Με το Ρanda 100 η Fiat επιχ ειρεί να δώσει νέα διάσταση στο δημοφιλές της μικρό, βάζοντας τέλος στα τετριμμένα περί «αδιάφορων» αυτοκινήτων πόλ ης
Αποστολή στο Ναύπλιο ▅ Μπορεί να μη φημίζονται για τις μεταφορικές δυνατότητες και τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα τους, η λογική όμως στην οποία βασίζονται τα αυτοκίνητα πόλης πουθενά δεν θέτει περιορισμούς σχετικά με την ιπποδύναμη. Αυτό ακριβώς θα πρέπει να σκέφτηκε και η Fiat όταν δημιουργούσε τη νεώτερη και πλέον ισχυρή έκδοση του Ρanda.

Όπως υποδηλώνει και η ονομασία του, το Ρanda 100 χρησιμοποιεί έναν κινητήρα ανάλογης ισχύος, με 16 βαλβίδες και χωρητικότητα 1.368 κ. εκ. Η συγκεκριμένη τιμή των 100 ίππων ίσως να μην ακούγεται υπερβολική, σε συνδυασμό όμως με το μειωμένο βάρος των 975 κιλών του αυτοκινήτου, αποδεικνύεται παραπάνω από αρκετή. Η ζωντάνια και η ευστροφία αντανακλούν άμεσα στην προσωπικότητα του συνόλου, κάνοντάς το ιδιαίτερα ευχάριστο σε κάθε είδους διαδρομή. Όσο για τις επιδόσεις, είναι σε θέση να βάλουν τα γυαλιά σε αρκετά μεγαλύτερες και ακριβότερες προτάσεις. Τα πρώτα 100 χιλιόμετρα έρχονται από στάση σε μόλις 9,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου αγγίζει τα 185 χλμ./ώρα. Η κίνηση μεταδίδεται στον εμπρόσθιο άξονα, μέσω ενός νέου μηχανικού κιβωτίου των 6 σχέσεων. Η κλιμάκωση είναι αρκετά κοντή, όχι όμως τόσο ώστε να προβληματίσει. Αντιθέτως, η ηχητική υπογραφή του κινητήρα, ειδικά στις μέσες και υψηλές στροφές, είναι λίγο πιο έντονη απ΄ όσο θα έπρεπε, αν και εδώ υπάρχει το «ελαφρυντικό» της σπορτίβ φιλοσοφίας.

Στο ερώτημα εάν το Ρanda 100 μπορεί να θεωρηθεί σπορ, για τα δεδομένα της κατηγορίας θα λέγαμε πως ναι. Το σύστημα πέδησης έχει βελτιωθεί στα σημεία, φέροντας πλέον τέσσερα δισκόφρενα και ΑΒS. Στο κέντρο του ταμπλό ένας διακόπτης Sport θα βελτιώσειέστω και οριακά- την απόκριση του γκαζιού. Όσο για την εξωτερική εμφάνιση, η ύπαρξη ενός δυναμικού body kit που αποτελείται από τη σχετική μάσκα, μία μικρή πίσω αεροτομή και τις πλευρικές ποδιές, θα κάνει αισθητή τη διαφορά της συγκεκριμένης πρότασης από τις υπόλοιπες, απλές εκδόσεις.

Εκεί που θα περιμέναμε κάτι περισσότερο είναι στον τομέα της ανάρτησης, καθώς οι σχετικά «μαλακές» ρυθμίσεις, σε συνδυασμό με το κοντό μεταξόνιο, δεν εμπνέουν τον οδηγό να κινηθεί πραγματικά γρήγορα, τουλάχιστον σε δρόμο με στροφές. Το τιμόνι πάντως, παρά την ηλεκτρική υποβοήθηση, είναι αρκετά καλό και ακριβές.

Πέραν του δυναμικού χαρακτήρα, το Ρanda 100 συνοδεύεται από ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, το οποίο περιλαμβάνει δύο αερόσακους, aircondition, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, υπολογιστή ταξιδίου και ράδιο-CD. Το κόστος, ωστόσο, για όλα αυτά ανέρχεται στα 12.990 ευρώ, ποσό που το φέρνει αρκετά κοντά στα «χωράφια» της αμέσως επόμενης κατηγορίας και μάλιστα μία ανάσα από μοντέλα ανάλογης ιπποδύναμης. Αυτό ίσως να αποτελέσει και το μεγαλύτερο δίλημμα για τον υποψήφιο αγοραστή, παρότι αντικειμενικά πρόκειται για ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της σειράς του.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

▅ Τετρακύλινδρος κινητήρας 1.368 κ. εκ., μέγιστη ισχύς 100 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ., μέγιστη ροπή στρέψης 131 Νm στις 4.250 σ.α.λ., μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς, όγκος χώρου αποσκευών 206-775 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 3.578/1.606/1.522 χιλιοστά.

▅ Επιδόσεις: 0-100 σε 9,5΄΄, τελική ταχύτητα 185 χλμ. / ώρα, μέση κατανάλωση 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ.