Ευρωπαϊκός κολοσσός στον κλάδο των αλυσίδων ένδυσης αναμένεται να μπει το

επόμενο διάστημα στην ελληνική αγορά. Η είσοδος της σουηδικών συμφερόντων

πολυεθνικής αλυσίδας Hennes & Mauritz θα φέρει σημαντικές ανακατατάξεις,

εντείνοντας τον ανταγωνισμό, τόσο για τις μικρές αλυσίδες όσο και για τις

μεγαλύτερες επιχειρήσεις.

Η σουηδική πολυεθνική αλυσίδα που, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται προ των

πυλών της ελληνικής αγοράς, έχει έρθει σε επαφή με Έλληνες επιχειρηματίες για

τη δημιουργία καταστήματός της στο κέντρο της Αθήνας. Στα σχέδιά της είναι να

ανοίξει το πρώτο της κατάστημα στην Αθήνα έως την άνοιξη του 2007, ενώ θα

ακολουθήσει επέκταση και με άλλα καταστήματα, τόσο στην Αττική όσο και σε

μεγάλες πόλεις της χώρας.

Σύμφωνα με τον στρατηγικό σχεδιασμό της εταιρείας, την ανάπτυξη της αλυσίδας

Η&Μ στην ελληνική αγορά θα αναλάβει 100% θυγατρική του ομίλου, η οποία

βρίσκεται υπό σύσταση. Πληροφορίες θέλουν το επιτελείο των Σουηδών να έχει ήδη

έρθει σε επαφή με την εταιρεία Elmec Sport που διαχειρίζεται το ακίνητο του

Μινιόν – και ήδη ανακατασκευάζεται – ώστε η Hennes & Mauritz να αποκτήσει

παρουσία εντός του συγκεκριμένου χώρου, ο οποίος αναμένεται να λειτουργήσει

έως το 2008.

Ο όμιλος Η&Μ θεωρείται ο μεγάλος αντίπαλος της γνωστής στην ελληνική αγορά

ισπανικής εταιρείας Inditex, μητρικής της αλυσίδας Zara, και αναπτύσσεται με

πανομοιότυπο τρόπο, ελέγχοντας τον σχεδιασμό, την παραγωγή και την εμπορία των

ειδών ένδυσης της φίρμας του.

Σε 22 χώρες

Ο μητρικός όμιλος εδρεύει στη Σουηδία και σήμερα δραστηριοποιείται μέσω

θυγατρικών σε 22 χώρες ανά τον κόσμο, διαθέτοντας μια αλυσίδα 1.244

καταστημάτων. Η αγορά με τη μεγαλύτερη διείσδυση για τον όμιλο θεωρείται η

Γερμανία και ακολουθούν η Σουηδία και η Μεγάλη Βρετανία, ενώ η επέκταση που

προγραμματίζει εντός του 2006 αφορά στην αγορά της Σλοβακίας, αλλά και της

Μέσης Ανατολής, όπου για πρώτη φορά θα αναθέσει την ανάπτυξη των καταστημάτων

της σε συνεργάτη μέσω συμφωνίας Franchise, ανοίγοντας τα πρώτα καταστήματα

εντός του φθινοπώρου στο Κουβέιτ και το Ντουμπάι.

Η σουηδική αλυσίδα Η&Μ έχει από το 1998 αρχίσει και τη δραστηριοποίησή της

στις πωλήσεις μέσω Ίντερνετ, έχοντας επεκτείνει τη δραστηριότητα σε όλες τις

σκανδιναβικές χώρες που έχει παρουσία, ενώ εντός του φθινοπώρου θα αρχίσει και

τις οn – line πωλήσεις και στην Ολλανδία. Στη χρήση του 2005, ο ενοποιημένος

κύκλος εργασιών Η&Μ ανήλθε στα 53,695 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση

κατά 13% έναντι των πωλήσεων του 2004. Σύμφωνα με το επενδυτικό του πρόγραμμα

εταιρείας, εντός του 2006 αναμένεται να δημιουργήσει συνολικά 150 νέα

καταστήματα.