Το 40ό Τόκιο Μότορ Σόου συνεχίζει την παράδοση των προηγουμένων, ανοίγοντας διάπλατα ένα παράθυρο στο μέλλον της αυτοκίνησης. Αυτή τη φορά πάντως υπήρχαν δίπλα στα φουτουριστικά πειραματικά αυτοκίνητα των Ιαπώνων ντιζάινερ και αρκετά μοντέλα παραγωγής, καθώς και προπομποί τους
Αλλαγή ρότας επιχειρήθηκε αυτή τη φορά στο 40ό Τόκιο Μότορ Σόου. Οι Ιάπωνες, αλλά και οι ξένοι, αυτοκινητοκατασκευαστές αντιλήφθηκαν ότι καλό είναι μεν το σόου, όμως το κοινό απαιτεί και ουσία, δηλαδή και πραγματικά προϊόντα παραγωγής ή τουλάχιστον μοντέλα που θα εξελιχθούν σε τέτοια. Επίσης για πρώτη φορά κυριαρχεί στην Έκθεση Αυτοκινήτου, που φιλοξενείται στην πρωτεύουσα της Ιαπωνίας, η συζήτηση για το περιβάλλον, τις κλιματικές αλλαγές και τους ρύπους. Αρκεί μία ματιά στον… στόλο των υβριδικών μοντέλων made in Japan για να καταλάβουμε πόση σημασία αποκτά η συγκεκριμένη τεχνολογία για την επιβίωση των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Αξιοσημείωτη είναι επίσης και η παρουσία ορισμένων ξένων αυτοκινητοκατασκευαστών, κυρίως Γερμανών. Οι τελευταίοι επέλεξαν να παρουσιάσουν για πρώτη φορά στο κοινό μοντέλα όπως το νέο Αudi Α1 (καμουφλαρισμένο ακόμη με τον μανδύα της μελέτης Μetroproject), αλλά και το πειραματικό μίνι πολυχρηστικό VW Space Up! Και βέβαια δεν λείπουν τα μικρά μοντελάκια με περίπου τρία μέτρα μήκος, που αναμένεται να κάνουν θραύση στο μέλλον, καθότι οικονομικά, ευέλικτα και εξαιρετικά πρακτικά.