Σε τέσσερα χρόνια από την έναρξη κατασκευής (Μάιος 2007) θα είναι έτοιμη η νέα Εθνική Οδός ΚορίνθουΠάτρας- Πύργου, δηλαδή το... πέταλο του Μαλιακού της Νότιας Ελλάδας, ενώ το υπόλοιπο κομμάτι του ιδιωτικού πλέον αυτοκινητοδρόμου από τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα θα τελειώσει σε έξι χρόνια.

O νέος αυτοκινητόδρομος μήκους 380 χλμ. θα έχει 3+3 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση ενώ το όριο ταχύτητας σε όλο το μήκος του θα είναι 120 χλμ. την ώρα.

Η νέα Εθνική Οδός, η οποία θα λειτουργεί κατά το πρότυπο της Αττικής Οδού, θα είναι μείγμα της υφιστάμενης και νέας χάραξης. Χθες ανακοινώθηκαν από το ΥΠΕΧΩΔΕ οι δύο όμιλοικολοσσοί που τελικά κατέθεσαν προσφορά για την κατασκευή του έργου, το οποίο ήδη μεταξύ των κατασκευαστικών κύκλων αποκαλείται έργο των έργων γιατί ο προϋπολογισμός του αγγίζει τα 1,8-2 δισεκατομμύρια ευρώ. Ο ανάδοχος του

ΜΕ 3+3 ΛΩΡΙΔΕΣ

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει 3+3 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση ενώ το όριο ταχύτητας σε όλο το μήκος του θα είναι 120 χλμ. την ώρα

έργου θα έχει την εκμετάλλευση των διοδίων από την Ελευσίνα μέχρι την Τσακώνα. Οι όμιλοι που κατέθεσαν χθες προσφορές είναι ο όμιλος Ηellenic Αutopistas (στον οποίο συμμετέχουν οι εταιρείες Cintra S.Α., ΓΕΚ Α.Ε., Ιridium Concessiones De Ιnfraestructuras S.Α., Dragados S.Α., Ferrovial Αgroman S.Α., ΤΕΡΝΑ Α.Ε.) και ο όμιλος Άπιον Κλέος (στον οποίο συμμετέχουν οι εταιρείες Vinci S.Α., Ελληνική Τεχνοδομική- ΤΕΒ Α.Ε., Άκτωρ ΑΤΕ, J&Ρ Άβαξ Α.Ε., Ηochtief Ρrojektentwicklung GΜΒΗ και Αθηνά ΑΤΕ).

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς το χαρακτήρισε «έργο-μαμούθ, το μεγαλύτερο που έγινε ποτέ στην Ελλάδα με σύμβαση παραχώρησης, με προϋπολογισμό σχεδόν τριπλάσιο από αυτόν του έργου της ζεύξης Ρίου- Αντιρρίου». Ανακοίνωσε επίσης πως σήμερα υπογράφεται η σύμβαση με τον ανάδοχο της Ιόνιας Οδού (Αντίρριο- Ιωάννινα- Εγνατία). Ο κ. Σουφλιάς τόνισε ότι το έργο Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα είναι το δυσκολότερο κατασκευαστικά από όλα τα έργα που γίνονται με σύμβαση παραχώρησης.

Ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει την είσπραξη των διοδίων από την Ελευσίνα ένα χρόνο μετά την έναρξη των εργασιών, ενώ η χρονική διάρκεια της παραχώρησης αποτελεί στοιχείο της προσφοράς των δύο ομίλων που διεκδικούν το έργο. Εάν δεν προκύψουν ενστάσεις και προσφυγές κατά τη διαδικασία του διαγωνισμού το ΥΠΕΧΩΔΕ αναμένει υπογραφή της σύμβασης τον Μάιο του 2007.


4 ξένες- 3 ελληνικές εταιρείες για πίτα 14 δισ.

ΜΕΤΑΞΥ τεσσάρων μεγάλων ευρωπαϊκών κατασκευαστικών ομίλων- της γαλλικής Vinci, της γερμανικής Ηochtief, των ισπανικών Cintra και Dragados- αλλά και ελληνικών ομίλων- κυρίως της Ελληνικής Τεχνοδομικής, της ΓΕΚ-Τέρνα, της J&Ρ-Αβαξ- θα ολοκληρωθεί όπως δείχνουν τα πράγματα η διανομή της πίτας των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας.

Πρόκειται για μια πίτα που δεν περιορίζε ται μόνο στα περίπου 14 δισ. ευρώ που υπολογίζεται ότι θα κοστίσουν τα μεγάλα αυτά έργα, όπου ένα ποσοστό της τάξεως περίπου του 20% θα χρηματοδοτηθεί από κοινοτικούς πόρους και τον κρατικό προϋπολογισμό: Η πίτα των εσόδων που θα μπουν στα ταμεία των κοινοπραξιών που θα αναλάβουν την εκμετάλλευση των οδικών αξόνων για 30 έως 35 χρόνια θα είναι κατά πολύ μεγαλύτερη.

Ήδη ένα σημαντικό μέρος της πίτας αυτής έχει διανεμηθεί: η Ηochtief ως επικεφα λής και μαζί της οι Vinci, Ελληνική Τεχνοδομική, J&Ρ-Αβαξ και Αθηνά παίρνουν το έργο Μαλιακός-Κλειδί, ενώ κοινοπραξίες με επικεφαλής την Ελληνική ΤεχνοδομικήΆκτωρ παίρνουν τα έργα Υποθαλάσσια Σήραγγα θεσσαλονίκης και τον οδικό άξονα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα. Από την άλλη «πλευρά του λόφου» η κοινοπραξία ΓΕΚ-Cintra-Dragados έχει πάρει μέχρι στιγμής την Ιόνια Οδό και θεωρείται μάλλον σίγουρο ότι θα πάρει και τον άξονα Κεντρικής Ελλάδος.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από