Το ταξίδι έχει ήδη αρχίσει και μέσα από τις 144 σελίδες κάθε θεματικού λευκώματος της σειράς αποκαλύπτονται θαυμάσιοι θησαυροί, άλλοι γνωστοί και άλλοι που βλέπουν για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας.

Πρόκειται για μια μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα έκδοση, που μέσα από τουλάχιστον 2.500

φωτογραφίες προβάλλει ανεκτίμητα κομμάτια της πολιτιστικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάς, τα σπάνια μνημεία και τις απίθανες φυσικές ομορφιές της χώρας μας. Είναι η Ελλάδα όπως δεν την έχετε γνωρίσει ποτέ μέχρι σήμερα!

Πάνω από 20 γνωστοί φωτογράφοι ταξιδεύουν εδώ και μήνες σε όλη την Ελλάδα αποτυπώνοντας σπάνιες γωνιές της. Ειδικευμένοι δημοσιογράφοι του ταξιδιωτικού ρεπορτάζ συνεργάζονται μαζί τους καθώς και με ειδικούς επιστήμονες. Όλοι έχουν έναν κοινό στόχο, που γίνεται πραγματικότητα από αυτό το Σάββατο: τη σειρά πολυτελών λευκωμάτων με τίτλο «Οι θησαυροί της Ελλάδας». Σκοπός δεν είναι να παρουσιαστούν μέσα από τις σελίδες των λευκωμάτων μόνο τα πολύ γνωστά μέρη ή μνημεία της Ελλάδας, αλλά για πρώτη φορά να αναδειχθούν οι άγνωστοι κρυμμένοι θησαυροί της. Το τελικό αποτέλεσμα που απολαμβάνει ο αναγνώστης είναι προϊόν πολύχρονης έρευνας. Αυτή την πρωτότυπη και μοναδική έκδοση δεν θα τη βρείτε σε κανένα βιβλιοπωλείο. Δημιουργήθηκε από τη δημοσιογραφική ομάδα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», η οποία συνεργάζεται στο εβδομαδιαίο ένθετο «Διακοπές»- κυκλοφορεί κάθε Παρασκευή- και στον μηνιαίο ταξιδιωτικό οδηγό «Ανακαλύψτε την Ελλάδα». ΚΑΣΤΡΑ

1 Από την πασίγνωστη Μονεμβασιά και τον Μυστρά ώς το Πύθιο του Έβρου και την Πλευρώνα πάνω από τις εκβολές του Αχελώου, οι οχυρωμένοι οικισμοί, οι τειχισμένες ακροπόλεις, τα καστρόσπιτα και οι καστροπολιτείες είναι ιδέες και έννοιες πολιτισμών που δεν πρέπει να ξεχαστούν ή να χαθούν. Έτσι δημιουργήσαμε ένα πολυτελές λεύκωμα που δεν αποτελεί μόνο πράξη μνήμης, αλλά και απόδειξη του αστείρευτου πλούτου της χώρας μας.

ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ

2 Κατασκευασμένα με πέτρες, ξύλα και πλίνθους, αποτελούν χώρους όπου οι άνθρωποι καταφεύγουν, ζητούν, προσδοκούν. Το φωτογραφικό λεύκωμα είναι γεμάτο με αυτούς τους τόπους λατρείας και καταγράφει κυρίως την αγωνία και την πίστη του ανθρώπου- από τη Μονή Προδρόμου ώς τη Μονή Κηπίνας κι από το Μοναστήρι του Πανορμίτη στη Σύμη ώς τα ασύγκριτα Ασκηταριά στην Πρέσπα. Η περιήγηση στα Μοναστήρια της Ελλάδας δεν θα ανταμείψει μόνο τους πιστούς και τους προσκυνητές, αφού αποτελούν αναπόσπαστα κομμάτια της πολιτιστικής μας κληρονομιάς ανά τους αιώνες.

ΠΕΤΡΙΝΑ ΓΕΦΥΡΙΑ

3 Ξεκινάμε από το πολυτραγουδισμένο γεφύρι της Άρτας περνάμε στο γεφύρι της Πλάκας, που είναι το μεγαλύτερο μονότοξο των Βαλκανίων (και ίσως του κόσμου ολόκληρου), αλλά δεν ξεχνάμε τα λιλιπούτια μυκηναϊκά γεφύρια της Αργολίδας, το διπλό το Πηγαδιώτικο στην Έξω Μάνη και το Θεογέφυρο της Θεσπρωτίας που έγινε μονάχο του. Τόξα από πέτρα που αιωρούνται πάνω από το νερό και στεφανώνουν τις όχθες ποταμών. Αριστουργηματικές καμάρες που προεκτείνουν τη φύση και μαγνητίζουν το βλέμμα και την ψυχή των ανθρώπων αιώνες τώρα.

ΟΡΕΙΝΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ

4 Από το Συρράκο και τους Καλαρρύτες της Ηπείρου και από το Νυμφαίο της Μακεδονίας μέχρι την Όλυμπο της Καρπάθου, οι φωτογράφοι αιχμαλώτισαν τις πιο ωραίες εικόνες μιας Ελλάδας που αντιστέκεται. Στο λεύκωμα με τίτλο «Ορεινοί Οικισμοί» παρουσιάζονται μερικά από τα ομορφότερα χωριά του κόσμου που διατηρούν ακόμη την οικιστική δομή τους και ξετυλίγουν αθόρυβα την καθημερινότητά τους. Ξεχωριστό κεφάλαιο βέβαια αποτελούν οι εγκαταλελειμμένοι οικισμοί οι οποίοι μέσα από το μάτι του φακού μοιάζουν να ξαναζωντανεύουν.

ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ

5 Είκοσι αιωνόβια μοναστήρια, σκήτες, κελιά και αρσανάδες σχηματίζουν την Ουράνια Πολιτεία, χτισμένη σε γήινα θεμέλια. Το ονομαστό Περιβόλι της Παναγίας στην Χερσόνησο του Άθω είναι κάτι πολύ περισσότερο από τα οικοδομήματα.

Καθορίζεται από τη ζωή των μοναχών ασκητών. Το λεύκωμα που αφιερώνουμε στο Άγιον Όρος αρχίζει από τις απίστευτες σκηνές της καθημερινότητας μέσα στις μονές, περνά στα μοναστήρια και τις πολύ σημαντικές σκήτες τους και ολοκληρώνεται με την καταγραφή σε ασπρόμαυρες εικόνες ενός μουσουλμάνου, του πολυβραβευμένου φωτογράφου Αλί Μποροβάλι.

ΛΙΜΝΕΣ

6 Από την Τριχωνίδα, που είναι η μεγαλύτερη σε έκταση στη χώρα μας μέχρι τις Δρακόλιμνες, όπου δύσκολα φτάνει κανείς και αποτελούν τα τελευταία υπολείμματα παγετώνων, η περιήγηση στις λίμνες της Ελλάδας μέσα από εξαίρετο φωτογραφικό υλικό και περιεκτικά κείμενα είναι μοναδική. Θα ταξιδέψετε με βάρκες που έχουν επίπεδη καρίνα, μέσα σε υγρολίβαδα και καλαμιώνες. Θα κάνετε παρέα με σπάνια πουλιά και ψάρια του γλυκού νερού, θα βρεθείτε αντιμέτωποι με τα φράγματα των τεχνητών λιμνών και θα μυηθείτε στα μυστικά των προστατευόμενων υγροβιοτόπων της Ελλάδας.

ΒΟΥΝΑ- ΦΑΡΑΓΓΙΑ

7 Ζωή σε μεγάλο υψόμετρο, απόκρημνες πλαγιές, απάτητες κορυφές, αλπικά λιβάδια. Οι χιονισμένοι ορεινοί όγκοι, καθώς αλλάζουν οι εποχές του χρόνου, αλλάζουν κι εκείνοι φορεσιά. Οι φωτογράφοι μας ήταν παρόντες σε κάθε μεταμόρφωση, καταγράφοντας όλη αυτή την πανδαισία χρωμάτων, αλλά και τις ιδιαιτερότητες κάθε βουνού. Από τον Όλυμπο με την ψηλότερη κορυφή τον Μύτικα, στον καταπράσινο Κίσσαβο και το Πήλιο που βουτούν τις πλαγιές τους στο γαλάζιο της θάλασσας, ώς τη νοτιότερη οροσειρά της Ευρώπης, τα Αστερούσια, τα βουνά της Ελλάδας αποκαλύπτουν το δικό τους μεγαλείο.

ΧΩΡΕΣ

8 Η αισθητική της ανάγκης, το απέριττο της λαϊκής κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής. Και την ίδια στιγμή, στον ίδιο χώρο, εμφανίζεται η αρχοντική Ερμούπολη της Σύρου και η μεγαλοπρεπής παλιά πόλη της Ρόδου. Η ποικιλία των αρχιτεκτονικών μορφών στις Χώρες του Αιγαίου υπερβαίνει όλες τις άλλες του ελλαδικού χώρου, αφού το Αρχιπέλαγος ήταν πάντα σταυροδρόμι πολιτισμών. «Χώρες και πολιτείες του Αιγαίου» είναι ο τίτλος του φωτογραφικού λευκώματος, που αποτελεί και μια ποιητική σύλληψη του Αιγαίου μέσα από τα μάτια καταξιωμένων φωτογράφων. ΠΑΡΑΛΙΕΣ

9 Το Ναυάγιο στη Ζάκυνθο, το Πόρτο Κατσίκι στην Λευκάδα, ο Μπάλλος στην Κρήτη, ο Σίμος στην Ελαφόνησο Λακωνίας, αλλά και η Άχλα της Άνδρου, και τα Άπελλα στην Κάρπαθο αποτελούν τις γνωστές και άγνωστες… σταρ της πατρίδας μας, τις ομορφότερες παραλίες της Μεσογείου, αλλά καιγιατί όχι- του κόσμου ολόκληρου! Εκατοντάδες χιλιόμετρα ακτογραμμής, περίτεχνη πολύχρωμη δαντέλα, καλοκαιρινό όνειρο εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Είναι οι παραλίες της Ελλάδας ο μεγαλύτερος φυσικός θησαυρός της; Απομένει να το αποκαλύψουμε μέσα από τις εκπληκτικές φωτογραφίες του λευκώματος.

ΦΑΡΟΙ

10 Οι φάροι της Ελλάδας, και ιδιαίτερα οι πέτρινοι, ξεπερνούν τους 120 και όλοι τους ασκούν γοητεία. Η περιήγησή μας αρχίζει από τον ονομαστό Φάρο της Αλεξανδρούπολης στον Βορρά και καταλήγει στον νοτιότερο, της Γαύδου. Περνάει όμως και από το Ταίναρο, τον Κάβο Μαλιά, αποκαλύπτει τον ξεχασμένο φάρο της Λιβάδας Τήνου και σταματάει σε εκείνον της Κρανάης Γυθείου… εκεί όπου ο Πάρης πέρασε το πρώτο του βράδυ με την Ωραία Ελένη. Απίστευτο και ομολογουμένως «φωτεινό» ταξίδι.

ΑΓΟΝΗ ΓΡΑΜΜΗ

11 Καλώς ορίσατε στα μικρά παρθένα διαμάντια του Αρχιπελάγους του Αιγαίου, αλλά και του Ιονίου. Εδώ θα γνωρίσετε τους απίστευτους νησιωτικούς θησαυρούς, επιβάτες κι εσείς στο δικό μας έντυπο «πλοίο» της «Άγονης Γραμμής». Θα περάσουμε μέσα από ονειρικό φωτογραφικό υλικό από τη Δονούσα, τα δύο Κουφονήσια και τους Αρκιούς, τους Λειψούς, τη Χάλκη, το Καστελλόριζο, την Ανάφη, τη Σίκινο. Δεν θα ξεχάσουμε ούτε την Κάσο, ούτε το Αγαθονήσι, ούτε τους Φούρνους Ικαρίας, ούτε τον Κάλαμο, το Μεγανήσι και τον Καστό του Ιονίου. Και τότε θα ανακαλύψουμε πόσο άδικο είναι να αποκαλούμε όλον αυτόν τον θησαυρό «άγονη γραμμή»!

ΚΑΪΚΙΑ- ΤΑΡΣΑΝΑΔΕΣ

12 Πόσοι γνωρίζουν το Ναυπηγείο του Ψαρρού στο Πέραμα ή τη θρυλική οικογένεια των Μαυρίκων στην Ερμούπολη της Σύρου; Πόσοι έφθασαν στους ταρσανάδες της Σύμης και των Σπετσών όπου η ναυπηγική τέχνη ακόμη καλά κρατεί; Μπορεί οι παλιότερες τεχνικές της να χάθηκαν, αλλά σε πείσμα των καιρών δεκάδες σκαριά μεγάλα και μικρά επιμένουν να ζητούν τη θεραπεία τους από τις μικρές «ορχήστρες» των καραβομαραγκών που δουλεύουν ακούραστα. Το φωτογραφικό λεύκωμα «Καΐκια και ταρσανάδες» αποτυπώνει τις μικρές πρωτότυπες κοινωνίες των ξυλοναυπηγών και τα επιτεύγματά τους.