Πόλεμος προσφορών έχει ξεσπάσει στις αλυσίδες του καφέ. Οι μεγάλοι «παίκτες» της καφεστίασης μειώνουν τις τιμές σε συγκεκριμένα είδη καφέ εισάγοντας νέες πρακτικές στη συγκεκριμένη αγορά, η οποία αγγίζει τα 800 εκατ. ευρώ ετησίως.
«Από τη στιγμή που ο καταναλωτής είναι οικονομικά στριμωγμένος, όλοι οι κλάδοι επηρεάζονται αρνητικά» παρατηρεί ο κ. Γιάννης Καλφακάκος, διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας Starbucks που αναπτύσσεται στην Ελλάδα από τον όμιλο Μαρινόπουλου. Με δεδομένη τη μείωση της κατανάλωσης που γίνεται αισθητή ολοένα και περισσότερο, οι αλυσίδες καφεστίασης μπαίνουν στον χορό των προσφορών που ισχύουν στην ελληνική αγορά λιανικών πωλήσεων εδώ και έναν χρόνο.

Η αλυσίδα Starbucks μείωσε την τιμή στον καφέ εσπρέσο από τον περασμένο Οκτώβριο σε 1,5 ευρώ από 2,2 ευρώ. Παράλληλα, προχώρησε στην εισαγωγή νέων, πιο μικρών (σε ποσότητα) και πιο φθηνών καπουτσίνο – και όχι μόνο- προκειμένου να δώσει τη δυνατότητα στους πελάτες της να επιλέξουν φθηνότερο καφέ. Η φθηνότερη αλλά και μικρότερη σε ποσότητα επιλογή καπουτσίνο κοστίζει 2,9 ευρώ, ενώ μέχρι πρότινος η πιο φθηνή επιλογή ήταν 3,5 ευρώ. Ταυτόχρονα, κάθε Δευτέρα οι πελάτες των Starbucks «που φτιάχνουν το ρόφημά τους όπως θέλουν» μπορούν να επιλέξουν ειδικές προσφορές, όπως συμβαίνει και με τους κατόχους της κάρτας πιστότητας της αλυσίδας.

«Ο καφές είναι έξοδος»

Αλλά και η αλυσίδα Εverest προχωρά σε προσφορές, φέρνοντας την αγορά του σερβιριζόμενου καφέ πιο κοντά στα ευρωπαϊκά δεδομένα. Από την αρχή του έτους και μέχρι τα μέσα του επόμενου μήνα προσφέρει τον καφέ εσπρέσο στην τιμή του ενός ευρώ. Πρόκειται για τιμή που φαντάζει εξαιρετικά χαμηλή με βάση τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς, όπου η τιμή του σερβιριζόμενου καφέ κινείται σε σχετικά υψηλά επίπεδα σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Όμως, όπως επισημαίνει ο κ. Καλφακάκος, στην Ελλάδα ο καφές είναι έξοδος. Οι Έλληνες δεν πίνουν στα γρήγορα τον εσπρέσο, όπως συμβαίνει στα Εspresso Βars στη γειτονική μας Ιταλία. «Κάθονται ακόμη και ώρες για να πιουν έναν καφέ», επισημαίνει χαρακτηριστικά.

10 προϊόντα προς 1 ευρώ

Ο εσπρέσο του ενός ευρώ παραπέμπει στις πρακτικές που έχει ακολουθήσει κατά καιρούς η αμερικανική εταιρεία γρήγορου φαγητού ΜcDonalds, η οποία αυτήν την εποχή πραγματοποιεί προσφορά και στην Ελλάδα. Διαθέτει 10 προϊόντα της- συμπεριλαμβανομένου του καφέ καπουτσίνο- στην τιμή του ενός ευρώ το ένα. Αλλά και στο καφέ-εστιατόριο του Factory Οutlet, στο Αεροδρόμιο, ο εσπρέσο διατίθεται έναντι ενός ευρώ από τον περασμένο Οκτώβριο, όταν η διοίκηση του πολυκαταστήματος προσπάθησε να εφαρμόσει την πρακτική των χαμηλών τιμών και στα προϊόντα του εστιατορίου.

Μάλιστα, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι αλυσίδες του καφέ, παρ΄ ότι- όπως επισημαίνουν- ο καφές δεν έχει πολλά περιθώρια για μείωση της τιμής λόγω των υψηλών ενοικίων που επιβαρύνουν τις καφετέριες, αναμένεται να συνεχίσουν τις προσφορές τους. Στο στόχαστρο όλων βρίσκονται τα 1,2 δισ. ευρώ που πληρώνουν ετησίως οι Έλληνες για να πιουν τον καφέ τους, εντός και εκτός σπιτιού. Άλλωστε, ο καφές εσπρέσο εμφανίζει σημαντικό ρυθμό ανάπτυξης στη χώρα μας, καθώς έχει γίνει μόδα, με αποτέλεσμα να αυξάνονται κάθε χρόνο οι πωλήσεις του κατά 15%-18%.

ΟΙ ΑΛΥΣΙΔΕΣ

θα συνεχίσουν τις προσφορές, αν και τα υψηλά ενοίκια που πληρώνουν οι καφετέριες δεν αφήνουν πολλά περιθώρια