Τα λεφτά τους πίσω από λίστες γάμου προσπαθούν να πάρουν εδώ και 11 μήνες δεκάδες πελάτες της εταιρείας ειδών σπιτιού Ηabitat.


Oι πελάτες της εταιρείας, που έβαλε λουκέτο παραμονές Χριστουγέννων του 2006, διεκδικούν- σύμφωνα με εκτιμήσεις- εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ από λίστες γάμου τα οποία δεν τους αποδόθηκαν. Χθες στο θέμα επενέβη και ο Συνήγορος του Καταναλωτή Γιάννης Αδαμόπουλος, ζητώντας από τον εισαγγελέα την καταδίκη των υπεύθυνων της εταιρείας για υπεξαίρεση χρημάτων.

Με αναφορά του προς τον Προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Αθηνών, κάνει λόγο για κακουργηματική υπεξαίρεση χρημάτων από την πλευρά της Γαλλικής Εισαγωγικής Οικιακού Εξοπλισμού Α.Ε. που είχε και την εκμετάλλευση της εμπορικής ονομασίας Ηabitat στην Ελλάδα.

Έρευνα έπειτα από καταγγελίες

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή προχώρησε στην αναφορά αυτή έπειτα από εξέταση έγγραφων καταγγελιών που δέχθηκε. Οι καταγγέλλοντες είχαν συνάψει συμβάσεις λίστας γάμου με την εταιρεία και στο όνομά τους συγκεντρώθηκαν αξιόλογα χρηματικά ποσά προκειμένου να τους αποδοθούν με τη μορφή εμπορευμάτων ίσης αξίας. Η εταιρεία τον Δεκέμβριο του 2006 διέκοψε απροειδοποίητα την λειτουργία των τριών καταστημάτων της με την επωνυμία Ηabitat, χωρίς όμως να παραδώσει στους πελάτες της εμπορεύματα αλλά ούτε και να επιστρέψει τα χρηματικά ποσά που είχαν συγκεντρωθεί στις συγκεκριμένες λίστες.

Οι σοβαρότερες περιπτώσεις αφορούν όσους είχαν ανοίξει λίστα γάμου στα τρία καταστήματα της εταιρείας στην Ελλάδα και σε ορισμένες περιπτώσεις πελάτες διεκδικούν έως και 12 και 15 χιλιάδες ευρώ, ενώ άλλοι μικρότερα ποσά. Ακόμα και οι εργαζόμενοι διεκδικούν τις αποζημιώσεις τους, καθώς δεν είχαν καταβληθεί εξ ολοκλήρου.

Η αίτηση πτώχευσης

Δικηγόροι που εκπροσωπούν πελάτες της εταιρείας που είχαν λίστες γάμου αναφέρουν ότι θα προχωρήσουν σε συλλογικές αγωγές και μηνυτήριες αναφορές, αφού δεν έγινε δεκτή ούτε η αίτηση πτώχευσης που είχε υποβάλει η Γαλλική Εισαγωγική. Μάλιστα, όπως λένε, ούτε από τη μητρική εταιρεία Ηabitat υπήρξε διάθεση να βρεθεί λύση και να επιστραφούν τα χρήματα στους καταναλωτές οι οποίοι εμπιστεύθηκαν τη συγκεκριμένη αλυσίδα. Σύμφωνα με τον δικηγόρο κ. Νίκο Παπανικολάου, ο οποίος εκπροσωπεί 15 πελάτες της Ηabitat που είχαν λίστα γάμου στα Ηabitat, «η ξένη εταιρεία, ενώ αρχικά είχε δείξει ενδιαφέρον, στη συνέχεια αποφάσισε να αποστασιοποιηθεί από το θέμα».

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή εκτιμά ότι στοιχειοθετείται το αδίκημα της κακουργηματικής υπεξαίρεσης κατ΄ εξακολούθηση, όπως αυτό προβλέπεται και τιμωρείται από τον Ποινικό Κώδικα, καθώς οι οφειλές από τις λίστες γάμου ξεπερνούν κατά πολύ τα 73.000

ευρώ που ορίζει ο νόμος και οι υπεύθυνοι της εταιρείας Ηabitat, ενεργώντας ως εντολοδόχοι των καταναλωτών, «ιδιοποιήθηκαν παρανόμως και με πρόθεση τα χρήματα αυτά». σαγγελίας.

Ανοίγει ξανά από νέα εταιρεία


ΜΠΟΡΕΙ το Ηabitat υπό τη διεύθυνση της Γαλλικής Εισαγωγικής να έβαλε λουκέτο το 2006 και να άφησε πίσω του χρέη προς δεκάδες καταναλωτές, ωστόσο ετοιμάζεται τώρα να ξανανοίξει υπό άλλη διεύθυνση. Τα δικαιώματα εκμετάλλευσης της εμπορικής ονομασίας της αλυσίδας ανέλαβε στην Ελλάδα η εισηγμένη εταιρεία Υalco αφού ήρθε σε συμφωνία με τη βρετανική Ηabitat. Μάλιστα, η εταιρεία Υalco κατά τη διάρκεια ενημέρωσης και των χρηματιστηριακών αρχών ανάφερε ότι η συνεργασία αυτή δεν σχετίζεται με την προηγούμενη κατάσταση και δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την προηγούμενη εταιρεία η οποία είχε στο παρελθόν την αντιπροσώπευση της Ηabitat στην Ελλάδα (Γαλλική Εισαγωγική). Τη νέα συνεργασία με τη Ηabitat θα αναλάβει η Οmnishop, θυγατρική της Υalco, η οποία δραστηριοποιείται στην εμπορία ειδών οικιακού εξοπλισμού.