Μπορεί μια μεταλλ ική αναδιπλούμενη οροφή να δώσει νέο νόημα σε ένα μοντέλο που εκ προοιμίου κατασκευάστηκε για να οδηγ είται ανοι χτό;
Η απάντηση είναι ναι, υπό προϋποθέσεις
▅ Η απόφαση της Μazda να διευρύνει την γκάμα του ΜΧ-5 με την έκδοση Roadster Coupe αρχικά ξένισε, καθώς δεν έχει ξανασυμβεί ένα ανοιχτό μοντέλο να διατίθεται ταυτόχρονα με δύο τύπους οροφών, μαλακή και σκληρή.

Παρ΄ όλα αυτά όμως- και παρά τις απόψεις μιας μικρής μερίδας φανατικών περί εκφυλισμού της προσωπικότητας του αυτοκινήτου- η κίνηση αυτή της εταιρείας αποδείχτηκε απόλυτα δικαιολογημένη.

Εξασφαλίζοντας όλα τα πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει μια μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή, το ΜΧ-5 Roadster Coupe δείχνει πιο ολοκληρωμένο από το αντίστοιχο συμβατικό μοντέλο, χωρίς μάλιστα η ιδιαιτερότητα αυτή να αλλοιώνει τη γενικότερη σχεδιαστική φιλοσοφία του. Το επιπλέον βάρος του ηλεκτρομηχανισμού, μαζί με τα δύο κύρια μέρη της οροφής, δεν ξεπερνά τα 37 κιλά, επιβάρυνση που δύσκολα θα αντιληφθεί ο οδηγός στις επιδόσεις του αυτοκινήτου.

Ο χρόνος που απαιτείται για την επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα ανέβηκε ανεπαίσθητα, από τα 9,4 στα 9,6 δευτερόλεπτα. Στον αντίποδα, η ακαμψία της οροφής βελτίωσε ελαφρά την αεροδυναμική συμπεριφορά, οδηγώντας με τη σειρά της σε αύξηση της τελικής ταχύτητας από τα 196 στα 200 χλμ./ώρα. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι στην προκειμένη περίπτωση οι θόρυβοι που εισέρχονται στο εσωτερικό είναι λιγότεροι σε σχέση με την soft-top έκδοση.

Η διαδικασία αναδίπλωσης της οροφής απαιτεί αρχικά τη μηχανική απασφάλιση από τον οδηγό, ενώ κατόπιν ολοκληρώνεται αυτόματα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα. Η αποθήκευση γίνεται σε ένα ειδικό διαμέρισμα, ανάμεσα στις πλάτες των καθισμάτων και στον χώρο αποσκευών, ο οποίος διατηρεί το σχήμα και τη χωρητικότητά του αναλλοίωτα.

Ανοικτό ή κλειστό, το ΜΧ-5 Roadster Coupe είναι αρκετά απολαυστικό και πρόθυμο να χαρίσει άφθονες συγκινήσεις στους επιβάτες του.

Η μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει με το γκάζι την τροχιά της ουράς, διατηρώντας όμως ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο, χάρη στο γρήγορο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης. Εξίσου καλά σε απόδοση είναι και τα φρένα, ενώ η άνεση και η ποιότητα κύλισης κυμαίνονται σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Το εσωτερικό παραμένει ως έχει, προσεγμένο σχεδιαστικά και ποιοτικά, με εργονομικά τοποθετημένα χειριστήρια αλλά και με θέση οδήγησης η οποία δεν προσφέρει ρύθμιση του τιμονιού ως προς τον διαμήκη άξονα. Διατηρώντας, λοιπόν, σχεδόν αναλλοίωτα όλα τα κύρια χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, το μόνο δίλημμα προέρχεται από το κόστος κτήσης. Το τίμημα ανά έκδοση είναι 3.000 ευρώ υψηλότερο από αυτό των soft-top μοντέλων, γεγονός που αυτομάτως θέτει αρκετά ερωτηματικά σχετικά με το αν, τελικά, συμφέρει.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

▅ Τετρακύλινδρος κινητήρας 1.798 κ.εκ., μέγιστη ισχύς 126 ίπποι στις 6.500

σ.α.λ., μέγιστη ροπή στρέψης 167 Νm στις 4.500

σ.α.λ., μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς, όγκος χώρου αποσκευών 150 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 3.995/1.720/1.255 χιλιοστά.

▅ Επιδόσεις:0-100 σε 9,6΄΄, τελική ταχύτητα 200 χλμ./ ώρα, μέση κατανάλωση 7,3 λίτρα ανά 100 χλμ.

Εκδόσειςεξοπλισμός

▅ Το Μazda ΜΧ-5 1.8

Roadster Coupe διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, Μid και Ηigh, με τιμές 28.990 και 31.490 ευρώ αντίστοιχα. Η βασική έκδοση περιλαμβάνει τέσσερις αερόσακους, ημιαυτόματο κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, ζάντες ελαφρού κράματος, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα και ράδιο-CD. Η έκδοση Ηigh, πέραν αυτών, διαθέτει ένα αναβαθμισμένο εξάδισκο ηχοσύνολο της Βose και δερμάτινο σαλόνι με θερμαινόμενα καθίσματα.