Υπόθεση λίγων είναι το λιανεμπόριο της ένδυσης, καθώς οι μεγάλες αλυσίδες επεκτείνονται συνεχώς και ανταγωνίζονται σκληρά η μια με την άλλη, εκτοπίζοντας στην πορεία από τον χάρτη τις μικρότερες επιχειρήσεις και τα μεμονωμένα μαγαζιά.
Εταιρείες- κολοσσοί έχουν πραγματοποιήσει δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά, ανοίγοντας συνεχώς καταστήματα στις μεγάλες πόλεις, ενώ η κόντρα αναμένεται ότι θα κορυφωθεί την περίοδο των εκπτώσεων που αρχίζει φέτος στις 22 Ιανουαρίου.

Τα μεγάλα καταστήματα, όπως είναι η Ζάρα, η Ιntersport, ο Βάρδας, ο Φωκάς, η Spider, η ΒSΒ και

ΝΕΟΙ ΠΑΙΚΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ

Το ενδιαφέρον που υπάρχει για την ελληνική αγορά αντικατοπτρίζεται από την είσοδο σε αυτή νέων παικτών από το εξωτερικό

η Replay, αναμένεται να μπουν δυνατά στο παιχνίδι των προσφορών για να πάρουν μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα των πωλήσεων, με «όπλα» τόσο τις τιμές όσο και τις προσφορές που πραγματοποιούν σε συνεργασία με τις τράπεζες. Οι αλυσίδες έτοιμων ενδυμάτων ποντάρουν φέτος στις ανταγωνιστικές τιμές, την ποικιλία των ειδών που τοποθετούν στα ράφια τους, την αναγνωρισιμότητα του εμπορικού τους σήματος, αλλά και τις άτοκες δόσεις που προσφέρουν σε κατόχους πιστωτικών καρτών. Το ενδιαφέρον μάλιστα που υπάρχει για την ελληνική αγορά αντικατοπτρίζεται και από την είσοδο σε αυτή νέων παικτών από το εξωτερικό, όπως είναι η σουηδική Η&Μ που θα ανοίξει κατάστημα στο Μαρούσι.

Καταστήματα όμως ανοίγουν συνεχώς και οι ήδη υπάρχοντες «παίκτες», στην προσπάθειά τους να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους. Έως το 2008 ο όμιλος Ιnditex αναμένεται ότι θα ανοίξει 34 νέα καταστήματα Ζara, Ρull and Βear, Μassimo Dutti, Βershka, Stradivarius, Οysho και Κiddy΄s Class, η ΒSΒ 20 νέα καταστήματα και η Spider 11 νέα καταστήματα. Η Replay έως το 2010 αναμένεται ότι θα ανοίξει σε κάθε γωνιά της Ελλάδας 12 νέα καταστήματα.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ των καταστημάτων είναι τόσο μεγάλος που, όπως αναφέρει η ΙCΑΡ, αρκετές εταιρείες σε στενή συνεργασία με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα εκδίδουν κάρτες μελών, με τις οποίες οι καταναλωτές μπορούν να αγοράζουν προϊόντα σε μειωμένες τιμές ολόκληρη τη διάρκεια του χρόνου. Με τον τρόπο αυτό ελπίζουν ότι όχι μόνο θα καταφέρουν να βάλουν περισσότερους καταναλωτές μέσα στα καταστήματά τους, αλλά και θα αποκτήσουν πιστούς πελάτες που θα τις ξαναεπισκεφτούν.

Κλειδί η ευκολία πρόσβασης


Ο ΑΡΙΘΜΟΣ των καταστημάτων και η ευκολία πρόσβασης σε αυτά αποτελεί καθοριστικό στοιχείο για την επίτευξη των στόχων των επιχειρήσεων. Για τον λόγο αυτό οι αλυσίδες έτοιμων ρούχων (καταστήματα με ανδρικά, γυναικεία και παιδικά ενδύματα, που διαθέτουν τουλάχιστον τρία καταστήματα με το ίδιο εμπορικό σήμα)

επεκτείνονται με γοργούς ρυθμούς, τόσο στην Αθήνα όσο και στην περιφέρεια.