ΣΕ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης αναμένεται να

φτάσει το Μετρό στο λιμάνι του Πειραιά. Χθες, έξι μεγάλοι κατασκευαστικοί

όμιλοι κατέθεσαν φακέλους ενδιαφέροντος για την πρώτη φάση του διαγωνισμού,

ενώ εάν δεν υπάρξουν εμπλοκές με ενστάσεις και προσφυγές, η σύμβαση θα

υπογραφεί το καλοκαίρι του 2007.

Σύμφωνα με το αισιόδοξο σενάριο, το Μετρό θα εξυπηρετεί άλλους 160.000

επιβάτες ημερησίως από το καλοκαίρι του 2012.

Η επέκταση θα αρχίζει από το Χαϊδάρι και θα καταλήγει δίπλα στην Ευαγγελίστρια

και το Γηροκομείο του Πειραιά, συνδέοντας το πυκνοκατοικημένο κέντρο με τις

γειτονιές στα δυτικά του Πειραιά. Οι μέχρι σήμερα «απομονωμένες» από πλευράς

πρόσβασης περιοχές της Αγίας Βαρβάρας, της Νίκαιας, του Κορυδαλλού, καθώς και

τα Ταμπούρια, οι οποίες εξυπηρετούνται μόνο με τα λεωφορεία, θα συνδεθούν

επίσης με το αεροδρόμιο, αλλά και το κέντρο της Αθήνας.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 570 εκατ. ευρώ, ενώ για την κατασκευή

των σταθμών θα χρησιμοποιηθούν κατά περίπτωση τρεις διαφορετικές μέθοδοι: του

ανοικτού ορύγματος (cut and cover), της υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μέσα

(ΝΑΤΜ) και της επικάλυψης και εκσκαφής με διαφραγματικούς τοίχους. Για την

κατασκευή της σήραγγας μήκους 8,2 χιλιομέτρων θα επιστρατευτεί άλλος ένας

μετροπόντικας.