Σημαντικές φωτογραφίες του Ανρί Καρτιέ-Μπρεσόν που υποτίθεται ότι είχαν καταστραφεί σε πλημμύρα έκαναν την εμφάνισή τους στην αγορά. Τουλάχιστον αυτό ισχυρίζεται η χήρα του διάσημου φωτογράφου, φέρνοντας σε πολύ δύσκολη θέση τη γαλλική κυβέρνηση, αφού αυτές οι εικόνες είχαν δοθεί στο γαλλικό κράτος το 1955 και το 1970. Πριν από μερικά χρόνια, το 1991, οι εικόνες είχαν υποστεί σοβαρή ζημιά όταν πλημμύρισε το υπόγειο όπου φυλάσσονταν, στο Παρίσι. Ο φωτογράφος είχε συμφωνήσει απρόθυμα, αφού τις είχε δει, ότι οι φωτογραφίες θα έπρεπε να καταστραφούν. Αργότερα και σύμφωνα με τη χήρα του Μπρεσόν, Μαρτίν Φρανκ, κομμάτια από αυτή τη «χαμένη» συλλογή έκαναν την εμφάνισή τους- το 2001. Τις είχε προσφέρει σε έναν έμπορο Τέχνης στο Παρίσι κάποιος που ισχυριζόταν ότι τις είχε βρει στα σκουπίδια. Ο Πιέρ Μαρκ Ρισάρ, ειδικός στο θέμα, ο οποίος αναγνώρισε τις εικόνες, είχε πει στη γαλλική εφημερίδα «Le Μonde» τότε πως «οι φωτογραφίες ήταν πάρα πολύ βρώμικες. Έδειχναν σαν κάποιος να τις είχε πατήσει και δεν έμοιαζαν με φωτογραφίες από κάποια επίσημα αρχεία».

Στη συνέχεια και ύστερα από παρέμβαση της πλευράς Καρτιέ-Μπρεσόν, η πώληση δεν έγινε και όλη η υπόθεση σταμάτησε εκεί.

Ώσπου η κ. Φρανκ αποφάσισε να μιλήσει ανοιχτά την περασμένη βδομάδα, αφού ακούστηκε πως και άλλες φωτογραφίες από εκείνη τη «χαμένη» συλλογή εμφανίστηκαν προς πώλησιν.

Ο Μπρεσόν, που ήταν και ο συνιδρυτής του πρακτορείου Μagnum, το 1947, στο Παρίσι, μαζί με άλλους σημαντικούς της Φωτογραφίας, διοργάνωσε το 1955 μια έκθεση στο Λούβρο με 358 εικόνες από τη Γαλλία των 30ς και τη Ρωσία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ινδία και την Κίνα της δεκαετίας του ΄40. Το 1991, όταν το Εθνικό Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης ετοιμαζόταν να μεταφέρει τα αρχεία του, ανακάλυψαν πως οι φωτογραφίες είχαν πάθει ζημιά από διαρροή που υπήρχε στο σύστημα.

Ο διάσημος φωτογράφος συμφώνησε να καταστραφούν τότε, αλλά η κ. Φρανκ υποψιάζεται ότι κάποιες από αυτές κλάπηκαν ή πετάχτηκαν στα σκουπίδια, από όπου κάποιοι τις ανέσυραν. Ο διευθυντής του Κέντρου Τέχνης, πάντως, Κλοντ Αλμάν-Κοσνό, δήλωσε στη γαλλική εφημερίδα «Le Μonde» ότι λυπάται πάρα πολύ για την κ. Φρανκ, αλλά «δεν αποδεικνύεται ότι οι εικόνες που εμφανίστηκαν τώρα προέρχονται από αυτή τη συλλογή».