ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Πενθήμερη απεργία με το πρώτο κουδούνισμα της νέας σχολικής χρονιάς

αποφάσισαν οι δάσκαλοι. Ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας κ. Δημ.

Μπράτης προειδοποιεί για θερμό φθινόπωρο αν δεν επιλυθούν τα αιτήματά τους και

εκτιμά ότι και εφέτος θα εμφανιστούν κενά στις σχολικές τάξεις, ενώ τα

Ολοήμερα Σχολεία θα υπολειτουργήσουν και πάλι.

Πενθήμερη απεργία με το «καλημέρα» της νέας χρονιάς. Γιατί;

Είχαμε προειδοποιήσει την υπουργό Παιδείας από τον περασμένο Μάρτιο ότι η

υπομονή μας εξαντλήθηκε. Δυόμισι χρόνια τώρα κανένα από τα κυρίαρχα αιτήματά

μας δεν έχει επιλυθεί. Ο κόμπος έφθασε στο χτένι.

Δοκιμάσατε τον διάλογο προηγουμένως;

Δυστυχώς απευθυνθήκαμε «εις ώτα μη ακουόντων»!..

Προβλέπετε «θερμό Σεπτέμβριο» αν το υπουργείο δεν αλλάξει τη στάση του;

Όχι απλά «θερμός» αλλά «λάβρος» θα είναι σ’ αυτή την περίπτωση.

Ποια είναι τα πλέον βασικά σας αιτήματα;

Γενναία χρηματοδότηση της δημόσιας παιδείας. Μισθοί αξιοπρέπειας στους

εκπαιδευτικούς.

Έχετε συντονισμό με τις Ομοσπονδίες καθηγητών και πανεπιστημιακών;

Ο ενιαίος χαρακτήρας της εκπαίδευσης καθοδηγεί και συντονίζει τις διεκδικήσεις

μας.

Νέα βιβλία από φέτος σε Δημοτικά – Γυμνάσια. Έχετε δει κάτι περισσότερο από

το… εξώφυλλό τους;

Ούτε καν αυτό. Θα τα δούμε κι εμείς για πρώτη φορά, τώρα, μαζί με τους μαθητές

μας.

Θα είναι τουλάχιστον καλύτερα από τα προηγούμενα;

Για τη συγγραφή τους δεν ζητήθηκε η γνώμη μας, ούτε υπήρξε περίοδος

δοκιμαστικής εφαρμογής για να φανούν οι δυνατότητες και οι αδυναμίες τους.

Πώς θα τα διδάξετε, εφόσον όπως λέτε δεν έχει γίνει επιμόρφωση;

Την αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας για επιμόρφωση καλούμαστε να την

καλύψουμε με την αυτοεπιμόρφωσή μας. Ώς πότε, όμως, ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός

θα στηρίζεται μόνο στο φιλότιμο του εκπαιδευτικού;

Πειραματόζωα και πάλι οι μαθητές δηλαδή;

Με αποκλειστική κυβερνητική ευθύνη.

Ολοήμερα Σχολεία. Θα υπολειτουργήσουν κι εφέτος;

Δυστυχώς, ναι. Ο θεσμός έχει εγκαταλειφθεί τα δύο τελευταία χρόνια. Πρόκειται

για συνειδητή πολιτική επιλογή υποβάθμισης του δημόσιου σχολείου.

Τι χρειάζεται για να στηριχθεί ο θεσμός;

Επιστημονική και οικονομική στήριξη, μόνιμους διορισμούς, επιμορφωμένους

εκπαιδευτικούς, που θα κινητοποιούν τους μαθητές να ανακαλύπτουν τη γνώση και

να καλλιεργούν τις κοινωνικές τους δεξιότητες.

Παιδεία και πολιτισμός πρώτη προτεραιότητα δηλώνει ο Πρωθυπουργός. Το

βλέπετε;

Πλήρης διάσταση λόγων και έργων. Οι δαπάνες για την Παιδεία μειώθηκαν τα δύο

τελευταία χρόνια και το μοναδικό πρόγραμμα παιδείας και πολιτισμού που υπήρχε,

το πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ, καταργήθηκε.

Εκτιμάτε ότι θα υπάρξουν κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία με την έναρξη της

χρονιάς, όπως πέρυσι;

Χιλιάδες κενά. Για μια ακόμη φορά στο «ίδιο έργο θεατές».

Τι θα λέγατε στην κ. Γιαννάκου;

Η κυβερνητική εκπαιδευτική πολιτική που ασκεί οδηγεί σε αδιέξοδο και προκαλεί

συγκρούσεις στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας.

Αν είχατε τη δυνατότητα να επιφέρετε μόνο μια σημαντική αλλαγή στην

Παιδεία, ποια θα ήταν;

Εκπαίδευση ποιότητας για τους πολλούς και όχι για τους λίγους.

Βάση του δέκα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Συμφωνείτε;

Με το δέκα αριστεύουν οι επιλεκτικοί μηχανισμοί και οι φραγμοί στη μόρφωση και

όχι το όραμα για καθολική και ουσιαστική παιδεία.

Φταίνε οι μαθητές που δεν πιάνουν τη βάση;

Το ανθρώπινο μυαλό δεν μετριέται με τη λογική της μεζούρας που μια βάση

υποδηλώνει.

Αν ξεκινούσατε σήμερα την καριέρα σας γνωρίζοντας όμως όσα πλέον έχετε

μάθει, θα επιλέγατε ξανά να γίνετε δάσκαλος;

Ναι. Γιατί, παρά τις δυσκολίες, είναι ένα συναρπαστικό επάγγελμα.

Δώστε έναν ορισμό της παιδείας.

Διαδικασία που απελευθερώνει τη σκέψη, διαρκώς αμφισβητεί, δημιουργικά

ανατρέπει και οραματίζεται έναν καλύτερο κόσμο.

Τι σας ωθεί να ασχολείσθε με τα κοινά;

Η αυταξία της συλλογικής δράσης που αποστρέφεται τη… μακαριότητα της

ιδιώτευσης.