Οι αριστούχοι που βλέπουν τις Σχολές να… περνούν!


Δύο κατηγορίες «άτυχων» υποψηφίων δίνουν τα φετινά στοιχεία για τις βαθμολογίες. Η πρώτη αφορά υψηλόβαθμους υποψηφίους που δεν θα μπορούν να μπουν στη σχολή της πρώτης τους επιλογής, λόγω της αναμενόμενης αύξησης των βάσεων και στις σχολές αιχμής.


Ηδεύτερη κατηγορία αφορά σε όσους δεν θα καταφέρουν να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είτε λόγω της βάσης του 10 είτε επειδή δεν επαρκούν οι θέσεις. Συνολικά υπολογίζονται σε περίπου 30.000, δηλαδή κάπου ένας στους τρεις στην κατηγορία των αποφοίτων Ενιαίου Λυκείου που έδωσαν εξετάσεις. Επίσης, θα υπάρξουν και φέτος χιλιάδες κενές θέσεις σε περιφερειακά ΤΕΙ, οι οποίες θα είναι μεν οπωσδήποτε αισθητά λιγότερες, έως και οι μισές σε σχέση με πέρυσι (που ήταν περίπου 18.000), αλλά και πάλι θα δημιουργήσουν πρόβλημα στις πόλεις που ζουν από τους φοιτητές των ΤΕΙ και είχαν πέρυσι ξεσηκωθεί.

Αυτό προκύπτει από την πρώτη ανάγνωση των στατιστικών στοιχείων για τις φετινές βαθμολογίες των υποψηφίων, που έδωσε χθες στη δημοσιότητα ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, κ. Αν. Καραμάνος.

Τα ποσοστά αποτυχίας εμφανίζουν μια μείωση στα 18 από τα 22 μαθήματα και μια ελαφρά αύξηση σε μόλις τέσσερα μαθήματα (Νεοελληνική Γλώσσα, Ιστορία Γεν. Παιδείας, Χημεία, Χημεία-Βιοχημεία). Παράλληλα και η βαθμολογία του «άριστα» (18-20) ανεβάζει τα ποσοστά της σε σχέση με πέρυσι στα 17 από τα 22 μαθήματα. Αυτό, όπως είναι εύκολα αντιληπτό, προϊδεάζει για «σφαγή» των αριστούχων στις υψηλόβαθμες σχολές όλων των επιστημονικών πεδίων. Η Κεντρική Επιτροπή των εξετάσεων είχε προσπαθήσει φέτος να επιλέξει θέματα κλιμακούμενης δυσκολίας, ώστε να μην εμφανιστεί το φαινόμενο του «πληθωρισμού αριστούχων», όπως όμως δείχνουν τα στοιχεία τελικά αυτό δεν επιτεύχθηκε, με αποτέλεσμα να αναμένεται «σφαγή» των υψηλόβαθμων που μόνο για λίγα μόρια δεν θα πιάνουν τη σχολή της πρώτης επιλογής τους.

Τον ανταγωνισμό μεγάλωσε και ο τελικός αριθμός των εξετασθέντων (93.882), που ήταν αυξημένος σε σχέση με αυτόν που αναμενόταν. Υπενθυμίζεται πως είχε ανακοινωθεί ότι θα διαγωνιστούν σχεδόν 93.000 υποψήφιοι- αριθμός που συνήθως μειώνεται αισθητά, καθώς πολλοί δεν πάνε την τελευταία στιγμή.

Τέλος, αισθητή μείωση παρουσίασαν φέτος οι αναβαθμολογήσεις- εκτός από τα μαθήματα της Γλώσσας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, όπου το ποσοστό παρέμεινε σταθερό.

Τα Μηχανογραφικά


Από τη Δευτέρα 9 Ιουλίου αρχίζει η κατάθεση των Μηχανογραφικών Δελτίων, προθεσμία που λήγει στις 20 Ιουλίου. Το ίδιο διάστημα θα καταθέσουν τα δικαιολογητικά τους και οι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων. Μετά την παρέλευση της προθεσμίας δεν μπορεί να κατατεθεί ή να τροποποιηθεί για κανένα λόγο Μηχανογραφικό Δελτίο.

«Μπουμ» 2.000 μορίων στις βάσεις


Oχειρισμός του βαθμού δυσκολίας των θεμάτων από τη μεριά της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων βελτίωσε τις επιδόσεις των υποψηφίων, μείωσε τις κενές θέσεις και… απογείωσε τις βάσεις εισαγωγής! Το προεκλογικό «δωράκι» του ΥΠΕΠΘ, όμως, κινδυνεύει να αποδειχθεί δώρο άδωρο για χιλιάδες υποψηφίους που, παρότι θα έχουν ξεπεράσει τη βάση του 10, δεν θα πετυχαίνουν την είσοδό τους στα ΑΕΙ- ΤΕΙ ή θα έχουν πετύχει υψηλή βαθμολογία αλλά η σχολή της επιθυμίας τους θα έχει πάει ψηλότερα!

Η ανακοίνωση των βαθμολογιών των υποψηφίων είχε φέτος τρία «παράδοξα». Πρώτον, δεν ενδιέφερε όλους τους υποψηφίους, καθώς ένα πολύ μεγάλο μέρος είχε μάθει τη βαθμολογία του ημέρες πριν από την επίσημη ανακοίνωσή τους, από τους «άγνωστους» μηχανισμούς διαρροής! Το δεύτερο παράδοξο είναι ο αριθμός των εξετασθέντων, που αντί να είναι- όπως κάθε χρόνο- μικρότερος των δυνάμει υποψηφίων (λόγω απουσιών, απόρριψης κ.λπ.)

που είχε ανακοινώσει το ΥΠΕΠΘ τον Μάρτιο (93.071), αίφνης έγινε μεγαλύτερος (93.882)! Το τελευταίο αφορά τον χειρισμό του βαθμού δυσκολίας των θεμάτων από το ΥΠΕΠΘ στο πλαίσιο των προεκλογικών «καλοπιασμάτων», ώστε να μειώσει την αποτυχία. Τι πέτυχε; Να αυξήσει από τη μια τον αριθμό των υποψηφίων με υψηλές βαθμολογίες που δεν θα πετύχουν την είσοδό τους στα περιζήτητα ΑΕΙ που απογειώνονται και από την άλλη να αυξήσει τον αριθμό των υποψηφίων με βαθμολογίες λίγο πάνω από τη βάση του 10, που επίσης δεν θα πετύχουν την είσοδό τους- αφού και οι χαμηλόβαθμες σχολές «πήραν επάνω τους».

1ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ Οι Νηπιαγωγοί θα κάνουν την έκπληξη


ΣΤΗ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ Κατεύθυνση οι πέριπου 35.250 υποψήφιοι (1.500 περισσότεροι από πέρυσι) έγραψαν αρκετά καλύτερα και στα τέσσερα μαθήματα Κατεύθυνσης (Αρχαία, Ιστορία, Λατινικά και Λογοτεχνία)

σε σχέση με πέρσι. Το γεγονός αυτό είναι σίγουρο ότι θα προκαλέσει από μόνο του ισχυρή άνοδο των βάσεων εισαγωγής του 1ου Επιστημονικού Πεδίου, καθώς η αύξηση των υποψηφίων εξουδετερώνεται από την αύξηση των θέσεων εισακτέων (+1.288 θέσεις).

Στο πλαίσιο αυτό θα έχουμε άνοδο των βάσεων που θα καλύπτει το σύνολο σχεδόν των Τμημάτων ΑΕΙ- ΤΕΙ του Πεδίου και η οποία θα αρχίζει από 500 και θα φτάνει τα 1.500 μόρια. Η αύξηση αυτή- σε μικρότερη ένταση- θα αφορά και τα υψηλόβαθμα Τμήματα του Πεδίου, π.χ. τις Νομικές Σχολές και τα Παιδαγωγικά Τμήματα, καθώς φέτος έχει αυξηθεί ο αριθμός των αριστούχων σε σχέση με πέρσι. Εκεί που μπορεί να γίνει η έκπληξη φέτος, όσον αφορά πάντα τις ανοδικές τάσεις, είναι τα Τμήματα Νηπιαγωγών εάν έχουμε ισχυρή στροφή των υποψηφίων λόγω της καθιέρωσης από τη νέα χρονιά της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης.

2ο- 4ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ Στο ρετιρέ ΤΕΙ Αθήνας – Θεσσαλονίκης


ΤΟ 2ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ και το 4ο δέχονται υποψηφίους κυρίως από την Τεχνολογική Κατεύθυνση και σημαντικά λιγότερους από τη Θετική. Οι 46.500 περίπου υποψήφιοι της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης ΙΙ (1.400 λιγότεροι από πέρυσι) έγραψαν καλύτερα σε όλα τα μαθήματα Κατεύθυνσης (Μαθηματικά, Φυσική, Αρχές Οργάνωσης, Ανάπτυξη Εφαρμογών). Αυτό από μόνο του δημιουργεί ανοδικές τάσεις στις βάσεις εισαγωγής σε όλα τα Τμήματα του 2ου και του 4ου Επιστημονικού Πεδίου, καθώς το στοιχείο της μείωσης των υποψηφίων εξουδετερώνεται σε μεγάλο βαθμό από το γεγονός της μείωσης των θέσεων εισακτέων και στα δύο Επιστημονικά Πεδία.

Η άνοδος των βάσεων εισαγωγής των δύο Πεδίων αναμένεται να αρχίζει από τα 600 μόρια και να φτάνει τα 1.500 κατά μέσο όρο. Η άνοδος αυτή θα αφορά το σύνολο των Τμημάτων των δύο Πεδίων και μαζί και τα υψηλόβαθμα, καθώς ο πυρήνας των αριστούχων της Κατεύθυνσης είναι φέτος μεγαλύτερος από πέρσι, γεγονός που θα δώσει ώθηση στις βάσεις και των υψηλόβαθμων και περιζήτητων Τμημάτων των δύο Επιστημονικών Πεδίων.

Τα Τμήματα που φέτος αναμένεται να εξαντλήσουν την ένταση της ανόδου των βάσεων περισσότερο από άλλα, θα είναι τα ΤΕΙ του Λεκανοπεδίου και της Θεσσαλονίκης, στα οποία σημειώθηκε μεγάλη μείωση θέσεων εισακτέων.

3ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ Η Χημεία «φρένο» για τις Ιατρικές


ΟΙ ΠΕΡΙΠΟΥ 11.000 υποψήφιοι της Θετικής Κατεύθυνσης (όσοι και πέρυσι)

έγραψαν καλύτερα από πέρσι στα 3 από τα 4 μαθήματα Κατεύθυνσης (Βιολογία, Μαθηματικά και Φυσική) και χειρότερα σε ένα (Χημεία). Καθώς η πλειονότητα των υποψηφίων στρέφεται στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο (δευτερευόντως στο 4ο και στο 2ο) αναμένεται να έχουμε άνοδο των βάσεων εισαγωγής σε όλα τα Τμήματα του Πεδίου. Η άνοδος αυτή θα αρχίζει από τα 300 μόρια και θα φτάνει μέχρι και τα 900, ενώ θα υπάρχουν και περιπτώσεις ΤΕΙ που θα κινηθούν ανοδικά ακόμη ψηλότερα, καθώς κάποια έχουν χάσει μεγάλο ποσοστό από τις θέσεις εισακτέων που διέθεταν. Ιδιαίτερα το Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας Θεσσαλονίκης που έχει τις μισές θέσεις εισακτέων σε σχέση με πέρσι ενδέχεται να απογειώσει τις βάσεις εισαγωγής του. Τα περιζήτητα Ιατρικά Τμήματα, τα Οδοντιατρικά και τα Φαρμακευτικά, καθώς και τα Στρατιωτικά Τμήματα του Πεδίου φαίνεται ότι θα δεν θα μετακινηθούν ανοδικά, καθώς δεν έχει αυξηθεί (ιδιαίτερα με τη μεγάλη αποτυχία στη Χημεία) σε σχέση με πέρσι ο αριθμός των αριστούχων.

5ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ Πρωταθλητής της ανόδου


ΤΟ 5ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ είναι «πολυσυλλεκτικό» όσον αφορά τους υποψηφίους. Από τη μια έχουμε υποψηφίους με τις υψηλότερες βαθμολογίες από όλες τις Κατευθύνσεις και από την άλλη έχουμε και πολύ καλύτερες βαθμολογίες στα δυο σημαντικά μαθήματα (αυξημένης βαρύτητας) του 5ου Πεδίου, τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας και τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Την εκρηκτική άνοδο των βάσεων εισαγωγής φρενάρει ελαφρά το γεγονός πως οι φετινοί υποψήφιοι είναι 2.150 λιγότεροι από πέρσι, ενώ οι θέσεις εισακτέων είναι περισσότερες κατά 380 περίπου. Το 5ο Επιστημονικό Πεδίο θα παρουσιάσει τη μεγαλύτερη άνοδο των βάσεων που θα αρχίζει από τα 800 μόρια και θα αγγίξει τα 2.000!

Τα Τμήματα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας καθώς και τα Τμήματα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας και Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου αναμένεται να προηγηθούν στην κούρσα της πρωτιάς του Πεδίου και να απαιτήσουν αρκετά πάνω από 18.000 μόρια

«Είμαστε πια πρωταθλητές…»


Για δικαίωση και επιβράβευση κάνουν λόγο οι μαθητές που αρίστευσαν στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις. «Το συστηματικό διάβασμα και ο προγραμματισμός ήταν σύμμαχοί μας. Και το άγχος βοήθησε στην επιτυχία στη σωστή βέβαια δόση», λένε. Μετά την επιτυχία τους, πάντως, το μόνο που περιμένουν πια είναι οι… βουτιές στη θάλασσα και η ηλιοθεραπεία στις παραλίες.

Και 20άρια και τένις!


ΠΙΑΝΟΝΤΑΣ το απόλυτο 20 σε τρία από τα επτά μαθήματα ο Πάρης Τσακαλίδης συγκέντρωσε 19.625 μόρια και θα είναι από τον Σεπτέμβριο φοιτητής στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Μάλιστα κατάφερε να μη στερηθεί τα αγαπημένα του χόμπι, το τένις και την ιππασία, ενώ απέσπασε βραβείο και σε πανελλήνιο διαγωνισμό ποίησης και λογοτεχνίας. «Δεν υπάρχει μυστικό στην επιτυχία. Διάβαζα συστηματικά και εκμεταλλεύτηκα τον ελεύθερό μου χρόνο. Επίσης, περιορίστηκαν οι έξοδοι», λέει ο 18χρονος από τη Θεσσαλονίκη.

«Διάβασμα πάλι από φθινόπωρο»


«Η ΙΑΤΡΙΚΗ Σχολή ήταν ο στόχος μου και νομίζω ότι τον πέτυχα και με το παραπάνω», λέει στα «ΝΕΑ» η Μαρία Καραμπέλλη από την Πάτρα.

Όπως αναφέρει, η σκληρή δουλειά και οι στερήσεις σε βόλτες και διασκέδαση ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια απέδωσαν καρπούς. Ακόμα και ξενύχτι είχε το πρόγραμμα. «Μπορώ πλέον ήρεμη να απολαύσω τις πρώτες ανέμελες διακοπές μου. Με το διάβασμα θα ξανασχοληθώ από το φθινόπωρο», συμπληρώνει.

«Κι όμως δεν διάβασα πολύ»


ΑΦΟΥ συγκέντρωσε 19.425

μόρια, τώρα ο Νίκος Φρουζάκης από τη Θεσσαλονίκη καλείται να επιλέξει ανάμεσα στις δύο πρώτες του επιλογές, το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Πολυτεχνείου και τη Σχολή Μηχανικών Αεροπορίας. «Πιστεύω ότι δεν διάβασα πολύ περισσότερο από τα υπόλοιπα παιδιά, απλά ήμουν καλά προετοιμασμένος από τα προηγούμενα χρόνια», λέει. Διάβαζε καθημερινά τρεις ώρες την ημέρα. «Έβγαινα βέβαια σταθερά μία φορά την εβδομάδα».

Και πάλι «Ολυμπιονίκης»


ΩΣ ΟΛΥΜΠΙΟΝΙΚΗΣ Πληροφορικής, ο Χρήστος Μαντουλίδης χρειαζόταν απλά μέσο όρο 10 για να περάσει σε όποια σχολή ήθελε. Ωστόσο, δεν εγκατέλειψε την προσπάθεια και συγκέντρωσε 19.400 μόρια. Κι ενώ η βαθμολογία αυτή δίνει στον νεαρό από τη Θεσσαλονίκη τη δυνατότητα να επιλέξει όποια σχολή θέλει, ετοιμάζει τις βαλίτσες του για το Πανεπιστήμιο Στάνφορντ των ΗΠΑ, ένα από τα εννιά αμερικανικά πανεπιστήμια στα οποία έγινε ήδη δεκτός. «Μόνο μετά το τέλος Απριλίου άρχισα να διαβάζω συστηματικά», λέει.

«Μόνο ενισχυτική στο σχολείο»


«ΔΕΝ ΠΗΓΑ καθόλου φροντιστήριο, έκανα μόνο ενισχυτική διδασκαλία στο σχολείο μου. Τα κατάφερα γιατί πρόσεχα πολύ στην παράδοση και διάβαζα στο σπίτι», λέει η Χριστίνα Πρωτοπαπαδάκη από τα Χανιά.

«Κατά μέσο όρο μετά τον Απρίλιο διάβαζα 4-5 ώρες την ημέρα και κατά τη διάρκεια των Πανελληνίων έξι», συμπληρώνει. Από τον Σεπτέμβριο η Χριστίνα θα είναι όπως όλα δείχνουν φοιτήτρια του Τμήματος των Μηχανολόγων στη Θεσσαλονίκη.

«Ποια… Σαββατοκύριακα;»


Ο 18ΧΡΟΝΟΣ Γιάννης Μαυρίδης μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων βρίσκεται μπροστά σε ένα δίλημμα. Το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ή το Τμήμα Μηχανολόγων να επιλέξει; «Πάντως είναι ευχάριστο που η βαθμολογία που πήρα μου δίνει τη δυνατότητα να επιλέξω και μάλιστα μία από τις πιο περιζήτητες σχολές του Πολυτεχνείου», δηλώνει. Όπως λέει, κάθησε τα περισσότερα Σαββατοκύριακα μέσα στο σπίτι για να διαβάσει. Ακόμα κι όταν το ρολόι έδειχνε τις πρώτες πρωινές ώρες δεν σταματούσε το διάβασμα, συνέχιζε μέχρι να ολοκληρώσει την ύλη.

«Δεν μετανιώνω για τις βόλτες που έχασα»


«ΔΕΝ ΜΕΤΑΝΙΩΝΩ για τις βόλτες που έχασα. Στερήθηκα πολλά αλλά για μένα και την οικογένειά μου που με στήριξε αυτή η επιτυχία είναι επιβράβευση των κόπων μου», λέει ο Χρήστος, ο οποίος σύμφωνα με τις περσινές βάσεις «πιάνει» την Ιατρική της Θεσσαλονίκης. Θα σκεφτεί όμως και τη Σχολή των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Το συστηματικό διάβασμα και το πρόγραμμα που έβαλε ήταν οι δύο άσοι στο μανίκι του. «Τώρα θέλω μόνο διακοπές και να αναπληρώσω τις βόλτες που δεν έκανα μέσα στη σχολική χρονιά».

Ένας χρόνος χωρίς ΤV και κομπιούτερ


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ κουράστηκε καθ΄ όλη τη διάρκεια της χρονιάς παρά στο τέλος που, όπως αναφέρει, φόρτσαρε. Η Ματίνα Γεωργιάδη διαβάζοντας πέντε ώρες την ημέρα, κατάφερε να συγκεντρώσει 150 μόρια παραπάνω από αυτά που απαιτούνται για να γίνει μία φοιτήτρια της Οδοντιατρικής Σχολής Αθηνών. «Η τηλεόραση και ο υπολογιστής δεν άνοιξαν ούτε μία ώρα την τελευταία αυτή χρονιά», σημειώνει. Το άγχος, όπως λέει η 18χρονη, υπήρχε και ίσως βοήθησε στο να προσπαθήσει ακόμα περισσότερο. «Το μόνο που θέλω τώρα είναι διακοπές. Η φοιτητική ζωή μπορεί να περιμένει».

«Είχα ξεχάσει τον ύπνο»


ΤΙ ΚΙ ΑΝ η βαθμολογία που έχει συγκεντρώσει της δίνει το «εισιτήριο» για τη Νομική Αθηνών, η Αγγελική Δήμου επιμένει πεισματικά πως θέλει και θα σπουδάσει Φιλολογία. «Μου αρέσει πολύ η λογοτεχνία, η κριτική τέχνης ενώ πάντα με ενδιέφερε να μιλώ σωστά ελληνικά», λέει στα «ΝΕΑ». Τον τελευταίο χρόνο στερήθηκε περισσότερο «τον ύπνο- ιδίως την περίοδο των εξετάσεων κοιμόμουν δύο με τρεις ώρες την ημέρα- και τα λογοτεχνικά βιβλία».

Μάνα, αριστούχος και δημοτική σύμβουλος


ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ της για τα κοινά και την πολιτική, την ώθησε να ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση και μάλιστα στις πρώτες τάξεις του γυμνασίου φοιτούσε μαζί με την κόρη της. «Δεν πρόλαβα να ενημερωθώ ακόμα για τη βαθμολογία μου. Μου ανακοινώθηκε όμως πως είμαι πρώτη στα Εσπερινά Λύκεια», λέει η Κωνσταντίνα Καρτσώνη- Κοκολογιάννη, δημοτική σύμβουλος στον Δήμο Τεμένους στο Ηράκλειο της Κρήτης και μητέρα δύο παιδιών. Τώρα ο στόχος της είναι οι σπουδές στις Πολιτικές Επιστήμες.

Τρεις καθηγητές έστησαν το κόλπο με τη «διαρροή» θεμάτων


ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ από 3 δημόσια σχολεία στην Αθήνα, τα Χανιά και την Κόρινθο, εμπλέκονται στην υπόθεση της ηλεκτρονικής «διαρροής» (πρόωρης διακίνησης) θεμάτων, η οποία έγινε στις 29 Μαΐου στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και για την οποία είχε συλληφθεί ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φροντιστών κ. Γ. Χατζητέγας.

Οι καθηγητές αυτοί, οι δύο εκ των οποίων εντοπίστηκαν και ομολόγησαν, ενώ ο τρίτος αναζητείται ακόμα, θα παραπεμφθούν τώρα στον εισαγγελέα με τη βαριά κατηγορία της απιστίας στην υπηρεσία, ενώ θα διωχθούν και πειθαρχικά. Οι τρεις καθηγητές, από το 15ο Γενικό Ενιαίο Λύκειο Αθηνών, το Γενικό Ενιαίο Λύκειο Παλαιοχώρας Χανίων και το Γενικό Ενιαίο Λύκειο Κορίνθου, συμμετείχαν σε δοσοληψίες με φροντιστήρια.

Όπως εξήγησε ο προϊστάμενος του Τμήματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος κ. Μ. Σφακιανάκης, έδρασαν ως εξής: Με τα στικ μνήμης

Έπαιρναν τα θέματα με USΒ- τα γνωστά στικ μνήμης- αμέσως μόλις αυτά ανακοινώνονταν από τον ειδικό υπολογιστή στο υπουργείο Παιδείας. Στη συνέχεια τα έβαζαν σε ένα laptop φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή, ο οποίος είχε σύνδεση Ιnternet με GΡRS (είναι η σύνδεση Ιnternet που γίνεται μέσω κινητού τηλεφώνου).

Αμέσως τα θέματα έφευγαν από τον φορητό υπολογιστή μέσω Ιnternet και πήγαιναν σε φροντιστήρια με τα οποία συνεργάζονταν οι καθηγητές, τα οποία στη συνέχεια τα απέστελναν και σε άλλα φροντιστήρια, καθώς και στην ομοσπονδία των φροντιστών (ΟΕΦΕ). Στο γραφείο του προέδρου της ΟΕΦΕ, βρέθηκαν 100 σταλμένα μέιλ με τα θέματα προς άλλα φροντιστήρια, μεταξύ των οποίων και το φροντιστήριο στη Λάρισα που εντοπίστηκε πρώτο και άρχισε το κουβάρι αποκάλυψης της υπόθεσης.