«Ζητούμενο είναι να προβάλλουμε ζητήματα που μας απασχολούν στις αρχές του

21ου αιώνα», λέει ο Κλάιβ Όουεν με αφορμή την ταινία «Children of Men». «Και

το σινεμά είναι καλό μέσον»

Στη βιομηχανία του κινηματογράφου διαμορφώνεται μια τάση που καταπιάνεται με

θέματα όπως η μετανάστευση, η τρομοκρατία, το περιβάλλον, η υπογεννητικότητα

πιστεύει ο εξ Αγγλίας ζεν πρεμιέ (ενίοτε και σκληρός) Κλάιβ Όουεν. «Όλα αυτά

που μας φοβίζουν, μας απασχολούν και μας κάνουν να ανησυχούμε ουσιαστικά γύρω

μας συμβαίνουν. Και θα χειροτερέψουν. Αλλά καθώς συζητούμε για ζητήματα που

μας προβληματίζουν σήμερα, καθιστούν το φιλμ πολύ πιο επίκαιρο απ’ ό,τι θα

μπορούσε να είναι», υποστηρίζει.

Ο Όουεν υποδύεται έναν αντιήρωα με σαγιονάρες, που παλεύει για τη διαιώνιση

του ανθρώπινου είδους, στην ταινία «Children of Men». «Είναι ένας τύπος

απογοητευμένος και απελπισμένος για τον κόσμο στον οποίο ζει», εξηγεί ο Άγγλος

ηθοποιός. Το στόρι της ταινίας εκτυλίσσεται το 2027 σε ένα ρημαγμένο Λονδίνο

όπου δρουν ανεξέλεγκτα τρομοκράτες και παράνομοι μετανάστες προκαλώντας

αναταραχές. Ο μοναδικός νέος σε ηλικία άνθρωπος έχει ήδη πεθάνει. Ο Ντιέγκο

Ρικάρντο ήταν μόλις 18 ετών. Η είδηση βυθίζει σε θλίψη και απελπισία όλη τη

χώρα, όπως με τον θάνατο της Νταϊάνας. Όμως γίνεται γνωστό πως μια Αφρικανή

πρόσφυγας είναι έγκυος- η μοναδική που μπορεί να τεκνοποιήσει-και αυτομάτως

αποτελεί τη μοναδική ελπίδα για να γλιτώσει το ανθρώπινο είδος από αφανισμό.

Εδώ μπαίνει ο Κλάιβ Όουεν ως Θίοντορ Φάρον. Πρόκειται για έναν πρώην ακτιβιστή

πολιτικό που έμελλε να μετεξελιχθεί σε απογοητευμένο γραφειοκράτη. Ο Τεό

αναλαμβάνει με μισή καρδιά να μεταφέρει την έγκυο σε ασφαλές μέρος για να

γεννήσει. «Προσπαθώ να βοηθήσω τη γυναίκα να φέρει στον κόσμο το παιδί, αλλά ο

σκηνοθέτης θέλει να ξεφύγει από τα κλισέ του κλασικού ήρωα. Και το πετυχαίνει

μια χαρά. Ο Τεό παρουσιάζεται με σαγιονάρες και με μια εμφάνιση που δίνει την

αίσθηση ότι ο τύπος είναι αλκοολικός». Μέσα από την προσπάθεια να φροντίσει

την έγκυο και να τη μεταφέρει σώα και αβλαβή στο επιστημονικό άσυλο «η ελπίδα

του ξαναζωντανεύει».

Η ταινία έχει έντονη κίνηση, καταιγιστική δράση και σε πολλές περιπτώσεις

χρησιμοποιήθηκε κάμερα χειρός, για να δώσει αίσθηση ρεαλισμού στις σκηνές ο

σκηνοθέτης Αλφόνσο Κουαρόν (που έκανε και τον «Χάρι Πότερ: ο αιχμάλωτος του

Ασκαμπάν»). «Ήταν πολύ τολμηρό και φιλόδοξο αυτό το εγχείρημα», λέει ο

πρωταγωνιστής, που θα έχει πλάι του εκτός από τη μικροκαμωμένη Κλερ Χοπ

Άσιτεϊ, τον Μάικλ Κέιν (σε ρόλο ηλικιωμένου χίπι) και την Τζούλιαν Μουρ.