«Θα μπορούσα να έχω συμπληρώσει τα απαιτούμενα χρόνια για σύνταξη. Μόνο που

εγώ παίζοντας ζω και όσο ζω παίζω. Είναι νωρίς στα 37 μου να σταματήσω να ζω»,

λέει ο Δημήτρης Σγούρος

«Είμαι ακόμα πολύ ερωτευμένος με το πιανιστικό έργο. Πολύ. Ευτυχώς πρόλαβα.

Είμαι «παιδί» της τελευταίας γενιάς, που κατάφερε να μπορεί ερωτεύεται…». Ο

Δημήτρης Σγούρος διανύει μόλις τη 15η ημέρα των 37 χρόνων της ζωής του και το

30ό έτος της καριέρας του. Θαύμα! Αλλά όχι παιδί πλέον.

«Είναι αλήθεια ότι ερμήνευσα τεράστιο φάσμα ρεπερτορίου. Περισσότερες από

2.500 συναυλίες. Συχνά αντιφατικό και κάποτε ιδιαίτερα επικίνδυνο. Είναι

επικίνδυνο ξέρετε, ακόμα και για τη σωματική σου ακεραιότητα να ερμηνεύεις την

ίδια βραδιά δύο απολύτως αντιφατικά έργα. Ένα λεπτό και ευαίσθητο κομμάτι,

ύστερα ένα κοντσέρτο του Μπραμς που απαιτεί μυϊκή δύναμη παλαιστή. Η αλήθεια

είναι πως κουράστηκα. Η κλασική μουσική τελικά είναι η δυσκολότερη μορφή

τέχνης, αλλά και η πλέον γοητευτική. Είναι αυτή η γοητεία της που με κρατά

απόλυτα ερωτευμένο μαζί της».

Ο Δημήτρης Σγούρος θα είναι ο ερμηνευτής στην αποψινή, εναρκτήρια της

χειμερινής καλλιτεχνικής περιόδου, συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας

Θεσσαλονίκης με το κοντσέρτο αρ. 1 του Τσαϊκόφσκι, που το ερμηνεύει για 250ή

φορά!

«Με ενδιαφέρει πάντοτε η ανακάλυψη νέων ερμηνευτικών δρόμων. Θέλω να διευθύνω

ορχήστρες. Το έχω κάνει ήδη από το πιάνο». Δηλώνει απογοητευμένος από την

αισθητική παιδεία των νεωτέρων, από την αδιαφορία γονιών και εκπαιδευτικών.

Και επιλέγει τη μουσική σχεδόν ως «πανάκεια» για την αισθητική εκπαίδευση των

νεώτερων γενεών.

«Θλίβομαι παρακολουθώντας τη ζωή, τις επιλογές, την παιδεία που προσφέρεται

στα σημερινά παιδιά. Πάνε σχολείο, φροντιστήριο, ξένες γλώσσες και ύστερα για

ψυχαγωγία στα «σκυλάδικα», όπου το μυαλό τους ποτίζεται με χυδαίους ήχους και

χαλασμένα οινοπνεύματα. Και την άλλη μέρα το ίδιο. Ίσως είναι καλός και ο

αθλητισμός, αλλά η μουσική διδάσκει τη γλώσσα της επικοινωνίας, των μουσικών

συναισθημάτων και των εικόνων. Δεν υπάρχει ωραιότερο δέσιμο από τη μουσική»,

δηλώνει.

Η μουσική εκπαίδευση πρέπει λοιπόν να επιβάλλεται;

«Καλό θα ήταν να γίνεται χωρίς πίεση, αλλά προκειμένου να δρομολογηθεί μια

επιλογή, ίσως πρέπει να είναι επιβεβλημένες κάποιες σταθερές. Από πολύ νωρίς

και σοβαρά. Από το νηπιαγωγείο ίσως. Όπως τα παιδιά διδάσκονται Φυσική,

Χημεία, Μαθηματικά με πρόγραμμα, έτσι και με τη μουσική».

Στέγη στο «Παλλάς» για την ΚΟΘ

Στέγη στο κινηματοθέατρο «Παλλάς» της παραλιακής Λεωφόρου Νίκης απέκτησε

επιτέλους, 47 χρόνια από την ίδρυσή της, η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης που

με τον Δημήτρη Σγούρο αρχίζει τη νέα καλλιτεχνική περίοδο. Το κτίριο

ενοικιάστηκε (12.000 ευρώ) χάρη στην έκτακτη επιχορήγηση που έλαβε η ΚΟΘ και

θα στεγάζει τις πρόβες αλλά και την υπό δημιουργία Ορχήστρα Νέων. Στις νέες

δραστηριότητές της που τα τελευταία χρόνια σημειώνουν άνοδο (αύξηση εισιτηρίων

100,96% το 2005-2006 σε σχέση με το 2004-2005 ανακοίνωσε ο καλλιτεχνικός

διευθυντής Μύρων Μιχαηλίδης), εντάσσεται και η σειρά συναυλιών που

προγραμματίζει σε Σέρρες, Κομοτηνή και Πάτρα, η ηχογράφηση του πρώτου της CD

και η διακίνηση εκπαιδευτικού DVD στις σχολικές βιβλιοθήκες.

INFO

Εναρκτήρια συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης στις 21.00, στο Μέγαρο

Μουσικής Θεσσαλονίκης (25ης Μαρτίου και Παραλία, τηλ. 2310-236.990).

Εισιτήρια: 20, 15, 10 ευρώ. Ακολουθούν 11 συναυλίες.