Κι άλλα περάσματα υπάρχουν στο Αιγαίο- εκτός από εκείνο ανάμεσα σε Χίο και Οινούσσες- τα οποία οι καπετάνιοι των επιβατικών πλοίων επιλέγουν ως εναλλακτικές διαδρομές, ορισμένες φορές επικίνδυνες, για την εκτέλεση των δρομολογίων.


Μάλιστα, ο καπετάνιος του κάθε πλοίου δεν είναι καν υποχρεωμένος να ενημερώνει το Κέντρο Διαχείρισης Θαλάσσιας Κυκλοφορίας του ΥΕΝ για το ακριβές δρομολόγιό του. Επιλέγει κάθε φορά αυτό που θεωρεί καταλληλότερο και το ακολουθεί. Αυτό τελικά καταγράφεται μέσω του στίγματος του πλοίου.

Όπως είπαν στα «ΝΕΑ» πλοίαρχοι, λίγοι αλλά τολμηροί καπετάνιοι επιλέγουν τον εξαιρετικά στενό δίαυλο μεταξύ Άνδρου και Τήνου όταν κατευθύνονται από τον Πειραιά στη Χίο και στη Μυτιλήνη προκειμένου να αποφύγουν το Κάβο Ντόρο. «Οι καπετάνιοι έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν δρομολόγια. Ο θαλάσσιος γεωγραφικός

ΟΙ ΠΛΟΙΑΡΧΟΙ

δεν είναι υποχρεωμένοι να ενημερώνουν το Κέντρο Διαχείρισης Θαλάσσιας Κυκλοφορίας για το δρομολόγιό τους

χώρος είναι δύσκολος, με πολλά μικρά νησάκια, υφάλους, βράχους, προβλήτες. Ο καπετάνιος, με την εμπειρία του, επιλέγει κάθε φορά την καλύτερη διαδρομή», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Πλοιάρχων κ. Γιώργος Βλάχος.

Όπως προκύπτει από τα καταγεγραμμένα στοιχεία, όσα πλοία έρχονται από Παροναξία και θέλουν να κατευθυνθούν στον Πειραιά δεν ακολουθούν πάντα την «κανονική» ρότα μεταξύ Κύθνου και Σερίφου. Υπάρχουν καπετάνιοι που επιλέγουν πέρασμα μεταξύ Κύθνου και Κέας, που έχει ορισμένες ξέρες, κοντά στη στεριά, για να κατευθυνθούν προς τον Πειραιά. Το κάνουν συνήθως όταν επικρατούν βοριάδες προκειμένου να μην ταλαιπωρηθεί το πλοίο από τα μεγάλα κύματα που δημιουργούνται. Είναι ενδεικτικό ότι τη συγκεκριμένη εναλλακτική διαδρομή ακολούθησε μόλις την Κυριακή το απόγευμα, λίγες ώρες μετά το ατύχημα του «Θεόφιλος» πλοίο που ερχόταν από την Πάρο.

«Έγινε λάθος εκτίμηση της πορείας του πλοίου»


ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ λάθος αποδίδει την πρόσκρουση του «Θεόφιλος» σε ξέρα έξω από τις Οινούσσες, ο καπετάνιος του πλοίου Μανώλης Φραγκιαδάκης. Όπως κατέθεσε χθες στον λιμενάρχη Χίου, «την ώρα της πρόσκρουσης στη γέφυρα βρισκόταν ο υποπλοίαρχος. Το ατύχημα οφείλεται σε κακή εκτίμηση της πορείας του πλοίου. Ωστόσο, ως πλοίαρχος αναλαμβάνω την ευθύνη για τα λάθη του πληρώματος», συμπλήρωσε.

Ο καπετάνιος και ο αξιωματικός φυλακής γέφυρας πήραν άλλη μια ημέρα προθεσμία προκειμένου να καταθέσουν σήμερα απολογητικό υπόμνημα. Τα μέλη του πληρώματος που έχουν μέχρι τώρα καταθέσει αποδίδουν, σύμφωνα με έγκυρες πηγές, την πρόσκρουση σε ένα ξαφνικό ισχυρό ρεύμα ανέμου που είχε ως αποτέλεσμα το πλοίο «να ξεσύρει» και να προσκρούσει στον ύφαλο. Τον ισχυρισμό τους πάντως καταρρίπτουν έμπειροι πλοίαρχοι, ενώ θα χρειαστεί και η κατάθεση πραγματογνώμονα.

«Δεν επικρατούσαν άσχημες καιρικές συνθήκες. Δεν υπήρχε ουσιαστικός λόγος για να επιλεγεί το συγκεκριμένο στενό. Είναι ανθρώπινο λάθοςδεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά το ατύχημα», σχολίασε ο πρόεδρος των καπετάνιων κ. Γιώργος Βλάχος.

Η ταλαιπωρία των 475 επιβατών του επιβατικού πλοίου «Θεόφιλος» συνεχίστηκε και χθες. Τα προσωπικά τους αντικείμενα, τα αυτοκίνητά τους, ακόμα και τα κλειδιά ή τα χρήματα κάποιων βρίσκονται στο πλοίο. Υπάρχουν επιβάτες που κοιμήθηκαν σε συγγενείς ή σε ξενοδοχεία γιατί δεν μπορούσαν να μπουν στο σπίτι τους. Κανείς δεν γνωρίζει πότε και με ποιον τρόπο θα μεταφερθούν τα αυτοκίνητα στον Πειραιά.

Επίσης είναι άγνωστο ακόμα τι θα γίνει με όσους είχαν ήδη εκδώσει εισιτήρια για τα ταξιδέψουν με τον «Ταξιάρχη» τις επόμενες ημέρες. Σύμφωνα με πληροφορίες, η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Θεόφιλος» θα ζητήσει τη δρομολόγηση του πλοίου της «Μυτιλήνη» στη γραμμή Χίου- Μυτιλήνης. Το ΥΕΝ πάντως έχει απευθυνθεί και σε άλλες εταιρείες προκειμένου να βρεθεί άλλο καράβι και να καλύψει το κενό.

Σφραγίζουν τις δεξαμενές καυσίμων


ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ η στεγανοποίηση και η απάντληση των καυσίμων από τις δύο δεξαμενές που έχουν υποστεί ρήγματα. Η διαδικασία αναμένεται να διαρκέσει 3 με 4 ημέρες. Στο πλοίο πιστοποιήθηκε ότι το ρήγμα είναι 15 μέτρα επί 70 εκατοστά στο μεγαλύτερο μέρος ενώ φέρει και άλλα, μικρότερα ρήγματα. Η βιντεοσκόπηση του ρήγματος ολοκληρώθηκε και η κασέτα έχει παραδοθεί στο λιμεναρχείο Χίου. Από τις έως τώρα ενδείξεις, προκύπτει ότι το ατύχημα αποδίδεται σε μη ασφαλή ναυσιπλοΐα. Ο πλοιοκτήτης της ΝΕΛ κ. Απόστολος Βεντούρης, δήλωσε χθες στα «ΝΕΑ» ότι «το πλοίο ήταν σε άριστη κατάσταση. Δεν υπήρχε περίπτωση μηχανικής βλάβης». Συμπλήρωσε, ωστόσο ότι ο καπετάνιος βρίσκεται σε «τραγική κατάσταση».