετακίνηση. Τέλος, με τιμή 4.290 ευρώ βρίσκεται στη μέση της κατηγορίας, ενώ οι επιδόσεις του διευρύνουν το πεδίο δράσης του και εκτός πόλης.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Η άνεση και ο εξοπλισμός

● Η εμφάνιση

● Η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση

ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Το μικρό βάθος του χώρου κάτω από τη σέλα

● Η δυσκολία του συνεπιβάτη να ανέβει στη σέλα

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 1 ΕΕΚ, 4βάλβιδος Κυβικά:

278 Τροφοδοσία: Ηλεκτρονικός

ψεκασμός Ιπποι:

22 Πλαίσιο:Ατσάλινο σωληνωτό Τροχοί:

120/70-16 μπροστά και 140/60-16 πίσω Φρένα: Δίσκος 263 χλστ./ 226 χλστ. πίσω Βάρος:

160 κιλά Υψος σέλας:

805 χλστ.

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ:

13,5 λίτρα