«Η αίσθηση που έχεις όταν οδηγείς μια Ηarley είναι μοναδική αλλά και περίεργη. Τόσο που δυσκολεύεσαι να βρεις τα λόγια για να περιγράψεις ακριβώς αυτό που νιώθεις. Υπάρχει ένα σλόγκαν που λέει: Και να σου το εξηγήσω δεν θα το καταλάβεις. Ε, άμα δεν καβαλήσει κάποιος μια Ηarley δεν μπορεί να νιώσει το συναίσθημα».


Η 37χρονη Ντίνα Μπράνη έπιασε τιμόνι μηχανής πρώτη φορά στη ζωή της το 1992, σε ηλικία 20 ετών. Ήταν ένα σκουτεράκι 50 κυβικών εκατοστών. Λίγα χρόνια αργότερα, το 1998, αγόρασε την πρώτη της Ηarley- Davidson, ένα μεταχειρισμένο μοντέλο 880 κυβικών εκατοστών έναντι δύο εκατομμυρίων δραχμών. Τι είναι, άραγε, αυτό που κάνει το όνομα της Ηarley μύθο και όσους έχουν μια τέτοια μηχανή να έχουν περάσει στο στάδιο της λατρείας; «Οι αξεπέραστες στιγμές ελευθερίας και μια σχέση πάθους που διαρκεί στον χρόνο. Δεν αποκτάς απλώς μια μοτοσυκλέτα, αλλά μπαίνεις σε έναν εντυπωσιακό τρόπο ζωής», είναι το μότο για περισσότερους από ένα εκατομμύριο οργανωμένους φανατικούς εραστές της Ηarley σε όλο τον κόσμο.

Η κ. Μπράνη γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Γιορκ της Πενσυλβάνιας στις ΗΠΑ, στη χώρα όπου το 1903 ιδρύθηκε και η εταιρεία της πιο διάσημης μάρκας μηχανών στον κόσμο. Το σπίτι της ήταν αρκετά κοντά στις εγκαταστάσεις ενός εργοστασίου της εταιρείας. Από το εργοστάσιο αυτό και τις δεκάδες μηχανές που κυκλοφορούσαν στους δρόμους της πόλης- καθώς ήταν ενσωματωμένες στην κουλτούρα της- δέχθηκε τα πρώτα ερεθίσματα και είχε τις πρώτες εικόνες των θρυλικών μηχανών που σημάδεψαν χιλιάδες κόσμου, κυρίως τη δεκαετία του ΄60. Μπορεί να θεωρούνται ιδιαίτερες μηχανές οι Ηarley, όπως σημειώνει όμως η κ. Μπράνη δεν χρειάζονται ιδιαίτερες προϋποθέσεις για να την οδηγήσει κάποιος, «παρά να την καβαλά απλώς για τη διασκέδαση και την ελευθερία του». Η κ. Μπράνη οδηγεί μια Ηarley 1.200

ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ

«Δεν αποκτάς απλώς μια μοτοσυκλέτα, αλλά μπαίνεις σε έναν εντυπωσιακό τρόπο ζωής», λέει η εκπρόσωπος του κλαμπ οδηγών Χάρλεϊ

κυβικών εκατοστών- της κόστισε 13.800

ευρώ- και αντιπροσωπεύει το επίσημο γκρουπ της Ηarley στην Ελλάδα, το οποίο δημιουργήθηκε το 1983, αριθμεί περισσότερα από 500 μέλη και κάθε τόσο διοργανώνει εκδρομές σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Ελλάδας αλλά και του κόσμου.

Στον δρόμο, όπου οι περισσότεροι άνδρες νομίζουν ότι «έχουν το πάνω χέρι», η κ. Μπράνη φυσικά δεν περνάει απαρατήρητη. Τόσο ο όγκος και η εμφάνιση της μηχανής της όσο και το γεγονός ότι μια γυναίκα οδηγεί μια Ηarley προκαλούν ενδιαφέρον και μαγνητίζουν τα βλέμματα. «Ο περισσότερος κόσμος με αντιμετωπίζει ευχάριστα. Συχνά ακούω διάφορα σχόλια όπως “ωραία μηχανή”. Τις περισσότερες φορές όμως δεν χρειάζεται να μου πουν κάτι. Φαίνεται η έκπληξη στα μάτια τους» λέει στα «ΝΕΑ» η κ. Μπράνη.

«Την πρώτη την έφτιαξα μόνος μου»


ΟΥΤΕ ΜΙΑ ούτε δύο αλλά πέντε Ηarley- Davidson έχει στο γκαράζ του ο κ. Παύλος Εμμανουήλ, σύμβουλος έκδοσης περιοδικού. Η λατρεία του για τις συγκεκριμένες μηχανές έχει αφετηρία το 1975- ήταν μόλις 19 ετών- οπότε και οδήγησε για πρώτη φορά μια Ηarley, που ανήκε σε έναν φίλο του από την Αμερική. «Το 1981 έφτιαξα από την αρχή την πρώτη δική μου Ηarley. Πήρα μια παλιά μοτοσυκλέτα της Χωροφυλακής, από την οποία κράτησα μόνο τον κινητήρα και άρχισα να παραγγέλνω τον σκελετό, τα πιρούνια και άλλα ανταλλακτικά από την Αμερική», θυμάται ο κ. Εμμανουήλ. Τη μηχανή αυτή την πούλησε το 1985 οπότε και αγόρασε μια του «κουτιού» από τις ΗΠΑ. Αυτό που έκανε τον κ. Εμμανουήλ να «κολλήσει» με τη συγκεκριμένη μάρκα ήταν, όπως σημειώνει, όλο το «πακέτο» που αποτυπωνόταν στον «Ξένοιαστο Καβαλάρη», μια ταινία του 1969 του Ντένις Χόπερ στην οποία πρωταγωνιστεί ο ίδιος, ο Τζακ Νίκολσον και ο Πίτερ Φόντα. Η ταινία αυτή λατρεύτηκε όσο λίγες στην ιστορία του σινεμά και γρήγορα έγινε σύμβολο της ελεύθερης ζωής. «Η Ηarley μού ξυπνάει την αίσθηση της ελευθερίας. Όταν την οδηγώ είμαι εγώ η μηχανή και ο δρόμος. Κρατώντας το τιμόνι και ακούγοντας τον θόρυβο δεν αισθάνεσαι σύνορα. Δεν έχεις γύρω σου το κουβούκλιο του αυτοκινήτου. Η μηχανή αυτή είναι η ιστορία της. Έγινε μύθος- ακόμη και παράνομος- μα και πάλι ήταν σεβαστή», λέει ο κ. Εμμανουήλ και συμπληρώνει πως η Ηarley διαφέρει από τις υπόλοιπες μηχανές γιατί ήταν η πρώτη τουριστική μηχανή που βγήκε στην παραγωγή. «Σήμερα μπορεί να καβαλούν Ηarley οι πάντες, αλλά η μηχανή αυτή συνεχίζει να διατηρεί την αυθεντικότητά της», καταλήγει ο κ. Εμμανουήλ που πάνω στη σέλα των Ηarley του έχει γυρίσει σχεδόν όλη την Ευρώπη, έχει ταξιδέψει στην Τουρκία, το Μαρόκο, ακόμη και στις ΗΠΑ.