«ΦΟΒΟΜΑΣΤΑΝ τις ακυρώσεις των πτήσεων λόγω της ηφαιστειακής τέφρας την περασμένη εβδομάδα και τελικά είχαμε πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα στο λιμάνι του Πειραιά», λέει στα «ΝΕΑ» ο ισπανός τουρίστας κ. Μιγκέλ Κορτές, ένας από τους 950 επιβάτες του πλοίου «Ζενίθ», που μαζί με πλήρωμα περίπου 600 ανθρώπων ταλαιπωρούνται από χθες εξαιτίας της απεργίας τής Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.

Ο κ. Κορτές αποφάσισε την τελευταία στιγμή μία κρουαζιέρα στη Μεσόγειο μαζί με τη σύζυγό του και από χθες το απόγευμα βρισκόταν καθηλωμένος στο λιμάνι, αφού οι συνδικαλιστές της ΠΝΟ δεν επέτρεπαν την επιβίβαση των ταξιδιωτών στο πλοίο και τον απόπλου του για τη συνέχεια του ταξιδιού πριν από τη λήξη της κινητοποίησής τους, στις έξι το πρωί σήμερα. Οι επιβάτες, με ευθύνη της εταιρείας που πρακτορεύει το κρουαζιερόπλοιο, οδηγήθηκαν και πέρασαν τη νύχτα σε ξενοδοχείο, προκειμένου να μην παραταθεί κι άλλο η ταλαιπωρία τους, αλλά και να μη διασυρθεί ακόμη περισσότερο ο ελληνικός τουρισμός διεθνώς. Την ίδια απογοήτευση με το ζεύγος Κορτές- και μάλιστα σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό- ένιωσαν στον Πειραιά και δύο κυρίες από την Αυστραλία: «Εμείς πληρώσαμε 300 ευρώ ταξί από τον Πειραιά στο Κατάκολο για να πάρουμε το κρουαζιερόπλοιο “Γιοροντάμ”, καθώς υπήρχε πρόβλημα στις πτήσεις» αναφέρει η Κέιτ Γουόλις, που ταξίδευσε από την Αυστραλία. Οπως τονίζει, τόσο εκείνη όσο και η φίλη της Βερόνικα Λιούις πλήρωσαν 15.000 δολάρια Αυστραλίας για την κρουαζιέρα τους στη Μεσόγειο και «δεν είναι καθόλου όπως την περίμεναν και εύχονταν».

Φορτισμένη ατμόσφαιρα

Στην ακτή Ξαβερίου που έδεσαν τα δύο κρουαζιερόπλοια, η ατμόσφαιρα χθες ήταν φορτισμένη. Για δύο ώρες το «Ζενίθ» βρισκόταν έξω από την Ψυττάλεια μέχρι να του επιτρέψουν τον κατάπλου στον Πειραιά. Περίπου 400 διαδηλωτές μέλη της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, που αντιτίθεται στην άρση του καμποτάζ για τις κρουαζιέρες, είχαν συγκεντρωθεί από νωρίς στον χώρο εισόδου των ξένων κρουαζιερόπλοιων. Η ΠΝΟ κράτησε χθες όλα τα πλοία δεμένα στα λιμάνια, καθώς πραγματοποίησε 24ωρη απεργία με κύριο αίτημα να μην προχωρήσει η κυβέρνηση στην πλήρη άρση του καμποτάζ. Αργά το απόγευμα δημιουργήθηκε ένταση μεταξύ μελών του ΠΑΜΕ και ορισμένων τουριστών, ωστόσο η κατάσταση εκτονώθηκε.

«Δεν ισχύει το καμποτάζ για τα πλοία με κοινοτική σημαία», υποστηρίζει ο υπεύθυνος της ναυτιλιακής εταιρείας που εκπροσωπεί το υπό σημαία Μάλτας πλοίο «Ζενίθ» στην Ελλάδα, κ. Μιχάλης Νομικός. «Η ΠΝΟ όμως επεμβαίνει με “σημαία” την ανεργία και δεν αφήνει ούτε τα πλοία κοινοτικής σημαίας να επιβιβάσουν τον κόσμο στα λιμάνια».

Το «Ζενίθ» απασχολεί περίπου 600 άτομα πλήρωμα εκ των οποίων μόνον ένα είναι Ελληνας. Πραγματοποιεί επταήμερη κρουαζιέρα κάθε Δευτέρα από τον Πειραιά στο Ντουμπρόβνικ, τη Βενετία, το Κατάκολο (οι ταξιδιώτες από το λιμάνι της Ηλείας επισκέπτονται την Αρχαία Ολυμπία) και πίσω στον Πειραιά. Οι τιμές κατ΄ άτομο κυμαίνονται από 600 έως 3.000 ευρώ ανάλογα με την καμπίνα.

Τα πούλμαν με τους ισπανούς τουρίστες του «Ζενίθ» έφτασαν από τις 6.30 χθες το απόγευμα στην ακτή Ξαβερίου, αλλά οι απεργοί της ΠΝΟ έκλεισαν τις πύλες και εμπόδισαν την πρόσβαση και φόρτωση του κρουαζιερόπλοιου, που ήταν προγραμματισμένο να αποπλεύσει στις 9 μ.μ. για το Ντουμπρόβνικ της Κροατίας.

Νέα 24ωρη απεργία το Σάββατο


«ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ και δεν πρόκειται να αφήσουμε κανέναν να επιβιβαστεί στο κρουαζιερόπλοιο “Ζενίθ” μέχρι να λήξει η απεργία», δήλωσε χθες το απόγευμα στα «ΝΕΑ» ο γ.γ.

της ΠΝΟ κ. Γιάννης Χαλάς. «Μιλάνε για κοινοτική σημαία, όμως η σημαία Μάλτας είναι σημαία ευκαιρίας.

Δεν υπάρχει ούτε ένας Μαλτέζος μέσα στο πλήρωμα του κρουαζιερόπλοιου και 20 άτομα εργάζονται χωρίς σύμβαση. Ζητούμε να ισχύουν οι συλλογικές συμβάσεις και να μη μας κοροϊδεύουν με σημαίες ευκαιρίας και “μαύρους” εργαζομένους».

Η ΠΝΟ έχει αποφασίσει να πραγματοποιήσει νέα 24ωρη απεργία το Σάββατο 1η Μαΐου για όλα τα υπό ελληνική σημαία πλοία.