Αυξήσεις στα κόμιστρα των ταξί και των υπεραστικών λεωφορείων, καθώς και στους ναύλους των φορτηγών αυτοκινήτων Δημόσιας Χρήσης, που κατά μέσο όρο κυμαίνονται μεταξύ 15% και 20% ζητούν οι ιδιοκτήτες τους από τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών και Οικονομίας.

Oι τελικές διαπραγματεύσεις των εκπροσώπων των τριών κλάδων με το υπουργείο Μεταφορών αρχίζουν την ερχόμενη εβδομάδα, ενώ σύμφωνα με τον κ. Λιάπη οι αυξήσεις που τελικά θα εγκριθούν

ΘΑ ΕΓΚΡΙΘΟΥΝ

Οι αυξήσεις που τελικά θα εγκριθούν θα είναι σε μονοψήφιο ποσοστό και θα κυμαίνονται μεταξύ 7% και 9%

θα είναι σε μονοψήφιο ποσοστό και θα κυμαίνονται μεταξύ 7% και 9%. Πρόκειται πάντως για αυξήσεις υπερδιπλάσιες του αναμενόμενου πληθωρισμού (3%) οι οποίες, σε ό,τι αφορά τους ναύλους των φορτηγών, εκτιμάται ότι θα προκαλέσουν και αλυσιδωτές επιπτώσεις στις τιμές στην αγορά. Ειδικότερα, όσον αφορά τις αυξήσεις στα ταξί, που διεκδικούν τα μέλη του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί της Αττικής (ΣΑΤΑ), αυτές φτάνουν έως και το 20%!

Τι ζητούν οι ταξιτζήδες
Μεταξύ άλλων, οι ιδιοκτήτες των ταξί της Αθήνας ζητούν να αυξηθεί κατά 6-12 λεπτά η χιλιομετρική αποζημίωση (μονή-διπλή ταρίφα) και να θεσπιστούν νέα τιμολόγια για τις κινήσεις από και προς τις μεγάλες πιάτσες των ταξί στην Αττική, όπως ήδη γίνεται τώρα στα δρομολόγια από και προς τα αεροδρόμια και από τα λιμάνια.

Συγκεκριμένα, οι εκπρόσωποι του κλάδου των ταξί στη συνάντηση που θα έχουν με το υπουργείο Μεταφορών στις 22 Ιανουαρίου θα ζητήσουν να αυξηθεί το τιμολόγιο της μονής ταρίφας από 32 σε 38 λεπτά το χιλιόμετρο (αύξηση 18%) και της διπλής ταρίφας από 60 σε 72 λεπτά (αύξηση 20%).

Ήδη, από τις αρχές του περασμένου χρόνου υπήρξε σημαντική αναπροσαρμογή των κομίστρων, καθώς η σημαία στα ταξί διαμορφώθηκε στο 1 ευρώ από 0,85 λεπτά και η ελάχιστη διαδρομή στα 2,50 ευρώ από 1,75 ευρώ.

Τώρα οι ιδιοκτήτες των ταξί επαναφέρουν το αίτημά τους για την εφαρμογή προκαθορισμένων τιμολογίων σε συγκεκριμένες διαδρομές από και προς τις μεγάλες πιάτσες, κάτι που ισχύει σήμερα για τις μετακινήσεις των επιβατών προς τα αεροδρόμια και τα λιμάνια της χώρας. Πάντως, το υπουργείο Μεταφορών δεν προτίθεται να ικανοποιήσει τα αιτήματα αυτά των ιδιοκτητών ταξί, προς τους οποίους διαμηνύει ακόμα ότι «δεν πρόκειται να καταργηθούν τα ταξίμετρα που εκδίδουν αποδείξεις».

Τι ζητούν τα ΚΤΕΛ
Από την πλευρά τους, οι ιδιοκτήτες των αστικών και υπεραστικών λεωφορείων των ΚΤΕΛ διεκδικούν αυξήσεις στα εισιτήρια που κυμαίνονται μεταξύ 7% και 10%. Αυτό σημαίνει ότι τα εισιτήρια του ΚΤΕΛ θα διαμορφωθούν, ενδεικτικά, για τη διαδρομή Αθήνα- Θεσσαλονίκη στα 36 ευρώ από 34 που είναι σήμερα, Αθήνα-Αλεξανδρούπολη στα 55,5 ευρώ από 52 και Αθήνα-Σπάρτη στα 17 ευρώ από 15,5. Η συνάντηση του κ. Λιάπη με τους εκπροσώπους των ΚΤΕΛ έχει οριστεί για τις 15 του μήνα.

Σε ποσοστό 20%-25% ανέρχονται οι αυξήσεις που ζητούν οι ιδιοκτήτες των φορτηγών και των βυτιοφόρων Δημοσίας Χρήσεως.

Ωστόσο, υπολογίζεται ότι το τελικό ποσοστό θα κυμανθεί μεταξύ 7% και 9%. Η συνάντηση με τους εκπροσώπους του κλάδου των φορτηγών αναμένεται να οριστεί τις επόμενες ημέρες.

Τα αστικά της Αθήνας
Όσον αφορά τα κόμιστρα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, ο κ. Λιάπης δήλωσε χθες ότι δεν θα γίνουν νέες αυξήσεις, «κυρίως για τον λόγο ότι δεν θα πρέπει να ανακοπεί η αύξηση της χρήσης τους από τους Αθηναίους».

Μετά τη συνάντηση που είχε χθες με τις διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων που εποπτεύει το υπουργείο Μεταφορών, ο κ. Λιάπης υποστήριξε ότι στον όμιλο ΟΑΣΑ (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ) η μείωση των ελλειμμάτων το 2005 ήταν 8,5% και συνεχίστηκε το 2006 (μείωση 10%), ενώ για τον ΟΣΕ ανέφερε ότι έχει αρχίσει η αναστροφή των οικονομικών μεγεθών προς το θετικότερο. ΠΑΣΟΚ: Έκρηξη ελλειμμάτων
Ο υπεύθυνος Μεταφορών και Τηλεπικοινωνιών του ΠΑΣΟΚ, Ντίνος Ρόβλιας, δήλωσε ότι ο υπουργός Μεταφορών χρησιμοποιεί ψευδή στοιχεία σε σχέση με τα ελλείμματα στις αστικές συγκοινωνίες. «Ισχυρίζεται ο κ. Λιάπης ότι δήθεν τα ελλείμματα μειώθηκαν. Η αλήθεια είναι ότι έχουμε δραστική αύξηση των ελλειμμάτων κατά 42%, από το 2003 στο 2005. Συγκεκριμένα, η αύξηση του ελλείμματος στις αστικές συγκοινωνίες, στο διάστημα αυτό, ήταν 130 εκατομμύρια ευρώ», ανέφερε ο κ. Ρόβλιας και πρόσθεσε: «Ακόμη κι αν περιοριστούμε μόνο στους Οργανισμούς ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ, πάλι η αύξηση του ελλείμματος από το 2003 στο 2005 ανέρχεται σε 27,5%».